♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under september 2007

Av Suss - 11 september 2007 12:37

I förrgår när jag stod på jobbet började jag nysa som en tok!

Under kvällen började halsen att värka,

när jag vaknade på morgonen var jag helt svullen ! : (

Tänkte äsch det går över tills i eftermiddag när jag ska jobba.

Det gjorde det också men istället rann näsan & ögonen !

Gick till jobbet och försöökte verkligen härda ut dom få timmarna.

Men efter ett tag var jag Tvungen att försöka få tag på Nilo. (kollega)

Hon kunde komma, men det tog en timme för hon var i stan.

Jobbade från 15.oo - 17.45 sen gick jag hem och bäddade ner mig.

Senare på kvällen kände jag mig liiite piggare, bakade scones & drack te.

Idag är det sådär, har fått feber och halsen e helt raslig.

Imorse hade jag ingen röst : O

Mamma är hos mormor och tvättar lite, funderar på att be henne köra ner mig till Centrum så jag får hyra en film och köpa lite gott.

Så surt att vara sjuk när man väl är ledig : /

Jag som skulle åkt o hälsat på en vän.. De sket sig, om jag inte e bra imorn.


Jag undrar vart papprena & mobiltelefonen tog vägen som jag skulle få hemskickad ? Var det bara skojjare som ringde ? HAHA

Flera års vänskap tog bara slut . . .


Ne nu ska jag bädda ner mig på soffan ett tag till,

ha de gott Puss /Susanne

Av Suss - 9 september 2007 20:03

Jobbat idag 12.oo - 18.15 !

Det är en kund som ofta kommer och köper folk öl,

jag har sån j lust att bara skrika åt honom "DU LUKTAR BAJS!"

Han luktar så illa att jag får kvällningar i säkert tio minuter efter att han gått.

Hur kan hans kompisar Inte säga åt honom att han luktar äckligt?

För killen har ju faktiskt kompisar, det har jag ju sett.


Har haft nys attacker idag, och nu har jag fått lite hals ont me : /

Attans, jag vill inte vara sjuk i veckan när jag e ledig !


Idag har jag funderat en massa när jag har kunnat.

Det känns hur konstigt som helst att en vänskap som varade i flera år bara tagit slut. Detta är något jag grubblar på jätte mycket..

Jag vill prata ut med dig, men på nåt sätt är jag rädd..

Rädd för att allting ska bli värre ?

Det är snart månad sedan vi pratades vid på telefon senast.

Det var inget trevligt samtal och jag är ledsen för att det avslutades så som det gjorde.

På ett sätt känns det som att vi bara inte pratats på ett tag,

men sen inser jag att nej det är inte så..

Vi är inte vänner längre.


Jag får grubbla vidare på detta lite till..

Kom gärna med förslag & råd.


Nu ska jag gå och fixa lite te vatten, aj min hals : O



Puss&Kram /Susanne

Av Suss - 8 september 2007 21:38

Började jobba klockan elva idag.

Kändes as skumt hela dagen, det var hur mycket kunder som helst!

En kort stund var kön nästan ända bort till mjölk kylen : O

Och det konstigaste av allt var att vi slutade klockan ÅTTA !


Hade massa förut som jag skulle skriva men just nu surrar alldeles för mycket i hövvet för att jag ska kunna skriva : /


' GAH ! Varför blir jag så arg inombords när jag hör saker om dig!!??


Igår kväll när syrrorna stack ut och bara lämnade mig här så kom Staffan hit med en film som vi kollade på. Jag decka nästan : S

Sen tog vi en lite sväng ut, kolla efter syrrorna.

Hittade den ena ståendes i en svale & den andra i skogen ; D Hah!

När vi stod där o tjötade lite me dom så blev det plötsligt en himla liv!

Det var en kille som bråkade med sin farsa. Kaos.


Sen gick vi hem o nana kudden! Zzz


Håller på och tvättar nu, sen e det nog bed time.

Fattar inte hur jag kan vara så tlött.


Ye ye, natti natt : )

Puss/Susanne

Måste ba skriva en sak, mitt X sen många år tillbaka kom och handlade hos mig förut, så kläcker han ur sig. När ska vi mysa nästa gång då?

Precis som att vi hade myst nyligen.

Ja ba vadå nästa gång ?

Vad jag minns så var det ett antal år sedan vi myste senast.

Hans kompis sa " värsta rakt på, haha "

Sen sa han nåt mer som jag inte minns nu, e för virrig i huvuder som sagt.

Så det vart ingen poäng i de hela : /

Glöm att jag skrev det  : D hah ! TRÖTT, godnatt!

Av Suss - 7 september 2007 21:13

Hellooo.

Vaknade av mig själv i morse runt tio, låg kvar i sängen o drog mig till halv elva... Var Jätte trött, men såg att de va fint väder ute så jag kunde inte ligga kvar i sängen mer : P

..tog en såndära promenix idag igeen, dock inte så snabb som dom andra.

Hade ingen musik med idag... Konstigt att man går fortare me musik (?)


Började jobba klockan 15.oo - 2o.15 som vanligt...


Skulle tvättat klockan 21 när jag kom hem men orkade f inte.

Staffan & Johnas kom hit en sväng o lämnade öl till systrarna mina...

Vad ska jaaaaaaaag hitta på ikväll då?! : (

Skit fredagar, händer aldriiig nåt skoj längre..


Imorgon börjar jag klockan 11.oo ganska soft.

Men slutar klockan 2o.15  : O  suck.

Bara för vi ska dela ut godispåsar till småglin som ska kolla på "bio"...


Drömde jäkligt konstigt i natt dårå, helt sjukt faktiskt.

En snubbe som inte lät mig gå iväg, höll koll på mig hela tiden,

kom jag för långt ifrån fick jag stryk : /

Innan drömmen slutade kändes det som jag hade blod i munnen.

Som att jag bitit av mig tungan eller nåt. HELT SJUKT! : S

Vart får jag alla drömmar ifrån ??


Nehepp, nu ska jag kolla efter i kylen om det finns nåt o äta.

Ha en trevlig fredag folks.

Puss /Susanne

Av Suss - 6 september 2007 23:10

Igår, orkade jag bara inte sätta mig vid datorn när jag kom hem från jobbet så de vart inget bloggande...

Hände inget särskilt i alla fall... Tog en lååång snaaaaabb promenad med syrran runt sjön & runt området, på dagen. 

Vi var henom svett när vi kom hem...


                       ..promenixar lite...  [ visste inte ens att syrran tagit denna bilden, haha ; D


Idag, blev jag väckt utav att pappa ringer o vill ha sin borrmaskin,

hämta den då sa ja och trodde att han skulle använda sin egna nyckel att låsa upp dörren men, men ikke! Han stod och knackade ända tills jag kom och öppnade, syrrorna e för lata så dom gick fan inte upp! :O

Innan jobbet tog systrarna Lindgren en lika lååång promenad som igår,

ännu svettigare idag!, eftersom att solen låg på :D Häääärligt !



Jobbade 15:oo - 2o:15...

Pia på jobbet har kommit på att vi haft för lite rast! :O

Någon lapp som hon hade så står de att vi bara jobbar timme. Ehrm

Vilket betyder att vi har haft en kvarts rast för lite , sen vi börja jobba.!


Promenerade med Staffan efter att jag kommit hem, käkat & tittat på Idol.

Tog ett par varv runt området och tjöta som vi brukar : P

Jag e värsta skvaller kärringen, haha!

Hur fan kan jag veta så mycket när jag inte umgås med så mycket folk ?


Nu e jag very trött & hade tänkt att tvätta av smink, borsta tänderna nooooga och sen hoppa bums i säng! Zzz

Och förmodligen drömma sådär sjukt mycket som jag Aaaalltid gör :/ pust.


Godnatt (: pussss

 //Susanne

Av Suss - 5 september 2007 13:00

Tisdagen fortsatte såhär...

Åkte med mamma o de där till Floda/Lerum,

stannade vid Allum på vägen o spanade mobil.

Killen som visade mig telefonerna blev inringad i ett hörn,

han gillade det  ; ) haha!


Sen åkte vi vidare till Floda, käkade macka hemma hos mamma´s snubbe.

Åkte vidare till syrrorna´s skola i Lerum, dom hade lite möte o så...

Under den tiden så ringde upp ifrån telenor och kolla hur jag skulle göra..

Om jag ville förlänga mitt abbonemand & ha en ny telefon..

Bestämde mig för en Sony Ericsson T650i.

Får hem den och får prova den i 2 veckor, vill jag inte ha den får jag skicka tillbaka den och välja en annan....

De tråkigaste är att innehållet ser typ lika dant ut som de gör i min mobil jag har Nu... :/ Hmmz


Åkte vidare därifrån och kollade någon affär..

Klockan tre öppnade Ria, där mamma´s snubbe jobbar..

Kollade lite där, hittade 2 stycken as fräscha svarta skinn fotöljer.

Fast jag har ju redan köpt min "hångelfotölj" som jag inte ens vet vart jag ska ställa än :  P  Så det blev inget med dom. Men fick höra senare att mamma´s snubbe fått dom gratis senare : O

Jag kanske får plats med dom så småningom i alla fall ; D Heheh


Sen körde vi hem mamma´s kompis & hennes son till Mölndal.

Kände oss lite stressade eftersom vi skulle hämta Evelina på dagis kl 18.

Värsta trafiken, men vi hann i alla fall ! : )


Kollade Idol starten på kvällen..

Jisses, det finns fanimej folk till allt! !

Det finns en ny mini snygg Erik detta året : D haha!

Efter Idol tog jag ett par varv runt området med Staffan...

Sen var jag mega dunder trött och somnade bums!



Onsdag, idag... Sov rätt länge, var och är jätte trött !

Skulle gått till A.Cenrum men vi var så sega på att göra ordning oss,

så jag kände mig lite stressad att hinna till jobbet.

Så syrrorna får traska ner dit själva sedan..


Jobbar 15.oo - 2o:15 som vanligt...

Jag är trött på mitt jobb, vill ha ett nytt : /

Jäkla veleri med chefen, vet inte om jag skrivit det redan..

Men på lördag ska vi tydligen stänga klockan 2o istället för 18!

Chefen har inte sagt någonting till mig, det gjorde min moster.

Hade inte hon sagt det så hade jag inte vetat de förrens jag läste "bobladet" där det stod att vi ska dela ut godispåsar! GAAAH!

 Hoppas den nya chefen kommer snart och att det blir bättre!..

 Vill inte jobba idag. . Vill bara ligga i sängen och mysa


Men men...


Nu ska jag kolla om det finns något käk att ta med till jobbet.

E så fucking trött på att köpa mat där !

Hela lönen går fan åt till det : / Eeeh...


Blir en liten promenad runt sjön ...



Puss&Kramen /Susanne

Av Suss - 4 september 2007 10:32

Vaknade av att NÅGON öppnade min brev låda det hårdaste personen kunde och slängde ner ett stackars litet blad,om vad som händer häromkring jag bor. Efter det kunde jag inte somna om igen.

Tack så j*vla mycket för det! Muppf*n!

Enda dagen denna veckan som jag är ledig och kunde få sova huuuur länge jag ville så väcker nån mupp mig! MORR!!

Iofs så börjar jag inte förrens 15, men i alla fall..

Man vet aldrig om man blir inringd tidigare och inte får sova så länge som man har lust till. Som tex idag, när jag låg och verkligen försööökte somna om efter brevlåd dunsen så surrar min mobil telefon och i andra änden är min kollega som undrar om jag skulle kunna jobba klockan ett idag.
Men NEJ det kan jag inte alls det. För det är min enda lediga dag denna veckan.. Har faktiskt lite annat att göra!



Ska börja göra mig ordning nu, mammis kommer strax med sin väninna & hennes lille son... Sen ska vi åka till Lerum/Floda.

Tänkte jag skulle fått övningsköra. Men det fick jag tydligen INTE.

Eftersom mamma ska släpa me hela sällskapet Johansson.

Eller halva iaf .


Det luktar fortfarande bränt bröd här. Bleeh.

Måste nog sanera här ;D  Hö hö.


Fixar taaaajm ! Puss på dig ; )

Av Suss - 3 september 2007 21:25

Måndagen började med ett MRL pass på gymmet.

Shiet va hårt instruktören körde idag, fast att han var förkyld! :O

Känner mig helt seg i kroppen, och jag lär ju få värsta träningsvärken i rumpan imorgon.! Körde massa rump-övningar idag!


Jobbade 15-2o..


Syrrorna och jag käkade korv med bröd nu på kvällen, typ nyss!

Sista brödet vi värmde i mikron började brinna!! :O

Blev helt rökfyllt i köket på 2 sek!

Det kom inga lågor men brödet var nog inte långt ifrån att antända.

Helt kolsvart var det i alla fall!

Mikron är pappa´s, ringde nyss och sa vad som hade hänt.

Han frågade inte hur det gick med oss eller nånting utan ba,

" hur fan lyckades ni med det, den kostar fan 1500! "

Det gör den fanimej inte alls, för den är flera ÅR gammal.

IDIOT GUBBE!

Mycket han bryr sig om oss. MUPP!


Nu ska vi ut och gå en sväng så lägenheten får vädras ur.

Fyfaan, att det skulle börja brinna i min lägenhet är det jag fruktar mest.

Och nu hände det! Som tur var inte så allvarligt!..


Puss & Kram /Susanne

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards