♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Suss - 1 januari 2009 10:07

Jag börjar med att skriva om igår och sen bakåt i tiden för att mitt minne funkar inte riktigt som det ska. Haha ;D

Igår var det nyårsafton. David och jag vaknat runt tio-elva. Vi låg kvar ett tag o gosaa, duscha o käka frukost. Sen hamna vi på soffan o gosa lite tiiiill.. Plötsligt var klockan ett! Vi gjorde oss ordning för att åka först hem till David o hämta lite saker sen till Maxi o handla lite saker som fattades till våran förrätt vi skulle bjuda på. Hem o gjorde ordning oss. Klockan tickade på... Sen var det dags att packa ihop oss o gå upp till moster och Danel.. Mötte Fis & Christian påvägen. Jag sammanfattar hela kvällen för jag orkar inte skriva exakt i detalj. Vi började med våran förrätt som var smördeg med ädelost i. (Det blev vi bjudna på i söndags, jätte gott! Men vi fick inte riktigt till det så som det smaka när vi fick) Sen var det lite paus medans vi väntade på Lax, pressad potatis och sås, som Sofie och Christian bjöd på. Vi blev dunder mätta! Efter det hade vi lite paus o gjorde andra roliga saker som lite hockey turnering. Jag fick spela mot Fis. Hon vann så det var inge roligt :9  Sen blev det efterrätt. Moster & Danel bjöd på rabarberpaj med smördeg och hemmagjord vaniljsås :) Maffigt & jätte gott! Vid tolv slaget knallade vi bort till utsiktsplatsen o kolla raketer o drack skumpa! Det var iiiiiiskallt så vi gick tillbaka ganska snart. Innan vi gick iväg höll dom andra på att spela TP, vilket jag är urkass på! När vi kom tillbaka spelade dom klart. Jag somnade nästan o vi gick hem runt ett-två tiden. Somnade nästan omedelbart. Helt slut körd.
Vaknade förresten inatt o hade vansinnigt ont i läppen, gick upp o kolla spegeln, då hade jag fått 2st munsår! :'(
    J*vla skit. Gör jätte ont.

I tisdags kom mamma & hennes gubbe hit och hjälpte oss dra min bil till skroten. Kände att jag orkar inte lägga mer pengar på den. Det blev mer o mer fel på den o David tyckte dessutom att sen när jag tagit körkortet kan jag köra hans bil. Jag fick några slantar för den o skatten tillbaka, som jag betalade i förra månaden. Fick lite ont i hjärtat när jag lämnade den där men det var väl det bästa. Rest in Peace Helge (F) Jobbade jag halv två-åtta. Jag hade inte mitt bästa humör och ville bara gå hem! David och hans kompis ordnade med att flytta hit David´s säng :)  Min hamna i soprummet. Hejdå gö länge :D
Sen hände de inte mycket mer på den dagen...

I måndags, då tror jag att vi var ute och åkte. Har blandat ihop söndag och måndag lite. Är osäker. Men iaf, söndag eller måndag så åkte vi iväg o skulle köpa skrivbord på Ikea. Det stod att det skulle finnas ett kvar men när vi kom dit var dom jätte slut. Vi åkte till Kållered och där skulle det finnas tre stycken. När vi kom dit fanns det INGA. Morr. Vi var lite smått pisstoff. Men men.. Det är så störande när man tänkt sig något och det inte blir så. Tydligen så är David lika tjurskallig som mig när det gäller sånt. Hehehe.. :P   Vi passade på och kikade runt i lite andra affärer med. Åkte över till Frölunda & Sisjön. Jag köpte mig ett par nya gummidojjor. Mina adidas hade gjort sitt. Nu har jag ett par andra adidas :D  Göött att man kan köpa på junior avdelningen, det är ju hälften så dyrt som på vuxen sidan :P He He. När vi var där borta vid Sisjön och var påväg ut från Stadium XXL så säger David "Hej syster", jag fatta ingenting :S    Men så stanna han till bredvid ett par o en liten flicka. Då var det hans syster som jag aldrig träffat, bara hört talas om :)  Hennes dotter var jäätte blyg! :P     När vi varit hemma ett tag, så kollar David statusen på skrivbordet på nätet. Då står det fortfarande att det finns ett kvar i Bäckebol, klockan tjugo i sex så slänger vi oss in i bilen och SKA BARA HA DET DÄR SKRIVBORDET! Vi hann preciiis in typ, men när vi kommer fram till hyllan är det HELT TOMT.. Vi frågade en i personalen och hon sa att det varit slut hela dagen.. Morr! Vafan står det då för att dom har ett kvar!? Vi åkte hem igen o försökte släppa det. David ringde sin kompis som jobbar där som nu har fixat så det kommer in nya. Idag :D   Fast dom har inte öppet förrens imorgon igen..

I söndags var vi på middag hos David´s faster :)  Jag fick träffa hans kusin Mia som jag bara hört talas om. Vi åt gott o hade det mysigt. Körde hem farfar och Mia efteråt :9    Usch jag tycker det är så sorgligt med gamla människor. Får lixom ont i hjärtat när dom där sådär gamla. Känns som dom bara väntar på att dö. Jag skulle aldrig kunna jobba på ett äldreboende eller så, för jag skulle ta åt mig alldeles för mycket om en gamling skulle kila vidare :O  

Ne nu orkar jag faktiskt inte skriva mer :P
Hade velat krypa ner i sängen bredvid David o pussa på honom. Men munsåret hindrar mig :'(   J*vla fan varför skulle jag få det nuuu!!?  Ska nog ladda upp lite bilder på bdb.

Puss & Kram, gott slut och gott nytt år allihop!
/Susannne<3



Förresten, nu för tiden är min status Sambo ;) Med stort S! hi hi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards