♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Suss - 8 januari 2009 11:18

Oj herregud va många dagar sen jag skrev. Kändes som det var nyss. Dagarna bara försvinner iväg!  Vi har hunnit uträtta en hel del sen i måndags.

Måndag: Vi gick upp tidigt, 8-9 tiden.. Vi skulle nämligen uträtta lite saker o sen köra syrrorna till Willy´s. Blev inte så sen, dom tyckte det blev veligt o jobbigt så dom "orkade" inte. Ye ye.. David och jag åkte iväg till banken och sen vidare till bilskolan. Nu är jag inskriven hos Kul på hjul och kan börja när som helst egentligen! Det dumma var bara att deras teori lektioner är på onsdagar mellan 18-20, just då när jag arbetar. (Frågade chefen igår om det gick att lösa från 21e och fem onsdagar framåt. Hoppas han kan lösa det!) Efter bilskolan blev det att åka till Willy´s iaf. Vi behövde också handla lite.. Hem o lassa ur allting sen fick vi vilda planer på att fixa hyllor och glasburkar till köket. Vilket vi satte i verk. Haha! Vi spanade på Ikea´s hemsida o sen åkte vi iväg! Köpte tre stycken hyllor + fästen. 9st burkar i olika storlekar. Hem och fixa med det. Vid tio tiden på kvällen var vi klara! När hyllorna o det var klara så var jag helt upp speedad och började röja i skåp och rensa ut massor. Känns inte som jag gjort annat än att rensa ut senaste dagarna! David kallar det att "flytta runt sakerna". Bara för jag har packat ut det på förrådet tills det ska vidare till andra ägare. Hehehe.

Tisdag: Vi damma o städade lite här hemma.. Eller tja, jag var det väl mest. David skulle dammasuga sen. Vilket han fick göra på kvällen sen när vi kom hem igen. Mormor ville vi skulle byta hennes vichy vatten back. Visst det kan vi väl göra under tiden vi är ute och åker tänkte jag. Men när jag kom dit så hade hon en hel lista på saker hon ville ha. Vi hade egentligen inte tid för allt det där men vi gjorde det ändå. Kände mig lite smått grinig. När vi kom tillbaka till mormor sa hon "förlåt". Kände mig as dum. För det var längesen jag hjälpte henne med något. Men hade det bara varit på en dag vi inte hade så brottom hade det inte gjort någonting. Dessutom så hade vi inte alla erbjudande saker på jobbet, så blev jag tokig för det. Sen åkte vi iväg hem till Nadja,Niclas och Melina. Klämde lite på Melina o sen var det dags att åka igen. Vi skulle på kalas hos David´s kusin Per. Var där i 2-3 timmar. Klockan bara flööög iväg. David´s pappa fick hjälpa oss att köra upp hans jobb bil hem till parkeringen. Det var ap-halt ute! Medans David körde sin pappa hem igen lagade jag till lite mat. Kotlett,potatis,sås & sallad. Jag kan om jag bara vill. Heheh. Det blev ätbart alltså. Vi är inte så kassa som vi låter. Men nu har vi även fått en kokbok för "tröga" människor så nu måste vi la kunna laga till vad som helst. Heheh! Efter maten började jag röja. Igen! Denna gången var det städskåpet som råkade ut. Hehe. Sen tog vi lakan & handduks skåpet. Rensade ut typ hälften av allt skit som var där. Man använder ju inte så jäkla mycket utav nåt av det. Kanske ett byte medans man tvättar... Hmz. När allting var klart vid elva tiden så var vi kanon nöjda båda två. Känner mig så duktig! Att jag inte gjort detta tidigare. Vi avslutade kvällen med lite Roy & Roger. Hehe

Onsdag: När David gick upp på morgonen skulle han va så tyst han bara kunde och var just påväg att stänga sovrums dörren så sa ögonen "pling" på mig. Jag gick upp och åt frukost med honom. Mysigt! :)  Så fick jag se han i arbetskläderna en stund med,sexigt. Hihih. Tog de lugnt en stund, sen var det dags att göra sig ordning. Tog vägen om jobbet och bostadsbolaget. Lämnade arbetskläderna på jobbet & frågade om ledighet för teorin. Bostadsbolaget skulle jag säga till om namnändring på dörren. Nu ska ju David´s namn också stå där :D Wii! Känns så j*vla bra att han flyttar in. Vi har ju ändå "bott ihop" senaste halvåret. Bara att han grejer inte varit här. Måste ju varit skit jobbigt att åka hem hela tiden för att byta kläder osv. Iofs har han ju kunnat ta hit saker innan med men.. Nu är vi iaf sambo´s! :D  Och jag är världens lyckligaste som har dig Daviiid<3   Efter dom ärendena så tog jag bussen över hem till Nadja i Gerrebacka. Fyfabian va kallt det var ute, även att solen sken så gott! Vi åt frukost och jag gullade lite med Melina medans Nadja gjorde sig klar! Sen tog vi bussen in till stan där vi mötte Veronica,Joline & Lisa. Måste berätta en sak som hände på bussen. Hahahahaha. Jag bjuder på den ;D  Vi satt där man har vagnarna, så finns det ju säte som man kan fälla ner. Nadja bad mig att plinga, så jag reste mig. Fick la för mig att det var den långa gamla slags sätet som båda sitter på eller att jag inte rest mig såpass mycket att den fällt upp sig. Vetefan vad jag tänkte. Men satte mig iaf igen efter jag plingat och satte mig i sitt ställning när sätet fällt upp sig. Hahah! Ni fattar vad jag menar va? Garvade ihjäl oss! ;D   Hoppas ni får er ett gott skratt ni med. Höhö! Vi träffade dom andra tjejerna, kollade runt lite i olika affärer. Sen käkade vi på mackedonken. Faaaan va dyrt det är med en meny nu för tiden på donken. Man kan ju lika gärna gå till en riktig restaurang! Ehrm! Och gott var det långt ifrån. Jag tog chicken nuggets, alldeles sega o äckliga! Borde gått tillbaka med dom.. Jag som egentligen inte hade några pengar köpte nya hårspännen och nya örhängen. Måste fan ge mig nu. Börjar känna mig shoppingberoende. Känns som jag skulle kunna shoppa upp aaaalla mina sista pengar! Det är hemskt att känna så :/    Sen kom David och hämtade upp mig på Nisseplatsen. I sina arbetskläder ;D Graaau. Hihihi! Vi hann ta de lugnt en stund innan jag skulle kila iväg till jobbet. På kvällen fixade vi lite käk och kollade på teven bara.. Svin trött.

Torsdag, idag: David smög upp,fick en puss när han gick och somnade igen. Tänkte sovit lääänge men just när jag vänt på mig så ringer mobilen. Det var Nadja :D   Hon bad om ursäkt för att hon väckte mig. Men det gjorde ingenting.. Hon talade om att det var Massa snö ute. Jag trodde henne först inte så jag kikade ut. Där var det Massssor med snö. Som nu har börjat töa bort.. Hatar slask. Hellre en jäkla massa snö än slask. Hamnade framför datorn när jag gick upp. Var kanske inte riiiktigt meningen att jag skulle fastna 1½-2 timmar men nu Måste jag äta lite frukost! :)   Börjar jobba sent idag med. Så skönt. Funderar på om jag ska lasta runt allt "skicka vidare" grejer som står på förrådet. Men är inte särskilt sugen på att gå ut med än nödvändigt idag... Hmm.. Kanske kryper ner i sängen framför Roy & Roger istället :P Hehhe..

Ha en bra dag!  Puss & Kram Susannne<3




Här sitter jag på golvet och rensar lite skit ;P



Och här är dom nya fina hyllorna och burkarna. Visst blev det fint??
Inte världens bästa bild men ni ser ju iaf? ;D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards