♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Suss - 5 maj 2009 11:04

Redan den 5 maj. Fattar ni?!


Dagarna går så j*kla snabbt! Om 5 dagar är moster och Daniel´s bebis beräknad. Det är ett eeeevigt väntande :P  Jag är så himla nyfiken på hur han kommer att se ut. Säkert en kopia av Evelina.. :) 


Igår var det allvar på jobbet. Chefen pratade med mig och sa att vi inte gjort någonting i söndags. (jag tycker själv att jag sprang runt som en iller över allt och gjorde massa viktigt) Allting var mer eller mindre skit. Känns verkligen som att man vill jobba kvar :)  Jag höll fast vid att jag tyckte jag gjort så gott jag kunde, men han tyckte i alla fall att det var skit. Hedanefter skall jag börja skriva ner exakt ALLTING jag gör på jobbet. Om det så bara är att jag byter en påse i pappers korgen! Det är så himla tråkigt att såna små saker man gör aldrig blir upptäckt av någon. Istället får man höra att man inte gör någonting. Men alla jävla "pant maskins skräp påsar" som JAG byter, som INGEN ANNAN GÖR och när JAG städar i brödskåpet, vilket INGEN ANNAN GÖR. Sånt märks f*n inte. Kanske borde strunta i sånt? Eftersom ingen märket det i alla fall? Jag är uppenbarligen helt värdelös när jag "går på golvet". Blev faktiskt lite sur på en del som han sa. Men det var bara till att se glad ut, nicka och hålla med. Inte nog med det samtalet så gick vi igenom allt som skall göras i butiken. (gick runt i butiken och visade) Han visade precis det som jag BRUKAR GÖRA. Men som uppenbarligen inte "syns". Det känns som att man borde ha mer än 8 armar för att hinna med allting. Sen att man blir jämför med de personer som har flera års erfarenhet tycker jag är lite orättvist faktiskt. En av jämförelserna var med min moster, som har jobbat inom detta yrket i ett antal år. Som exempel så tog han att hon hinner alltid med att packa upp alla chark vagnar PLUS att hon hinner med ett par kolonial vagnar. Och jaaa, varför gör hon det? Jo för att hon står upp och äter och gör inget annat än att jobbar. Man har väl förbubblan rätt till att ta rast? Jag tog en halvtimmes rast i söndags på 7 timmar. ÄH jag blir så trött och ledsen. Orkar inte tänka på det.


Min största önskan vore att ----------------
(vet inte vem eller vilka som läser på min blogg så jag borde kanske ha det osagt... tills vidare)



Sitter och väntar på att AFA gubben skall ringa. Skulle ringa upp mig kvar över elva. ?  Det är NU det.


Hade mardrömmat i natt om att vi blev rånade. Jag är trött på att vara rädd. (det är bland annat vad AFA samtalet skall handla om, vad som hände vid rånet och hur man mått efteråt osv...)


Nu ringde AFA gubben, blir nog inget mer med det. För att det var inte jag som var utsatt för rånaren... Jobbig gubbe att prata med, han typ stamma eller nåt. I alla fall hela händelsen med rånet är skit jobbig nu i efterhand. Jag ser folk som inte står där och rör sig någonting för fort så blir jag skit rädd och hoppar till! Jag har mardrömmar, ofta. Kommer det in en person i butiken som ser "skum ut" blir jag nojji, misstänksam och skit rädd. Varje kväll vi skall stänga och låsa slår mitt hjärta alltid lite extra snabbt.. Jag känner mig inte trygg på mitt arbete helt enkelt.



Imorse åkte jag med Katarina till gymmet för att sola. Fy vad det regnade när jag gick ut. Men nu har det slutat! :D   Efter det skulle jag egentligen till Nordea och sätta in pengar. Men jag pallade inte så jag åkte hem. Nu ska jag diska upp lite från igår kväll och sen tina falukorv som jag skall laga till något av..


Glömde ju skriva att igår kom "Musik Eva" å handla hos mig. En gammal musik lärare från låg och mellan stadiet :D  När jag fråga om hon var musik lärare sa hon jaa och att hon jobbar kvar, har jag haft dig som elev? Aaa sa jag :P  Hon sa att hon brukar känna igen sina gamla elever, och undrade om jag förändrats mycket. Det har jag kanske? Det var i alla skoj att se en gammal lärare! :D





Jag älskar dig David, min prins <3  finaste som finns!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards