♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Suss - 14 maj 2009 12:50

Försov mig och tappade lusten


Hade ställt klockan på åtta imorse,men vaknade klockan tio. Hur gick detta till?  När jag väl klev upp i alla fall så kändes det som att jag inte skulle hinna med bilskolan så jag tappade lusten och bestämde mig för att plugga hemma, ännu en gång. Blir förbannad på mig själv. Varför tar jag inte bara mitt "feta arsle" och går dit!? Ingen annan kommer att göra det åt mig. Så vad väntar jag på?  Har suttit med teori på datorn här hemma i ca 1½ timme nu eller något sånt. Känner mig allmänt seg och trött, vill sova mer. Alldeles nyss så öste regnet ner.. Då tappar man ju ännu mer lusten. Känns som att jag gör David besviken varje gång jag inte åker till bilskolan, när jag sagt det. Men egentligen så är det ju bara mig själv det skadar. Jag blir aldrig klar med körkortet om jag inte bestämmer mig för att jag åker dit och gör det jag ska! Nadja ringde igår kväll strax efter att jag sagt till David att "imorgon skall jag i alla fall till bilskolan, för då har jag inget annat besämt". Nadja undrade om jag kunde hjälpa henne med att "passa" Melina medans hon gjorde undersökning hos tandläkaren klockan tre. Det var ju lugnt, för då hade jag ju hunnit med att vara på bilskolan några timmar, om jag nu kommit iväg dit och varit där klockan tio som jag sagt. Men nu vart de inte så. Aja shit the same, känns som jag bara sitter här å gnäller över något som är mitt egna fel. 


I natt drömde jag as mycket. Först så var det en dröm om att vi var på Liseberg och åkte en attraktion, därifrån såg vi när 2-3 barn trillade ur en annan åkattraktion. Vi blev helt förstörda och börja stört lipa allihop. Sen letade vi efter dessa barnen, men dom fanns inte någonstans. Hm? Sen blev de mörkt och Liseberg skulle stänga, då blev syrrorna och jag instängda där och fick ledas ut av någon som jobbade där som hade hittat fler instängda. Eeehm?  Sen började en ny dröm där David´s föräldrar bodde i samma svale som oss, vi var där och plötsligt säger David att han ska åka iväg på jobb i flera dagar. Som han inte nämt någonting om tidigare. O så bara smällde han igen dörren och gick, med mig ropandes efter sig. Fatta ingenting? Och i samma stund stod jag framför dörren och var gravid, kände hur bebisen sparkade.   Vad är detta för drömmar? 

David hade tydligen också drömt mycket i natt. Konstigt.



Hm, blev helt paff igår. Chefen han bara räknade med att jag skulle jobba på lördag, han har inte ens frågat mig!? Jag sa nej, att jag var upptagen. Va e de för stil att bara anta sånt!?


Fick brev från ett ungdomscentrum för unga brottsoffer igår. Funderar på om jag skall gå dit eller inte. Tänkte jag skulle fråga Katarina om hon ska dit. Skulle nog behöva prata av mig om rånet lite grann. Mycket som hänger kvar i tankarna sedan det hände. 


Ne nu ska jag sätta dit ett par ögon o föna till håret.
Pok Susannne<3

Av Suss - 13 maj 2009 09:14

Teori tjöt


Idag hade jag bestämt mig för att baaaara plugga teori tills det är dags att gå till jobbet vid halv fem.. Men syster bad mig så snällt om jag kunde följa med henne till vårdcentralen vid kvart i elva för hon kissar blod. Har väl antagligen fått urinvägsinfektion nu igen. Så går det när man åker moppe...  Hade först tänk att åka till bil skolan när dom öppnar klockan tio, men det blev ju inte så nu då när syrran bad mig hänga med henne.. Får se om jag åker dit efteråt eller om jag åker hem och gör teori här,för att åka till bil skolan imorgon och göra teori där. Man måste ju klara av deras tester för att få bli iväg skickad. Hmm... Fy va trist det är när man har städat och tycker att man varit super duktig, för dagen efter så ser det lika stökigt ut igen!! David hade plockat in sin tvätt igår iaf, duktig! Bara mitt som hänger kvar.. Nu måste jag äta lite frukost innan syster kommer å säger att vi skall åka. Have a nice day!

 


Susannne<3

Av Suss - 12 maj 2009 11:14

Träna, sola och vatten massage!


Det är vad jag gjort under min morgon.. Så skönt! Det förtjänade jag efter att ha städat en hel jäkla dag. Hela min lediga dag gick åt att tvätta & städa. Hade jag gjort det lite snabbare hade jag i och för sig säkert hunnit med något mer. Men det var ganska skönt att bara hålla sig på hemmaplan också. På kvällen var vi hos Fis, åt tårta och sjöng ja må hon leva! Nu hade jag tänkt att hoppa in i duschen, sminka och fixa mig innan jobbet.



Jag älskar David, det är du och jag för alltid <3


     Min älskling <3  Finast







Hittade en pussbild! :P

David ser lite skojig ut, vet inte varför han tittar för de brukar han inte göra. HAHA ;D




Bilder från moster´s dator. Sommaren -o8

Av Suss - 11 maj 2009 17:46

Tvätt och städ


Tog f*n hela dan att tvätta och städa! Kom igång så sent med städningen och sen gjorde jag det lugnt och ordentligt. Känner mig rätt nöjd. Hade lite kvar egentligen men det är bara typ torka av inne på toa. Och det gjorde jag häromdan så det kan inte va så himla skitet där inne. Man känner sig ganska duktig när man dammat, torkar av, dammsugit och torkat golv. Hamnade på sängen när jag pratade med mammis, råkade slumra till en stund. Sen kom älsklingen hem, vaknade å var helt yrvaken. Ställde mig och laga risotto (på mamma´s vis). Blev väldans gott faktiskt. Fast inget slår mammis risotto! Hih. Nu har jag ätit och duschat. Ska leta fram något "fint" att ta på mig till "fis födelsedags kalas" :P  Hon fyller nämligen ett år äldre idag :) hih! Grattis grattis! :D  Ne nu får jag föna mitt hår o börja rota fram något att ta på mig. 


Pok Susannne<3

Av Suss - 11 maj 2009 07:06

Tvätta, städa & plugga


Godmorgon, idag är jag uppe med tuppen igen. Före till och med! Vaknade en kvart innan David´s alarm skulle pipa. Min mage satte igång att mullra så jag kunde inte somna om igen. David han slumra som vanligt till igen, tills klockan ringde...  dessutom snooza han. Jag var till slut tvungen att gå upp, hade så ont i magen! Gjorde lite te vatten och drack ett halvt glas med yoghurt. Sen kom David upp och åt frukost, framför datorn. Pussades i soffan lite innan han tog på sig arbetskläderna. Sen var han typ klar och redo att gå iväg.. Buhuu.. Önska att han också var ledig måndagarna när jag jobbat helg. Känns ju som att man inte träffats något på hela helgen.. Igår kväll var vi förresten över hemma hos moster, Daniel & Evelina. Lyssnade på moster´s mage, frågade bebisen när han tänk komma ut egentligen. Som svar fick jag en spark på örat! Hahah. Miira kom också dit en stund. Kul att få se henne me en liten stund. Henne´s pojke är ute och paddlar kanot. Från något ställe till ett annat. Han skall vara tillbaka om ca 3månader. Shiiieet! Tänkte igår på hur många som egentligen är gravida och skall ha barn inom snaraste framtiden, alltså nu i sommar. Det är en MASSA! Baby booom!! Man blir liiiiite sugen på att skaffa en egen liten knodd. Men det får vänta ett tag till. Tänker klämma på moster och Daniel´s ett tag först! Hihi! Åter till dagens planer. Jag skall tvätta nu klockan åtta, städa där i mellan och plugga teori. Fast det blir svårt att göra båda samtidigt. Får väl städa först och plugga sen. Fan va jag stör mig, nu när solen skiner in i vardagsrummet så ser man hur j*kla fult pappa gjort när han satt upp mina tapeter. Det är helt bubbligt och as fult! Blir så förbannad. Och hans kommenter när det inte blev så bra som han antagligen tänk sig " Men du kan ju byta tapeter om ett tag". (eller vad f*n han sa) Blev så arg! Man byter väl f***n inte tapeter lika ofta som man byter underkläder eller!? Pucko. Det var en massa jag skulle skriva om idag, men jag har alldeles glömt bort. Som vanligt... Jo, i fredags övningskörde jag. Jätte långt! Får ta o skriva om det sen i ett eget inlägg. Nu skall jag ta av säng kläder o göra mig redo för att tvätta. Pheeew. 



Pok Susannne<3

Av Suss - 8 maj 2009 07:53

Uppe med tuppen


Solen sken in genom persiennen, tills slut kunde jag inte somna om. David hade inga problem alls med att somna om igen å igen å igen. Är det inte konstigt att dom dagarna man Måste kliva upp tidigt är man aptrött! Men dagar som idag, när jag kunde sovit till minst halv nio! Då går det inte att sova. Sen när vi väl kom upp ur sängen, då har solen försvunnit. Tappade helt lusten och blev trött efter macka och tropisk bravo juice. Nu är det nästan jätte mörkt på himlen. Jag känner inte alls för att gå ut. Igårkväll åkte Katarina på jobbet till London. Fuskigt! Jag vill f**n också resa någonstans! GAAH.. Nu ska jag i alla fall börja göra mig ordning.. Tänkte kolla några saker inne i stan när dom öppnar, innan jag skall ta pendeln över till Floda.. :)  Ha en bra dag! pok Susannne<3







David du är helt underbar! Jag kan inte tänka mig ett liv utan dig <3

Av Suss - 7 maj 2009 23:10

Nytt godis !


Idag på jobbet hade vi fått in nytt godis. Ahlgrens bilar, fast dom nya kallas för husvagnar ;D  HAHA!  Någon M choklad puff och Marabou choklad som kallas för Sommar, det är jordgubb i ! :D


Har egentligen inte så mycket att skriva om, ska ta med min älskade pojkvän in till sängen nu tänkte jag. Han skall upp tidigt, o jag med för den delen. Ska till mammis i Floda imorgon och checka läget några timmar! :D    Äta mamma´s goda mat och ev slinga mitt hår!  Yaay


Puss /Susannne<3

Av Suss - 7 maj 2009 12:30

Dubbel lektion & fas 1


Lektionen gick fint, trots regnet. Vi körde koll på det vi gjorde sist. Cirkulationsplats, av och påfart / motorväg. Jag fick godkänt! :) Yay!

Nu är det den där förbaskade teorin! Jag stannde kvar efter lektionen och gjorde fas 1 både en och två gånger. Fick inte godkänt :(  Såna onödiga fel. Blir så irriterad! Man blir lurad. Och sen är det flera frågor som är "kuggisar", alla svaren är typ rätt, men man måste välja det som dom tycker! Så dumt. Sen är det mycket konstiga ord som man inte förstår. Det borde finnas svenska ordbok att ta till hand. Heheh! Sen när man letar efter rätta svaret i boken så skriver dom inte i klarspråk. Jätte jobbigt. Hoppas jag får bukt på det till slut iaf.... Måste ju ta mitt körkort :)   

Min lärare "Bettan" är så gó, vi skrattar och pratar hela tiden. Nästan så jag kommer av mig i körningen. Ibland får jag be henne att säga åt mig att hålla tyst och koncentrera mig! :P   I nästa vecka har hon semester, idag skulle hon åka till Italien, fast bara i två dagar. Åh va jag också vill resa!! Hon sa att man får prioritera om man vill resa, strunta i att köpa nya kläder och äta makaroner och gröt! HAHA :P  Det tipset borde jag ta till mig av. Köper påtok för mycket saker. Kunde sparat massa pengar egentligen... :/   "Bettan" sa att hon vill helst inte se mig där i Augusti, fortfarande. Så nu måste jag göra ett rejält ryck om jag ska hinna! Borde egentligen kunnat varit klar typ nu. Om jag tagit mig i kragen tidigare... :/  Syrran frågade mig igår när f**n jag skulle bli klar med körkortet?! Hon skall i alla fall ta det till i Augusti,fast en att hon inte börjat än.  Så säger hon nu ja! :P  Önskar henne lycka till :)


Nu håller jag på o värmer en färdigrätt som jag skall vräka i mig innan jag måste "sätta dit ett par ögon" för att sedan antagligen springa ner till jobbet. Hehehe ;P    Om den där j*kla rätten blir klar någon gång. Våran mikro är helt värdelös!! 


Puss /Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards