♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

7 December 2oo9

Av Suss - 7 december 2009 08:20

Update för hela helgen


I fredags efter att jag skrev så fick jag tag på syster.. Hon och några vänner skulle till Ikea. Jag gjorde mig ordning lite snabbt och åkte över dit. Kidnappade henne och åkte till Backaplan. (känns nästan som jag bor där borta så mycket som jag ränt där senast, haha!) Jag köpte den där skjortan till David och vi käkade på Paprika. Sen åkte vi hemåt, David hade kommit hem från jobbet.. Vi tjöta lite alla tre sen var det dags för mig att gå iväg till jobbet ett par timmar. Suck* Det suger så mycket att gå iväg när David kommit hem. Jobbade i alla fall ett par timmar sen kom han och hämtade upp mig. Vi åkte till gymmet, sprang på bandet. Känner mig riktigt duktig! Orkar springa i 15 minuter i streck. (det har jag aldrig gjort i hela mitt liv måste jag tala om) Och tiden ökar hela tiden. Lite i taget. Min kondition har alltid varit ap-kass. Känns så bra att träna ihop med David,han puschar mig och får mig att kämpa liite extra! Vi har tränat ganska länge ihop nu, ca 2-3 gånger i veckan. Men det känns inte som någonting har hänt sen dess, förutom att man kondis blivit en aning bättre.. Jag äter inte särskilt mycket om dagarna, "glömmer av" (skiter i) att äta middag och sånt. Kanske det som är felet? Eller så äter jag, men fel? Kanske för mycket kalorier för att det skall hända något. Det är inte många kilon jag skulle vilja gå ner, typ 5-6 kanske. Sen skulle jag nog vara ganska nöjd. Varför händer det inget!? Efter gymmet syndade vi. (kan bero på såna saker också, heh) När vi kom hem blev det dusch och hopp i säng! Eller vi tittade väl på teve en stund också.. Plötsligt var klockan jäätte mycket.


Och på lördagen skulle vi upp med tuppen. För att åka till Ullared! (igen!!) Halv sju var jag uppe och in i duschen.. David segade sig upp, fixade äggröra och grejer. Hih! Vid åtta kom syster med kille. Vi åkte typ kvar över åtta och var där vid nio tiden. Shiet, hur fort körde vi? Kändes som vi åkte i en evighet men de gick nog rätt fort ändå. Hehe! När vi kom fram var det alldeles fullsmockat med bilar! Aldrig parkerat så långt bort tror jag.. När vi närmar oss ingången ser vi att det är KÖ!! Whaaat?! Har aldrig behövt köa in? David ville att vi skulle skita i det, han tänkte minsann inte köa! Men vi tvingade honom.. En halvtimme stod vi sen var vi inne! Vi splittade på oss, jag tappade bort David ett par gånger sen sprang jag ihop med syster o vi hittade David. Heheh! Vad kom vi hem med? Jo en jäkla massa städ grejer o julklapps papper typ. Hahah!  Julklapps papper, tejp, pärmar, häftapparat, ett par julklappar, två paket strumpor och adventsljus typ. Hahah! Vi var ute efter ca 2-3 timmar tror jag. Klockan två var vi hemma igen iaf. Lämnade av syster och hennes kille, lämnade av våra saker och hade kissepaus. Sen åkte vi över till Backaplan. David ville köpa en kalender! (han hittade ingen som var bra nog på Gekås) På hemvägen blev det syndens mat. Hmz. Fast en Kebab rulle är det ju egentligen bara brödet och såsen som e onyttigt? Hehe. Vi kom hem, slappade några timmar sen gick vi på bio. Tittade på Luft slottet som sprängdes! Den var bra, men väldigt seg. Det är väl så med sista filmerna.. De två tjejerna som satt till höger om mig var tydligen väldigt lätt skrämda. En av tjejerna ryckte till och skrek som f*n. Man kunde tro att det var en skräckfilm vi såg! Jag själv tycker det är såå jobbigt när man vet att det kommer hända något, hjärtat sitter i halsgropen och PANG så smäller det till. Kan inte hjälpa det men jag blir skit skrajj. Och David han tycker det är skit roligt å försöker skrämma mig mer! Hehe. På hemvägen provade vi Mc Flurry kit kat som dom har på mcd nu. Den smakade inte kit kat för fem öre! Men var rätt god. Vi kom hem o la oss med detsamma. Det var en låång dag. Puh.


Vi sooov ända till halv tolv-tolv i söndags. Skönt att sova ut. Men under hela dagen kröp det i kroppen och jag kände mig skit irriterad bara för dagen bara gick! Det är så jobbigt att jag är sån, kan aldrig ta det lugnt.. Måste hela tiden hitta på något. Till slut åkte vi ner till Maxi iaf, handlade lite saker för att kunna baka. Blev lussekatter! Gud vilken tid det tog, trodde det gick snabbt att baka. Men ikke! Skall ju jäsa i två omgångar o grejer! Vet man det till nästa gång, hehe.. Dom blev himla goda iaf. Och när vi väl var klara med bullarna gick vi till mostris o kika på Ice age 3 som jag lånade från grannarna ;) Tack! Vi var hemma strax innan tolv och la oss med detsamma.


Imorse när David gick till jobbet kunde jag inte somna om igen. Det var alldeles fuktigt i sängen :/ Fattar inte varför det blir så, skit äckligt! Känns som det är helt blött i sängen. Vet inte om det har något med vädringsluckan att göra eller nåt? Jag kunde inte somna om iaf så jag starta teven o tittade på nyheterna & vakna med the voice. Sen tog jag mig ett bad! Efter det har jag suttit här, kikat lite på nätet och bloggat. Blev ganska långt blogginlägg. Ändå har jag hoppat över en massa detaljer.. Skall gå över till mostris strax och passa Robin. Mormis skall till tandis idag igen..


Förresten! I lördags morse blev service butiken bredvid mitt jobb rånad! Killarna som gjorde det hade tydligen gjort fler rån på samma dag och åkte till slut fast! Skönt det.. Men vad får de för straff? Hoppas något lite högre eftersom de användt våld!! Slagit och skurit folk.


Ne nu skall jag klä på mig, börjar närma sig att gå..


Pok Susannne<3

 
 
Carro

Carro

7 december 2009 20:34

Det gäller ju att äta rätt när man tränar, vid typ samma tider om dagen, mycket proteiner. Kebab och mcflurry är de inge proteiner i ;) tycker inte du behöver gå ner i vikt ens? hur mkt väger du? kram

http://www.carrobloggar.blogg.se

 
K

K

8 december 2009 16:33

Sv: Jasså du vill ha mer uppdatering, hmm ska se vad jag kna göra åt den saken =P ...Nu ligger skorna uppe iallafall så du kan kika på dom =)

http://kyshtomat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards