♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

1o December 2oo9

Av Suss - 10 december 2009 09:52

Kan man döda en kaktus?!


What? Trodde inte att man kunde döda en kaktus, men på något sätt har en av kaktusarna dött. Kanske fick liite för mycket vatten senast? Den har iaf skrumpnat ihop och ser ut som en liten grå ruffsig boll. Hahah! Om ingen dödat en kaktus förut så har jag iaf lyckats nu!


I måndags passade jag både Robin & Evelina en stund, medans mostris körde mormis till tandis! Evelina skulle egentligen varit på dagis, men när pappa Daniel kom dit och skulle lämna av henne var det alldeles kolsvart. Studiedag? Hmz. Både Evelina & Robin är så snälla så det gick jätte bra. Handlade inte om så lång tid.. Blev kvar där ett tag sen när mostris kom hem. Vi åt lunch o tjöta lite grann. Sen fick jag kila hem och göra mig ordning för jobbet.. Mina linser hade kommit, fick hämta dem i service butiken! Under förmiddagen skar David sig i handen, på jobbet.. Sprutade tydligen blod, han fick en liten chock. Ambulans personal fick ta hand om honom lite, stoppa blodet och så.. När han sen skrev det på sms, trodde jag han skojade. Han skrev det så himla "skojigt" så först trodde jag honom inte. Han fick sy 3 stygn och lite penicilin som han skall äta i en vecka. Stackarn<3 Det var inte såå farligt så han har kunnat jobba. Men när han skrev det där med ambulans personal o blod som spruta så trodde jag fan att han skurit av hela handen! Hehe* Det var ju skönt att det inte var så.. Men jag tyckte allt lite synd om honom, trots att det egentligen mest var klantigt. Skall inte säga något om klantighet, för det finns massa sånt som jag gjort, gång på gång. Heheh.. Gu va snurrig jag blev nu medans jag satt här, fick gö mig en macka. Läskigt!


I tisdags hände det inte så mycket? Gick till mormis, mammis kom dit. Hon skulle hjälpa till med tvätt. Jag kilade upp till Nadja en stund, Malin var där med.. Vi försökte sätta upp lite tavlor. Första tavlan höll vi la på med i över en halvtimme! Sen fick jag rusa hem och göra mig ordning för jobbet...


I onsdags, igår... Messade mostris på morgonen och frågade om jag kunde passa Robin ett par timmar. Han har varit så förkyld senaste dagarna och sovit jätte dåligt. Mostris behövde fylla på med lite energi.. Jag tog honom runt tio tiden nånting.. Käkade frulle hos mormis, sen tog jag Robin i vagnen och promenerade ner till A.c Köpte lite saker åt David´s hand. Plåster & tejp bla.. Shoppade en smink borttagnings grej åt mig själv med, 3-1 kräm. Funkade utmärkt! Fick med mig lite annan skit också.. Heh! Köpte på skoj inflyttnings present till Nadja. haha! Såna små grejer man sätter fast sladden mot listen, i mindre variant. Hon hade satt fast alldeles för stora såna så jag tyckte hon skulle byta ut dem. O så fick hon såna där små filt grejer som man sätter under stolar o så, så att deras nya köks stolar inte stör grannarna. heheh! Köpte med en himla massa frukt & grönt åt mormis från torget, vagnen blev alldeles tung och däcken som hade så lite med luft blev jätte svår styrd så jag tog bussen. (dålig bortförklaring till att gå hem igen, hihi! Nevars, men det var faktiskt sant.) Vi tog en sväng upp till Nadja och lämnade "inflyttningspresenterna"... Sen hade mostris vaknat och gått till mormis så vi gick dit när Nadja gick till jobbet. Åt mat och tjöta lite sen tog jag en snabbis hem innan jobbet. Hann träffa älsklingen 5 minuter.. Suck. Han skulle iväg han med, igen... Hämtade upp mig på vägen hem. Skönt att slippa promenera hem ensam, i mörkret. Har blivit lite rädd på sista tiden.. Tycker det känns jätte obehagligt att gå hem ensam på kvällarna.. På kvällen var vi jätte hungriga och fuskade. Måste skriva om det för jag skall få dåligt samvete!

Hade jätte svårt att somna på kvällen, pga att det låg ett par blodiga trosor & en öl burk ute i trappen! Tyckte det kändes väldigt obehagligt.... Vad är det för människa som lagt dom där egentligen!? Usch!


Och i natt, drömde jag att jag hade en tatuering på armen, någon ful j*vla sak. Såg ut som ett barn målat den. Sen tatuerade jag mer bredvid den. En PLUTO fast bebis pluto! EEEEH? Plus att jag hade någon text skriven på undersidan armen, där uppe nästa vid armhålan. Vart får jag allting ifrån?

Jag har ju en tatuering, på magen.. Som jag gjorde typ när jag var 16 eller nåt. Om jag hade kunnat göra om det, så hade jag skitit i att göra den... Jag säger till alla tänk efter både en två och tre helst fler gånger om du verkligen skall ha en tatuering. Den sitter där Hela livet!! Jag har absolut ingenting emot tatueringar. Men om jag kunde ändra, så hade jag aldrig gjort den...


Wiie, nu kom min älskling hem <3 bara en sväng.. Får passa på att njuta av det. Kanske fortsätter skriva lite sen! Hade lite mer saker jag ville bloggat av mig. Heheh!



Pok Susannne<3

 
 
Carro

Carro

11 december 2009 23:35

vaaaa, vart fan låg trosorna o de ? fan va äckeeel!!

http://www.carrobloggar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards