♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under december 2009

Av Suss - 10 december 2009 09:52

Kan man döda en kaktus?!


What? Trodde inte att man kunde döda en kaktus, men på något sätt har en av kaktusarna dött. Kanske fick liite för mycket vatten senast? Den har iaf skrumpnat ihop och ser ut som en liten grå ruffsig boll. Hahah! Om ingen dödat en kaktus förut så har jag iaf lyckats nu!


I måndags passade jag både Robin & Evelina en stund, medans mostris körde mormis till tandis! Evelina skulle egentligen varit på dagis, men när pappa Daniel kom dit och skulle lämna av henne var det alldeles kolsvart. Studiedag? Hmz. Både Evelina & Robin är så snälla så det gick jätte bra. Handlade inte om så lång tid.. Blev kvar där ett tag sen när mostris kom hem. Vi åt lunch o tjöta lite grann. Sen fick jag kila hem och göra mig ordning för jobbet.. Mina linser hade kommit, fick hämta dem i service butiken! Under förmiddagen skar David sig i handen, på jobbet.. Sprutade tydligen blod, han fick en liten chock. Ambulans personal fick ta hand om honom lite, stoppa blodet och så.. När han sen skrev det på sms, trodde jag han skojade. Han skrev det så himla "skojigt" så först trodde jag honom inte. Han fick sy 3 stygn och lite penicilin som han skall äta i en vecka. Stackarn<3 Det var inte såå farligt så han har kunnat jobba. Men när han skrev det där med ambulans personal o blod som spruta så trodde jag fan att han skurit av hela handen! Hehe* Det var ju skönt att det inte var så.. Men jag tyckte allt lite synd om honom, trots att det egentligen mest var klantigt. Skall inte säga något om klantighet, för det finns massa sånt som jag gjort, gång på gång. Heheh.. Gu va snurrig jag blev nu medans jag satt här, fick gö mig en macka. Läskigt!


I tisdags hände det inte så mycket? Gick till mormis, mammis kom dit. Hon skulle hjälpa till med tvätt. Jag kilade upp till Nadja en stund, Malin var där med.. Vi försökte sätta upp lite tavlor. Första tavlan höll vi la på med i över en halvtimme! Sen fick jag rusa hem och göra mig ordning för jobbet...


I onsdags, igår... Messade mostris på morgonen och frågade om jag kunde passa Robin ett par timmar. Han har varit så förkyld senaste dagarna och sovit jätte dåligt. Mostris behövde fylla på med lite energi.. Jag tog honom runt tio tiden nånting.. Käkade frulle hos mormis, sen tog jag Robin i vagnen och promenerade ner till A.c Köpte lite saker åt David´s hand. Plåster & tejp bla.. Shoppade en smink borttagnings grej åt mig själv med, 3-1 kräm. Funkade utmärkt! Fick med mig lite annan skit också.. Heh! Köpte på skoj inflyttnings present till Nadja. haha! Såna små grejer man sätter fast sladden mot listen, i mindre variant. Hon hade satt fast alldeles för stora såna så jag tyckte hon skulle byta ut dem. O så fick hon såna där små filt grejer som man sätter under stolar o så, så att deras nya köks stolar inte stör grannarna. heheh! Köpte med en himla massa frukt & grönt åt mormis från torget, vagnen blev alldeles tung och däcken som hade så lite med luft blev jätte svår styrd så jag tog bussen. (dålig bortförklaring till att gå hem igen, hihi! Nevars, men det var faktiskt sant.) Vi tog en sväng upp till Nadja och lämnade "inflyttningspresenterna"... Sen hade mostris vaknat och gått till mormis så vi gick dit när Nadja gick till jobbet. Åt mat och tjöta lite sen tog jag en snabbis hem innan jobbet. Hann träffa älsklingen 5 minuter.. Suck. Han skulle iväg han med, igen... Hämtade upp mig på vägen hem. Skönt att slippa promenera hem ensam, i mörkret. Har blivit lite rädd på sista tiden.. Tycker det känns jätte obehagligt att gå hem ensam på kvällarna.. På kvällen var vi jätte hungriga och fuskade. Måste skriva om det för jag skall få dåligt samvete!

Hade jätte svårt att somna på kvällen, pga att det låg ett par blodiga trosor & en öl burk ute i trappen! Tyckte det kändes väldigt obehagligt.... Vad är det för människa som lagt dom där egentligen!? Usch!


Och i natt, drömde jag att jag hade en tatuering på armen, någon ful j*vla sak. Såg ut som ett barn målat den. Sen tatuerade jag mer bredvid den. En PLUTO fast bebis pluto! EEEEH? Plus att jag hade någon text skriven på undersidan armen, där uppe nästa vid armhålan. Vart får jag allting ifrån?

Jag har ju en tatuering, på magen.. Som jag gjorde typ när jag var 16 eller nåt. Om jag hade kunnat göra om det, så hade jag skitit i att göra den... Jag säger till alla tänk efter både en två och tre helst fler gånger om du verkligen skall ha en tatuering. Den sitter där Hela livet!! Jag har absolut ingenting emot tatueringar. Men om jag kunde ändra, så hade jag aldrig gjort den...


Wiie, nu kom min älskling hem <3 bara en sväng.. Får passa på att njuta av det. Kanske fortsätter skriva lite sen! Hade lite mer saker jag ville bloggat av mig. Heheh!



Pok Susannne<3

Av Suss - 7 december 2009 08:20

Update för hela helgen


I fredags efter att jag skrev så fick jag tag på syster.. Hon och några vänner skulle till Ikea. Jag gjorde mig ordning lite snabbt och åkte över dit. Kidnappade henne och åkte till Backaplan. (känns nästan som jag bor där borta så mycket som jag ränt där senast, haha!) Jag köpte den där skjortan till David och vi käkade på Paprika. Sen åkte vi hemåt, David hade kommit hem från jobbet.. Vi tjöta lite alla tre sen var det dags för mig att gå iväg till jobbet ett par timmar. Suck* Det suger så mycket att gå iväg när David kommit hem. Jobbade i alla fall ett par timmar sen kom han och hämtade upp mig. Vi åkte till gymmet, sprang på bandet. Känner mig riktigt duktig! Orkar springa i 15 minuter i streck. (det har jag aldrig gjort i hela mitt liv måste jag tala om) Och tiden ökar hela tiden. Lite i taget. Min kondition har alltid varit ap-kass. Känns så bra att träna ihop med David,han puschar mig och får mig att kämpa liite extra! Vi har tränat ganska länge ihop nu, ca 2-3 gånger i veckan. Men det känns inte som någonting har hänt sen dess, förutom att man kondis blivit en aning bättre.. Jag äter inte särskilt mycket om dagarna, "glömmer av" (skiter i) att äta middag och sånt. Kanske det som är felet? Eller så äter jag, men fel? Kanske för mycket kalorier för att det skall hända något. Det är inte många kilon jag skulle vilja gå ner, typ 5-6 kanske. Sen skulle jag nog vara ganska nöjd. Varför händer det inget!? Efter gymmet syndade vi. (kan bero på såna saker också, heh) När vi kom hem blev det dusch och hopp i säng! Eller vi tittade väl på teve en stund också.. Plötsligt var klockan jäätte mycket.


Och på lördagen skulle vi upp med tuppen. För att åka till Ullared! (igen!!) Halv sju var jag uppe och in i duschen.. David segade sig upp, fixade äggröra och grejer. Hih! Vid åtta kom syster med kille. Vi åkte typ kvar över åtta och var där vid nio tiden. Shiet, hur fort körde vi? Kändes som vi åkte i en evighet men de gick nog rätt fort ändå. Hehe! När vi kom fram var det alldeles fullsmockat med bilar! Aldrig parkerat så långt bort tror jag.. När vi närmar oss ingången ser vi att det är KÖ!! Whaaat?! Har aldrig behövt köa in? David ville att vi skulle skita i det, han tänkte minsann inte köa! Men vi tvingade honom.. En halvtimme stod vi sen var vi inne! Vi splittade på oss, jag tappade bort David ett par gånger sen sprang jag ihop med syster o vi hittade David. Heheh! Vad kom vi hem med? Jo en jäkla massa städ grejer o julklapps papper typ. Hahah!  Julklapps papper, tejp, pärmar, häftapparat, ett par julklappar, två paket strumpor och adventsljus typ. Hahah! Vi var ute efter ca 2-3 timmar tror jag. Klockan två var vi hemma igen iaf. Lämnade av syster och hennes kille, lämnade av våra saker och hade kissepaus. Sen åkte vi över till Backaplan. David ville köpa en kalender! (han hittade ingen som var bra nog på Gekås) På hemvägen blev det syndens mat. Hmz. Fast en Kebab rulle är det ju egentligen bara brödet och såsen som e onyttigt? Hehe. Vi kom hem, slappade några timmar sen gick vi på bio. Tittade på Luft slottet som sprängdes! Den var bra, men väldigt seg. Det är väl så med sista filmerna.. De två tjejerna som satt till höger om mig var tydligen väldigt lätt skrämda. En av tjejerna ryckte till och skrek som f*n. Man kunde tro att det var en skräckfilm vi såg! Jag själv tycker det är såå jobbigt när man vet att det kommer hända något, hjärtat sitter i halsgropen och PANG så smäller det till. Kan inte hjälpa det men jag blir skit skrajj. Och David han tycker det är skit roligt å försöker skrämma mig mer! Hehe. På hemvägen provade vi Mc Flurry kit kat som dom har på mcd nu. Den smakade inte kit kat för fem öre! Men var rätt god. Vi kom hem o la oss med detsamma. Det var en låång dag. Puh.


Vi sooov ända till halv tolv-tolv i söndags. Skönt att sova ut. Men under hela dagen kröp det i kroppen och jag kände mig skit irriterad bara för dagen bara gick! Det är så jobbigt att jag är sån, kan aldrig ta det lugnt.. Måste hela tiden hitta på något. Till slut åkte vi ner till Maxi iaf, handlade lite saker för att kunna baka. Blev lussekatter! Gud vilken tid det tog, trodde det gick snabbt att baka. Men ikke! Skall ju jäsa i två omgångar o grejer! Vet man det till nästa gång, hehe.. Dom blev himla goda iaf. Och när vi väl var klara med bullarna gick vi till mostris o kika på Ice age 3 som jag lånade från grannarna ;) Tack! Vi var hemma strax innan tolv och la oss med detsamma.


Imorse när David gick till jobbet kunde jag inte somna om igen. Det var alldeles fuktigt i sängen :/ Fattar inte varför det blir så, skit äckligt! Känns som det är helt blött i sängen. Vet inte om det har något med vädringsluckan att göra eller nåt? Jag kunde inte somna om iaf så jag starta teven o tittade på nyheterna & vakna med the voice. Sen tog jag mig ett bad! Efter det har jag suttit här, kikat lite på nätet och bloggat. Blev ganska långt blogginlägg. Ändå har jag hoppat över en massa detaljer.. Skall gå över till mostris strax och passa Robin. Mormis skall till tandis idag igen..


Förresten! I lördags morse blev service butiken bredvid mitt jobb rånad! Killarna som gjorde det hade tydligen gjort fler rån på samma dag och åkte till slut fast! Skönt det.. Men vad får de för straff? Hoppas något lite högre eftersom de användt våld!! Slagit och skurit folk.


Ne nu skall jag klä på mig, börjar närma sig att gå..


Pok Susannne<3

Av Suss - 4 december 2009 10:41

 Fixa garderob ?


Godmorgon... eller förmiddag är det kanske nu? Jag har varit vaken sen David kilade iväg imorse vid halv åtta. Pussades en massor på honom innan han gick<3 Brukar oftast sova vidare medans han kliver upp och gör sig ordning, sen pussar han mig hejdå innan han går.. Det är så himla mysigt att dra sig lite o bara ligga och hålla om varandra på morgonen. Extra mysigt när man inte gör det så ofta. Hihi! Satte igång teve, kikade på Vakna med the voice, tycker om att kolla rap attacken på fredagarna. Idag rap attackade dom ingen utan gjorde en jul jingel. Rätt skojig. Sen orkade jag inte dra mig mer ensam så jag gick upp och satte mig vid datorn för att spana lite... Rätt som det är så hör jag någon i dörren! Då är det David som kommer hem för att äta frukost. Yaay! Fick frukost sällskap och även en masssa pussar innan han var tvungen att kila iväg igen. Åh, önska han kunde börja senare, som jag gör.. Jahop, iaf skall man sätta igång och fixa garderoberna eller inte? Känns som ett ganska stort projekt. Sånt brukar alltid sluta med att det tar hela jäkla dan.. Jag har 3 garderober, en som jag har upphängda tröjor i, en som jag har jeans hängande med tröjor & linnen liggandes under och på botten nattkläder.. Den tredje är mer en skräp & tvätt garderob. Funderade på att kasta ut all skit från den tredje och hänga kläder i den också. Så det blir lite mer ordning! Men om man nu skall göra ordning kläderna så borde man ju också rensa lite. Och jag hatar det! jag har så jäkla svårt att slita mig från mina gamla kläder! Hahah. Slutar alltid med att det jag tänkt göra mig av med hamnar i en påse eller i botten av en av garderoberna och blir därmed kvar! Det kan ju faktiskt hända att det kommer till användning. Eller hur? Näep, tror inte det blir något mer det idag. Känns som det kommer att ta upp hela min dag. Men vad ska jag annars hitta på? Det enda jag tänker på att saker jag vill shoppa. Så jag borde kanske ta tag i kläderna ändå! Jag tror jag är lite smått shopping beroende. Känns inte som det tar stopp, förrens pengarna är slut.. Och det är en bit kvar. Tex nu, är jag as sugen på att åka och köpa den där skjortan till David som jag såg häromdagen. Verkligen jätte sugen!! Vill köpa! Hahah fick för mig att jag skulle lyssna på Dansebander med Torgny Melins, den e ju helt grym. Höhö! Ne, här framför datorn händer ju ingenting. Skall börja med att duscha av mig lite.. Så man piggnar till.


Pok Susannne<3






Jag älskar dig David

Av Suss - 3 december 2009 21:18

Tjing tjing !!


Blev nöjd med påfyllningen av mina naglar i tisdags, nu känner jag mig fin igen! Hade gärna bytt färg också men det får bli vid nästa återbesök efter jul. Parkerade inne i femman, eftersom jag skulle kika lite i affärerna också. Skulle bland annat köpa en kjol Katta & jag såg på fredagen.. Köpte kjolen på h&m, en tunika från gina tricot (flera stycken av personalen hade den tunikan på sig, jätte snygg! Var bara tvungen att köpa den! Fick med mig en julklapp åt svärmor också, jätte fint. Tänkte direkt på henne när jag såg det!


Igår, onsdag var jag iväg till tandläkaren.. Hade 2st hål som jag måste laga innan jag kan ta en tandvårdsförsäkring. Suck! Men men, sånt man får räkna med när man inte varit hos tandis på typ 3år. I Januari blir man 2oookr fattigare. Bläääeh*  Efter tandis gick jag till mormis.. Visade mina inköp från gårdagen och sen väntade jag på att mostris skulle höra av sig.. När hon vaknat till liv åkte vi till Backaplan. Hon köpte någon åt sin man.. (hemligt, ifall han skulle råka läsa här)   Jag var sååå nära på att köpa ett par skor inne på Dinsko. Men jag höll mig! Phew* Jag är en riktigt shoppaholic! Julklappar är det jag ska köpa, men Inte åt mig själv! Hahah.. 


Idag tog jag mig lite sovmorgon sen gjorde jag mig ordning och gick till mormis..  Åt frulle. Sen gick jag & lilla Robin över till Nadja o titta på deras nya lya. Veronica med Joline, Emelie med Thim var där också.. Vi åt kladdkaka som Veronica slängde ihop. Det var rena dagiset, haha! Det var kul att få träffa alla samtidigt! Skall bjuda hem dom till mig någon dag hade jag tänkt..  Sen började jag jobba så fick springa över och lämna tillbaka Robin innan.


Imorgon är det fredag, yaaaay! Börjar sent, inget särskilt planerat..

På lördag är det tänkt att syster med kille, David & jag ska åka till Ullared. Trodde dom öppnar klockan tio, men nu när jag kolla deras hemsida så har dom ändrat tiderna. Det öppnar fanimej klockan SJU! Shiiet.


Ne nu ska jag inte skriva mer. Godnatt :)


Pok Susanne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards