♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Suss - 5 februari 2010 12:06

Lite bilder från mobilen



 

Melina i onsdags när vi var ute med pulkan :) Så sööt!





Det var helt orört. Flera decimeter med snö!!

   


Robin somnade hemma hos Nadja i tisdags när jag passade honom.
Han sov dock bara knappt 2o minuter...




Melina i sitt rum när jag skulle leka med henne :)


Av Suss - 5 februari 2010 09:37

Avskyr att vara förkyld!


Jag som var så glad för att jag sluppit alla förkyldningar & sjukdomar. Det varade ju länge, typ ett dygn så blev jag förkyld. Hmz!


Onsdag: Det står helt still när jag tänker på onsdagen. Vad gjorde jag då? Vet iaf att jag träffade Nadja. Jo nu vet jag! Vi var ute med Melina i pulkan, gick ner till affären. Fikade på vägen med en donut och mer dricka. Hehe!! När vi var påväg hem mot Nadja så fick vi syn på mina föräldrar som skottat fram bilen. Jag erbjöd mig att hjälpa till att skotta av pappa´s parkering. Fy va tungt och jobbigt det var. Men pappa slapp iaf ställa ner sin bil i sitt garage. Sen när vi ändå var igång tog vi Nadja´s parkering med. Sen blev de te hemma hos Nadja. På hemvägen skottade jag av våra två parkeringar också. Det var så mycket snö så jag visste inte var jag skulle göra av det, det mesta hamna upp bakom bilen o sen gjorde  jag två små högar bredvid våra parkeringar eftersom ingen verkar använda dom ändå. Hehe! Efter det gick jag hem och gjorde mig ordnig o fixade spenat soppa. Blev skit stressigt mot slutet. David kom hem strax innan fyra, det var ju kul att vi hann se varandra typ fem minuter. Usch vilken skit dag det blev på jobbet med. På kvällen åkte vi till gymmet, David hade somnat på soffan så jag fick ringa och väcka honom. Hehe! Stackarn.. Vi träna och solade. Vi brukar boka 2 & 7 solariena, idag bytte vi rum med varandra. Det David har solat i var ju fan så mycket bättre än det jag haft! Förklarar ju varför han blivit så brun och inte jag! Haha! Så dumt, dom borde ju vara samma. Eftersom båda är högeffekt. Skumt..  När vi kom hem glodde vi på Andra Avenyn på nätet, som vi brukar göra. Mamma & Sofia kom förbi en sväng o hämtade upp post o lite så. Dusch & bed taajm..



Torsdag: Jag fick gå ner till jobbet för att köpa bröd innan jag kunde äta frukost. Provade ett nytt bröd som heter Fröigt, helt i min smak. Med massa solrosfrön och sånt i. Tyckte det kändes jätte konstigt att Nadja inte hade hört av sig, man vänjer sig fort. Hehe! Jag hörde av mig och undrade vad hon pyssla med, hon bakade. Nadja är en riktig saft & bull mamma. Hihi!! Frågade henne om hon hade lust att komma hit och fika. Hade tänkt köpa med mig fika från affären.. Men hon hann inte innan hon skulle hämta Melina. Min tvätt tid startade klockan tolv. Jäkla kärringar i tvättstugan. Först kommer den ena och frågar om hon får låna "värmen", vilket var torktumlaren.. Ja sa jag, men jag tänker stänga igen dörren så då får du komma tillbaka om en timme. Det passade henne inte så, whatever. Det måste dom ju förstå att man vill stänga igen dörren tills sin tvätt. Skulle bli galen om min tvätt försvann! Blev totalt 6 maskiner tvätt, allldeles lagom. Mycket av det skulle torktumlas, handdukar och lakan.. Jag hade planer att städa upp i min kaos garderob, man hittar ingenting bland tröjor & linnen. Fattar inte hur det blir så just där hela tiden! Dom skulle nog behöva lite mer plats. Hehe! Blev ingen städning, fastnade vid datorn och sedan ringde Nadja. Vi tog bilen över till Kärra och hämtade bil barnstol och tog med Melina hem från dagis. Gu va söta dom där dom små på dagis, alla är i ett års åldern. En liten jätte söt blond flicka kom fram till mig och börja dra i min jacka o försökte sno mina bil nycklar. Haha! När vi kom tillbaka fick jag rusa till tvättis, va lite sen.. Då frågar den andra tanten som tvättar om hon kan låna torktumlaren. Eeeh ne? Jag behöver den själv. "Jaha, jag tänkte eftersom dörren till torktumlaren stod öppenk, att du inte skulle använda sen" säger hon då. Men man måste väl tömma den först för att sedan kunna ta över den andra tvätten eller? Hmz! Va trött man blir.. Visst kan man väl låna ut tumlaren om man inte har den själv men asså seriöst. Jag tycker dom borde lägga in torkskåp också. Skulle va gö bra. Det har dom i Lövgärdet. Hängde tvätt, satte igång med maten och diskade samtidigt. Hehe! Tur att man är kvinna och kan göra mer än en sak i taget. Tsss! Skyndade mig och gjorde mig ordning.. Rusa iväg till jobbet. Fattar inte att när man börjar jobba så sent ändå får stressa i sista stund. Under dagen har jag blivit förkyld, eller det började ju igårkväll lite med halsen men nu är det även jääätte snuvigt. Uuusch


Fredag,idag: Sovit jätte dåligt. Helt dö-trött! Har bara hunnit sätta mig här och kolla facebook o lite sånt. Gjort te, måste hjälpa mot det riviga i halsen, lite iaf! Nadja hade skrivit till mig på fb att hon vaknat klocka sju och hade storstädat hemma, typ städat ugnen o sånt. Haha! Det är väl typiskt när hon kunde sovit länge. Tror iofs inte att Veronica velat ha besök vid nio tiden iaf. Hehe! Tänkte göra mig frukost nu. Varför är det alltid så att när man skall storhandla så tar allting slut någon dag eller två innan. Nu finns det bara pytte lite smör tex.. Tur att vi ska handla i eftermiddag! Undrar om Nadja har somnat, eftersom hon inte svarar? Sen blir det iaf besök hemma hos Veronica & Joline! Det är vad dagen har att bjuda på. Tjing tjing!!



Tänker ibland på, vem är intresserad av vad Jag gör om dagarna? Men tydligen finns det dom som är det. Hehe!  Hajdoo



Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards