♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Ändrade planer.. Bowling på lördagen....

Av Suss - 30 mars 2010 07:46

Helgen´s bravader



Lördag: Vi stack iväg till gymmet runt tio tiden. Körde lite kondition och styrka. Solade.

Skyndade oss, handlade, åt frukost, duschade & gjorde oss ordning.

Syster med boyfriend kom upp, vi åkte till Bplan en sväng. Andra syster hängde också med.

Tog även en sväng in till Nordstan, vi åt på Paprika & jag köpte foundation.

Tog en ny sort denna gången, vet inte riktigt om jag tycker om den eller inte.
Men tjejen i kassan som hjälpte mig hade den på sig och det såg jätte bra ut.

Kanske hade hon mer grejer på sig? Hon snacka något om consealer, kan det göra så stor skillnad? Lägger upp en bild senare på vilken det är! När vi kom hem var klockan närmare fem tror jag.

Vi hann lata oss lite grann, åka och äta en glass och köpa snacks innan vi gick till moster för att äta middag. Sen var det dags att åka till Bowlingen, moster höll sig nykter och körde. Skönt att slippa buss & spårvagn. I efterhand känns det som Jag borde hållt mig nykter och kört. Hehe. Blev ett par öl för mycket,mådde inte särskilt bra mot kvällens slut eller dagen efter.

När ska man inse att man inte tål lika mycket som man gjorde förr när man drack oftare? Känns som det gick lite över styr. Ölen slank ner så himla lätt mellan bowlingen.

Efter vi bowlat klart var vi förbi en 4oårs fest. Minns faktiskt inte så mycket därifrån, satte mig ganska omedelbart i soffan och halv slumra. Haha!

Har ingen aaning om vad klockan var när vi kom hem, jag slocknade nästan direkt!


Söndag: Vaknade tidigt. Hum. Kändes rätt okey till en början, men sen plötsligt mådde jag så jäkla kasst. Petade i mig lite frukost och tog ett bad/en dusch med älsklingen så var jag fit for fight igen. Vi tog en promenad ner till Centrum, handlade lite gott och köpte pizza på hemvägen. Sen kom Håkan och tog en fika hos oss. Han var här ganska länge faktiskt.. Tiden bara rann iväg!

Vid nio tiden gick vi till moster och gottade oss med chips och dip.

Hemma vid elva och la oss direkt. Helt slut.

I efterhand så ångrar jag mig alltid att jag druckit, men snart så har man glömt hur dåligt man mådde. Känns nästan som att man har roligare om man är nykter?

Tror jag växt ifrån fylla. Min uppväxt spelar väl en liten roll med att man inte är så sugen på att vara full.


Måndag: Jag passade Robin mellan halv tolv och halv ett ungefär.

Tog med honom ut i vagnen, mötte Nadja & Melina. Vi plockade björkris i regnet..

Vi hann gå runt hela sjön innan vi hittade någon björk som man nådde grenarna på. Hehe! Sen ringde moster och efterlyste sin son. Dom skulle iväg.. Min man hade kommit hem från jobbet, han mådde inge bra. Gick hem och tog hand om honom med lite blåbärs soppa, soppa och knäckemacka. Hehe!

Sen var det tyvärr dags för mig att jobba. När jag kom till jobbet så stod Katarina i kassan, då kändes det lite roligare! Hon har varit i New York & London i lite över en vecka. Vi hann inte prata så mycket eftersom vi hade mycket att göra men det verkar iaf som att hon haft det skoj och shoppat en hel del. När jag kom hem låg min bejb i sängen, det var alldeles kolsvart i hela lägenheten.

Jag skrev en liten shopping lista sen åkte vi ner till Maxi. Åt tre stycken pan pizzor under dagen, mådde inge bra sen. Ursch.. 

Klockan tickade iväg, och sen var det dags att hoppa i säng <3


Tisdag: Vaknade när David gick iväg, kunde inte somna om. Hamnade framför datorn efter att ha vridit mig i sängen ett tag.

Blir nog bara att ta det lugnt idag tills jag börjar jobba. Känner att jag behöver varva ner några hekton. Känt mig så stressad senaste veckan.

Apropå hekton så vägde jag mig imorse, vet inte varför jag är så envis med att kolla vågen. Blir bara irriterad. Blir både irriterad för att jag tycker det är för mycket vikt som visas samtidigt som jag blir arg på mig själv för att jag bryr mig! Jag väger normalt för min längd o så, men endå känner jag mig flötig och äcklig. Det är så jobbigt med kroppsidealet, man skall vara trådsmal, jeansen får inte vara korviga på benen, inget fläsk får hänga ut någonstans osv.. 

Vill inte tänka på sånt, det är ju inte direkt så att jag är överviktig eller något.

Försöker verkligen tycka om mig som jag är, men det går inte. Känns som jag aldrig kommer att acceptera mig kropp, helt. Äh. Blir helt deprimerad när jag tänker på´t.


Nu blir de något annat.

Tjingeling puss Susannne<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards