♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Trotsar vädret «¬

Av Suss - 24 januari 2011 10:22

Helgen:


Det blev en slappis helg.

I lördags var David med sina päron och ordnade lite,

medans jag följde med Evelina till simskolan.

Hon var jätte duktig och inte alls rädd för vattnet som en del andra barn var.

Hon kommer nog som oss andra i familjen älska att gå i simskola. Hihi

Man fick bara vara med första och sista gången.

Undrar hur det kommer att gå för dom barnen som knappt vågade släppa föräldern?

Efter simskolan gick vi till affären för att berätta för mamma.

Evelina ropar ut att hon minsann kunde simma med en gång! Heheh

Hon är allt en liten "Lotta".

Vi käkade en glass och sen knallade vi upp till mormor och lilla Robin.

Käkade lite mat och sen gav jag mig av för att hälsa på hos syrran en stund.

Klockan tickade på och David kom hem.

Innan jag gick hem hämtade jag upp lite smörgåstårta hos pappa.

Han fyllde ju år i onsdags när jag var sjuk, missade smörgåstårtan...

Han gjorde en ny för jag blev lite upprörd när han inte sparat undan en bit som han lovat. Eller dom hade sparat, men sen "slank" dom med hette det.. HM

David och jag tog det bara lugnt... tittade på teven och slumrade till en stund.

Efter att vi sett P3 guld så kom syster.

Vi åkte till mcd å käkade lite. Jag fick bara i mig lite pommes och milk shake.

Sen åkte vi bort till Bäckebol parkeringen där syster fick prova övningsköra..

Gick jätte bra så efter ett tag runt runt där så fick hon köra bort till Ikea´s parkering och efter det hela vägen hem.

Det gick lite skumpigt ibland, men så är det ju alltid med nybörjare!

Minns när jag själv satt där. Usch va jobbigt det kändes då. Heheh

Hedan efter får dom nog ut och köra ensamma utan mig i baksätet tjötandes.

Klockan var runt 02.00 när vi kom hem. -Snark snark-


Söndagen latade vi oss ganska så länge..

Sen gjorde vi oss redo för att åka till Allum med syrran.

Köpte mig en foundation (som visade sig vara fel färg), ett lite skimrigt lepsyl och en skimrig ögonskugga från h&m.

Vi letade efter kofta till syrran men dom måste ha rea´t ut dom redan. HUM.

Tjejen som expiderade mig på Lindex hade brun glitter manikyr.

Sketa snyggt! De konstiga är att jag tänkte på det härom dan.

Innan jag började gö naglarna nu senast så köpte jag ett beige/brunt nagellack.

Funderade på hur det skulle va me beige eller brunt glitter.

Så hade hon det och det var super snyggt! Mörkbrunt såklart.

Skall kolla efter sånt glitter.

På hem vägen köpte vi med oss pizza.

Trött på skräp mat men har ingen inspiration till någon mat.

Är inte hungrig eller sugen på någon mat alls nu för tiden..

Kvällen spenderades framför teven. Tittade bla på Solsidan, som många andra..


Idag vaknade jag givetvis när David gick till jobbet vid sju!? MORR

Nu för tiden är han så gullig och stänger igen dörrar o så på morgonen när han går upp, men det hjälper inte för sen när han skall ge mig hej då puss så säger det PLING i mina ögon och dom vill inte sova mer fast en jag är trött.

Skall åka iväg en sväng, Katarina skall hänga på.

Vi skall bland annat till en däck verkstad.

Pyspunkan visade sig vara en jätte skruv/mutter?

Såg den igår när vi var iväg.

Jäkla skit bara att vi redan hunnit spruta i skum grej, kan bli problem.

Sen skall vi till Allum, byta min foundation. Tur att det var plomperad!

Sen skall jag göra ett försök till att få David´s jeans lagade, som han fick i julklapp. Eller ja, vi bytte dom ju i mellan dagarna för dom jag köpt var inte bra.

Har inte hittat kvittot men så kom jag på att kvittot KAN JU ha hamnat i påsen.

Brukar alltid ta kvittot å lägga det i plånboken. Vilket jag tydligen inte gjorde denna gången fast jag är helt säker på att jag gjorde det?! GAH

Hittade det i alla fall i påsen. Hoppas dom kan laga hålet som blivit.

Det har änna spruckit i en söm vid insidan låret! Skit störande..


Ne nu svarade Katarina!

Ha en bra dag.


POK Susannne  



P.s Idag skall jag inviga mina converse! Tänkte trotsa vädret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards