♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Suss - 14 januari 2011 15:14

Här kommer bilderna från igår !


           


Nu när jag la in bilderna kom jag på att jag skrivit att jag skulle

ta bilder på lägenheten o visa hur vi har det.

Perfekt läge när jag just städat!

Carro & lilla Alexander gjorde ett litet besök för att se hur vi har det.

Fick en j*kla fart å började städa!

Man vill ju inte skämmas när man får besök. Hehe

Borde kanske få besök oftare så man får lite ordning.

Vi städade för bara ett par dagar sen och redan var det kaos,

dammig och massa kläder här o där.

Har tvättat sedan klockan tolv. 6 maskiner...

Gjorde värsta tabben och la i det flytande tvättmedlet i sköljmedelshålet,

fick leta fram till programmet där det sköljde ur de så jag kunde starta om.

Har bara lite tvätt kvar, en utav dom maskinerna jag gjorde fel på hade

inte kört igång efter att jag gick. Typiskt!

Finns inte plats att hänga upp all tvätt här hemma.

Måste tvätta lite oftare, eller få tag i det rummet med torkskåp.



Inväntar min älskling som snart kommer från jobbet,äntligen!

Önska han kunde va ledig samma dagar som mig   

Vi måste åka iväg och handla lite mat, fattas så mycket i skåpen.

Jag borde kanske snygga till mig lite så han vill visa sig med mig. Hehe


POK Susannne  

Av Suss - 14 januari 2011 11:20

 


Såhär känner jag mig idag



Vet inte vad jag vill och känner att det blir för mycket.

Bland annat detta med plugget.

Glömde skriva om det igår. Det kommer bli alldeles för mycket för mig..

40 timmar i veckan skola + jobbet! Njaa..

Schema läggningen går inte riktigt ihop heller..

Kanske lite att ta i när man inte pluggat på X antal år.

Jag får nog lägga det åt sidan ett tag till.



Idag är jag ledig, trött som f*n.

Drömmer jätte mycket på nätterna, igen..

Drömmer ju alltid varje natt, som jag kommer ihåg.

Men nu senaste nätterna är det så intensiva, stressiga drömmar.

Helt slut och ont i huvudet när jag vaknar... Puh


Skall tvätta nu klockan tolv.

Måste få i mig lite frukost innan så jag orkar bära ner all tvätt. Hehe

Kanske slänger in ett inlägg lite senare.

Glömde förresten kameran igår men fångade ett par bilder med mobilen.


POK Susannne  

Av Suss - 13 januari 2011 10:38

Idag skiner solen !   



Ser så jäkla fint ut med all snö och när solen lyser.

Kanske skulle släpa med mig kameran ut? Gö ett försök till att fånga lite tjusiga bilder.

Tänkte gö mig redo nu (sminka mig) för att sedan knalla bort till min "handikappade" väninna som vill ha sällskap. Vi har inte träffats på jätte länge.

De e lite lustigt för att vaaarje gång vi umgåtts (då när vi gör det) så säger vi alltid hej då och att vi skall höras och ses om ett par dagar igen. Det blir aldrig så. Tar veckor innan vi hittar varandra igen    Kanske är bra att längta lite efter varandra.



Måste berätta lite om min sjuka dröm jag hade nu imorse när jag lyckades somna om! Jag var på jobbet, trodde min moster som jag jobbar med hade gjort allt innan stängning. Men så när vi går på utsidan (som inte ser ut som det gör i verkligheten) så är hamnar vi plötsligt inne i affären igen och då står det några människor där, i kassan och en pundrare som jag skulle expidera. (med mina vanliga ytterkläder på) Han ville först inte betala, sen gjorde han det och plötsligt var det jätte mycket folk! När vi trodde att alla gått så hitta vi fler o fler o fler.. Sen kom chefens dotter å irrade runt. Klockan tickade på,jag blev mer och mer panik slagen av allt folk som dundrade in. När klockan var halv åtta (normalt stänger vi klockan sex på helgen och det var då drömmen utspelade sig) så kom det upp en ruta på kassa skärmen att det inte är "lämpligt" att vi är kvar i butiken så sent, eller nåt i liknande stil. Haha! Sen när vi väl skall gå så håller min moster på att skopa upp glass från olika glass byttor i frysen, för då skulle hon testa och se om glasen tinat upp. Plötsligt var frysarna trasiga. Sen hitta vi mer folk och det blev bara värre och värre! Rena mardrömmen!!


Till slut och äntligen får man väl säga så ringde min väckarklocka! PUH!

Helt jäkla slut. Drömmer ni också massa sjuka drömmar??


Nu blir de smink och väninna besök!

POK Susannne  

Av Suss - 12 januari 2011 10:49

 



Hur skall detta gå?

Idag är det information. Åh jag känner redan puh åhnej...

Kanske inte alls är redo för att plugga?

Sov jätte dåligt i natt.

Av olika anledningar...   


Har bett Katarina att hänga med mig.

Hon får i och för sig vänta utanför, antar jag..

Vet inte riktigt Vart det ligger.

Borde ju inte ta så himla lång tid heller så att.

Kul med lite sällskap!

Så får vi se vad det blir för schema.

Ångrar mig lite nu att jag inte valde endast MA SV & ENG.

Kanske kan man ändra?

Syrran går ju sista året på BF nu.

När jag skall läsa igenom hennes skrivningar o sånt så fattar jag nada?

Hur f*n ska det gå?!


  ?


Och när jag sökte till Komvux hade jag ju inte tänkt mig "detta" också.

Men som mormor säger, det är ju ingen sjukdom   


Skall fixa det sista med håret, sen är det bara att vänta in tiden typ.

Kanske skall ta och diska efter middags/kvälls maten igår.

Sen kommer Katarinaaa! Woho.


Nadja hörde av sig imorse och ville ha sällskap idag.

Attans att jag skulle iväg!

Fick lite ångest eftersom jag inte vill gå till Lernia idag.

Hade hellre gjort henne sällskap. Haha!

- Latmask!

Hoppas hon kan sesas imorgon   




POK Susannne  

Av Suss - 11 januari 2011 16:09

Vart tog den här dagen vägen?




Jag började med att bädda rent i sängen.. Tog en paus för att äta, magen kurrade.

Samtidigt kollade jag datorn och fick syn på att dom converse skorna i korall färg kunde jag köpt för samma belopp som dom lila!    med en rabatt kod.

Blev uppjagad och ringde Katarina för att diskutera.

Vi kom fram till att jag skall vänta på dom lila för att se om storleken ens passar.

Vi fastnade i telefon en bra stund.

Sen när jag just sorterat tvätten som låg över hela golvet så får jag ett sms.

Ringer upp mamma. Vi fastna i telefon i 2 timmar!

Fatta att man kan ha så himla mycket att prata om. Hahah

Inte så konstigt kanske när vi inte pratat alls mycket senaste månaderna.

Jag känner mig så delad. Vet inte vad jag vill, känner eller tycker.

Jag vill bara ha min familj & släkt samlad   



Ne nu är det dags att klä på sig och kila iväg till jobbet ett par timmar.

Denna dagen har som sagt gått jätte fort! Hann iaf med det jag tänkte,

förutom att jag inte fick till någon riktig middags mat.. eller lunch   

Fick i mig lite rester från gårdagens... Jaja, får väl ta mig nåt mer sen.


POK Susanne  

Av Suss - 11 januari 2011 11:04

Hej lila converse!


Var sjukt sugen på ett par förra året, helst skulle dom va korall.

Men nu blir de ett par lila! Hoppas bara dom passar i storleken.

Sist jag beställde adidas skorna via nätet blev det ju inte så bra..

Jag kan iofs använda dom, med en extra sula i men dom känns ändå klumpiga!


    



Nu var tanken att jag skulle städa upp lite grann, men här sitter ja.. Hehe

Det är så himla lätt att fastna framför datorn.

Speciellt när man skall gö tråkiga saker...



Måste ta tag i det, måste boka tvätt tid också.

Känns inte som jag gör annat än o tvätta.

Det hade varit skönt med tvättmaskin hemma.


Funderar på att ta lite foton på hemmet sen när det är städat & fint!   

..för att lägga upp här alltså!



Imorgon är uppropet på Lernia.

Är faktiskt lite nervös..

  



Nä nu får jag ta tag i saker och ting!

POK Susannne  

Av Suss - 9 januari 2011 15:25

Helloo



I onsdags var vi på bio med Landeruparna.

Vi såg Cornelis filmen. Helt okeej film.

Dom som kan och vet lite mer om honom tyckte det fattades en del om hans liv. Men men, allt kan ju inte rymma en film på 2 timmar.


 



Igår skulle min älskling ut med några killkompisar, först på bio för att se The tourist eller vad den hette.

En av fyra kunde inte komma.. Sen kom den tredje försent till bion. Jag och syrran var "taxi".

Det var sviiin halt ute igår. Fick köra försiktigt.

Medans dom var ute på bio och drack öl efteråt hade vi myskväll med chips,dip och choklad. Tittade på en Harry Potter film, för att jag eventuellt ska hänga med henne på den nya.

Vid 22 tiden ringer våran andra syster och kollar om vi skall med på nattbion. Jag fick lite beslutsångest eftersom jag skulle hämta David när han ville hem..

Slutade med att vi satt å kollade på den nya Änglagård filmen kl 23.50 - 02.00 Mysigt faktiskt. Bara 10 pers i en jätte bio!

Filmen var helt okej, lite som tvåan..

David och jag köpte förresten ettan & tvåan i veckan och såg dom häromkvällen. För att färska upp minnet lite innan den nya.

Nu fick han tyvärr inte hänga med på den,

men när den kommer på dvd/blue-ray så köper vi väl den med.

 


Måste berätta att när vi körde igår, så var det jätte stora vattensamlingar, nästan halva syrrans bil täcktes av dom stora pölarna! Riktigt otäckt!

  


Idag är det bara allmänt grått & trist.

Jag är grinig pga att vi inte har nåt att göra. GAAH!

Hatar när dagarna bara rinner förbi.



Nä vad f'n ska man hitta på?!

Tråkiga gråa söndaag!!


POK Susannne  

Av Suss - 7 januari 2011 13:42

Jag vill skrika ut till alla vad jag vet   



Men ni får vänta..... lite till  



Har haft lite blogg paus.

Haft en underbar jul & nyår med nära och kära.

Fick massa fina julklappar, bland annat ett Wii av min älskling.

Nyårsafton spenderade vi med familjen Landerup   

Lugnt med god mat och bara massa myys.

Trött på fylla o sånt tjafs. Det finns inte i mitt liv mer.



2011 kommer gå så enormt snabbt.

Massa spännande som väntar.

Kan avslöja en sak och det är att jag skall börja plugga lite grann.

På onsdag är det "upprop" och information på Lernia.


Skall försöka att uppdatera mer och oftare.

Hade planer på att göra en helt ny blogg och lära mig att gö lite designer o sånt.

Men vi får väl se vad det blir med det. Hehe


Ha en underbar dag.

POK Susannne  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards