♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

- Breaking the news

Av Suss - 18 november 2011 12:31

Det har hänt igen



Jag gjorde ett positivt graviditets test 6/11


Denna gången har jag inte känt mig jätte gravid.

Haft ömma bröst, men inget mer..

Jag var så säker på att denna gången kommer det

att gå hela vägen.



Att jag bara hade en "lätt graviditet" denna gången.


Den 14/11 var jag på första besök hos barnmorskan.

Hade redan då lite ljust bruna flytningar..

Inget mer med det, för det kan man ha.

Den 15/11 på em fick jag blödning vid ett toabesök.

Har hela tiden försökt hålla hoppet uppe.

Läst runt över allt och det finns ju hur mycke tjejer

som helst som har både mens och blödningar

under hela graviditeten så jag ville inte ge upp.

Men blödningen har fortfarande inte avtagit helt.

Jag ringde Sahlgrenska i förrgår som gav mig nummer till

Läkarhuset +7 vid Lilla badhusgatan 2 i stan.

Jag fick till slut tag i dom och fick en tid till deras gynekolog.



Idag 18/11 följde David med mig dit.

Kände att denna gången ville jag inte gå ensam

och få ett tråkigt besked alldeles själv.

Men, han fick inte ens följa med in.

Pga att "rummet var så litet".

Då hade jag inte hunnit se rummet, så jag fann mig

ju inte i att säga JO han ska med in.

Det hade funnits plats insåg jag när jag stod där och

skulle klä av mig för att hoppa upp i gyn stolen.

Sen kan jag säga såhär, själva gyn undersökningen var

värre än ultraljuds resultatet!

Varför skall jag alltid få Monster gynekologer!?
Hon var så hårdänt va!

Man borde skälla ut dom när dom gör sådär.

Jag sa tom att det gjorde ont och kändes obehagligt,

men hon bara fortsatte!

Usch, jag är mer skärrad utav det än att hon sa

att hon inte kunde se något i min livmoder.


 


I och med att jag var mer samlad och förberedd denna gången

fick jag i alla fall frågat lite frågor o så som

jag inte gjorde sist. Då jag grät ohämmat och skyndade

mig därifrån innan dom hann prata med mig.

 

Tyvärr så blev det inget denna gången heller.

Men jag ger inte upp!

Nästa gång är våran tur, ja vet det!

Så fort blödningen slutat så sätts bebis verkstan igång igen.


Så nu vet ni.

Måste få skriva av mig, enda sättet för mig att bearbeta detta.

Jag har massa folk runt omkring mig att prata med,

men det är endå skönt att bara få skriva.


Återkommer med mina tankar och funderingar.

  


  Susannne  

 
 
Malin

Malin

19 november 2011 15:08

USch, stackars dig :( Jag lider verkligen med dig.
Har dom utrett dig? Eller vet dom varför det blir sådär? ;((

http://alicesmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards