♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under augusti 2007

Av Suss - 31 augusti 2007 11:29

HejHallå.


Så var det fredag, igen.. Dagarna bara springer iväg :O

Börjar jobbet kl 15.oo som vanligt..

Innan dess händer de inget speciellt, duscha o det vanliga.

Får se om jag behövde vara med och inventera i den andra butiken ikväll.

Dom skulle tydligen börja tidigare så det var kanske inte så mycket kvar att göra när jag slutat.. :]


Imorgon har våran morfar varit borta i 4år.

Vi ska dit och lägga en blomma hade vi tänkt.

Mamma har inte varit där en endaste gång sedan begravningen så jag tyckte det var på tiden att hon får se vart han ligger. :O

 <3


Vilket piss väder det är ute då, riktigt ruskigt höstväder! BRR

Tycker det är liiite tidigt.

Vart tog sommaren vägen ?? Jag badade typ 3gånger i "sommar".

Katastrof ju.



                          



Puss&Kram/Susanne

Av Suss - 30 augusti 2007 10:16

Vaknade när syrrorna gick upp imorse vid sju.

Kände hur min läpp dunkade. Ajje :(

Somnade om, och vaknade igen en timme senare..

Har nyss käkat frulle, ska börja göra ordning mig inför jobbet snart.

Börjar inte förrens halv ett men helt plötsligt så e kl tolv och jag blir tvungen att stressa. Det har jag ingen lust med.


Gjorde lite fler slingor igår kväll,

vet inte riktigt hur det blev :/

' 'Jag e redan trött på att vara brunett :p



Sluta träng in i mina drömmar!

Jag har det bra utan dig.

:/



Tror jag håller på att åka på en förkyldning nu igen.

Jag har inte tid att vara sjuk!

Håller på o preparerar mig med vitaminer, får se om de hjälper.


Apropå ingenting så kom mammis med en stek spade med sig till mig.

Har nämligen inte införskaffat någon sådan än.

Den grejen jag använde som stek spade råkade Viktoria bränna häromdan.


Måste berätta om en annan sak också, nu när jag kommer ihåg det!

På vägen till gymmet har dom haft reparation senaste två veckorna eller nåt. Dom har reparerat ena sidan av vägen i taget..

Så förra veckan när vi kommer och kör till gymmet så har dom bytt sida,

Sofie blev lite chockad men vejde över till rätt sida..

När vi kommer och kör tillbaka hemåt från gymmet har en gubbe & hans fru kört på fel sida och fastnat på reparations sidan.

Hela kofångaren o det där fram till på bilen hade fastnat i fetaste gropen!

Bilen gick inte att köra upp eller nånting.

Stackars gubbe :p Hoppas han hade en bra försäkring ;p


Ne nu får jag nog ta och sätta igång !

Puss & kärlek !

Av Suss - 29 augusti 2007 10:44

Varför lär jag mig Aldrig?

Och då menar jag verkligen aaaaaldrig!


Nu har jag gjort det igen,

färgat håret brunt!

Jag passar inte i brunt, så är det bara.

Mormor har alltid så J*vla rätt!

Jag vet ju hur jag såg ut sist jag färgade det brunt,

och jag var inte nöjd då heller.

Varför gör jag det ?!

Det är inte helt enkelt att färga tillbaka det till blondt heller...!

La lite slingor i, men dom syns ju F nästan inte.

Blir nog nåra till idag.... Måste få det att se någorlunda normalt ut.

Blir ju så illa tvungen att gå runt me det här ett tag nu.

MORR!


Syrran gjorde det me förresten,

hon ser lika illa ut hon :/

Iofs lever man bara en gång & det är Bara hår. Men iaf!!

Som mamma sa "du ser död ut".

Sen klagade jag lite över mina vader som gör himla ont!

Då frågade hon vart jag ville ha min grav :/


Det är inte så illa, faktiskt.. (?)


Chefen ringde igår och frågade om jag kan jobba imorgon (torsdag)

Har så fucking lite lust, men pengarna behövs!

Och min dumma flane har lovat att hjälpa till att räkna varor i hans nya butik. Det ångrar jag nu! Stå på en fredag kväll & räkna varor.

Inte coolt.


Snart ska jag iväg på ett Body Pump pass,

Ajjj oj ojj, hur ska detta gå?

Jag har värsta smärtan i vaderna,

kan inte gå normalt utan att det gör fruktansvärt ont :/

Fy så jag klagar idag :D

Måste vara för håret.. Jag är gladare person som blond ;p

Hehe.


Ha de gott folks /Susanne


              

Av Suss - 27 augusti 2007 21:58

Så var helgen & måndagen över,äntligen!

Ledig tis-tors, jobbar fredag & ledig helgen.


Var på MRL i förmiddags med moster & sofie.

MRL står för Mage Rumpa Lår för er som inte vet  :)

Som består av styrka OCH kondition.

Jisses va jobbigt det var, först i början såg vi ut som 3 idioter som inte fattade någonting men sen när vi kom på hur man gjorde var det faktiskt rätt så skoj :D

Kan tänka mig att gå på det igen.. ;p

På onsdag blir det Body Pump, är det tänkt i alla fall.


Sen jobbade jag tre till åtta.

Tror jag ska lägga mig i ett bad...

Känner mig helt mör i kroppen.


Pussar & Kramar /Susanne

Av Suss - 26 augusti 2007 21:11

Heejsan,

så var äntligen helgen över!

Jobbat hela helgen, inte gjort nåt mer typ.

Igår var syrrorna  barnvakt åt Evelina på kvällen.

Vi käkade pizza & kollade på Shrek.

 Sen tog jag en promenad med Staffanboy.

Moster & hennes "gubbe" var i stan & käka Grekiskt & kolla bio.

Dom kom hem klockan två! *stortgäsp*

Vi somnade som stockar när vi kom hem.


Idag har jag bara jobbat, tvättat & ätit.

Ska nog ta mig ett bad nu...

Adjö!


Puss&kramis/Susanne

Av Suss - 24 augusti 2007 08:45

ställde klockan på åtta.

vaknade med solen i ansiktet.. sådär skönt

har precis betalt alla mina räkningar + att jag fört över pengar till mamma för släp kärran hon hyr idag för att ta ned min moppe bla.

det var jag som tjatade till mig det, annars hade syrrorna´s cyklar åkt på cykel hållare och inte lyx släp ;9 hehe


tänkte duscha & göra ordning mig lite nu.

ska nog åka till stan.

lite "rädd" för att jag ska bränna för mycket pengar :/

..trodde jag skulle få mer i lön än vad jag fick. somsagt!


förresten, räkningarna blir bara fler och fler.

jag var värsta glad när det från början bara var 3-4 stycken :O


ha de så gott idag folks.

pussas & kramar /Susanne

                                            

Av Suss - 23 augusti 2007 22:21

HejHejHallåTjingeling!


Vaknade av att mobil telefonen ringer,

moster i andra änden som säger att hon snart är klar med tvätten.

Jag väser fram ett okeej, jag börjar gå upp och göra ordning mig nu.

Helt yrvaken gick jag upp, gjorde ordning mig så sakteliga.

Klockan tio var jag hemma hos mormor.

Såklart skulle vi ju fika o prata en massa innan vi kom iväg.

Runt elva kom vi iväg.

Framme vid Allum började vi med att kolla efter jeans till moster.

- " Du är för smal för den här affären" :p

Det gillade moster att jag sa :D hihi

Du fattar inte hur j*vla mycket du har gått ner..

Du måste inse! :)

Blev inga byxor på första affären, andra affären hitta hon ett par som passa som en smäck!, med en gång!

Jag köpte nåra "ring armband" , fyndade såklaaart ;p haha

Vi kikade vidare, jag kollade efter ett par tränings brallor.

Moster fick springa o hämta alla "knä långa" träningsbyxor hon hittade :p

Ungefär 7st. 2 par passade av 7 möjliga.

 Mitt ass börjar arta sig, för er som vill veta ;9 haha!

Checkade på Telenor om dom kunde ordna en mobil laddare till mig.

Men ikke! Dom hade just sänt iväg dom laddarna så jag får kolla på Clas Olsson eller nåt. MORR! Har fan betalt flera tusen för den F*cking mobilen så pajjar laddaren! (det är min äldsta mobil jag snackar om.

Kollade på Clas Olsson & Teknikmagasinet vad en sån laddare skulle kosta. 2oo spänn! Fett störande. Skit telefon!

Sen käkade vi på nåt matställe som låg där inne,

synd att jag inte minns vad det hette.

Jag rekommenderar dom inte! Urk.

Tonfisk baguette utan tonfisk? EEEEH

Och mikrovärmda nudlar ? Ät ALDRIG där.

 Sen tog vi en liten sväng till, moster köpte smink o lite så och jag hårspännen. Råååkar ju tappa bort mina hela tiden (a). Heh


Jobbade 15.oo till 2o.15

Inga konstigheter idag, skönt de.

När jag kom hem till mormor käkade jag makrill (som Christian varit och fiskat upp :p )


Imorgon kommer mamma & syrrorna, dom skulle kommit idag men det fanns inget släp att hyra förrens imorgon !

Min moped kommer hit imorgon :p VärstaÄnna.


Funderar på att dra till stan på förmiddagen.

Shoppa lite kanske (a). Börjar jobba klockan 15.oo

Tycker inte om att jobba kväll på fredagar.Nästa fredag har jag lovat att hjälpa till att räkna varor i chefens nya butik. Ångrar nästan att jag gjorde det.Men jag får tänka på pengarna. Fett bra med OB efter klockan 2o.I Helgen händer det inte så mycket mer än att jobba tror ja.

Boooring. Lönehelg och allt! :/

Ne nu bangar min rygg, måste gå ifrån datorn.Måste skaffa en data stol!


Puss&Kramen /Susannisen

Av Suss - 22 augusti 2007 22:21

..FRUKT ! e det äckligaste som finns! Fyyyy

Fanns en hel del sådan idag när jag gjorde frukten på jobbet. Blä

Gött när man sätter fingret rätt i en möglig persika! Uuurk!

 För övrigt gick det fint på jobbet..

Frontade och snyggade till lite grann :)


Efter jobbet knallade jag hem till mormor, vi käkade chivapsi (hur det nu stavas?),ris & tzatsiki. Gö gott! Stinker vitlök nu (a).


Ska nog lägga mig om ett tag faktiskt.

Moster undrade om jag ville åka med till Allum imorgon relativt tidigt.

Jag ska vara smakråd ;)

Ha de gott! PuSs PuSs /Susanne



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards