♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under november 2011

Av Suss - 30 november 2011 10:21

 



Kan inte bara denna jäkla hosta försvinna nu?

Tänkte ta mig en promenad sen när jag kommer hem.

Ska köra mormor och samtidigt passa på o käka frukost/lunch med Nadja.


Fixade min adventsljusstake igår. Har fixat en egen tjusig.

Ska fota o visa när jag får tid.


Men VAH!? Vad hände!?
Alldeles nyss eller ja fortfarande, e det lite halv blå himmel

men spö regnar!

Typiskt när jag ska ut  



Nu får jag kila !



  Susannnne    

Av Suss - 29 november 2011 14:48

 


Senaste tiden har jag blivit en sån gottegris!
Sugen på nåt fast endå inte.
Sitter just nu och dricker julmust och klämmer i mig
några saffran gifflar!  


Sen har jag inte lust med nåt,
och om jag nu skulle få lust med nåt så har jag inte orken eller

tillräckligt med lust för att sätta det i verk. BLÄH
Varför kommer man in i såna perioder!?

Jag skulle fått fram julpynt, men de har inte blivit nåt me det heller..

Julen kommer väl hinna förbi innan jag får tummen ur,


Tappat lusten på allt !

 


Gravid tjöt:

En person fick dåliga besked om sin graviditet nyligen.
Men sen så ändrades det, för då fanns det plötsligt ett hjärta där.

Jag började igår kväll att googla och läsa på forum. Kunde inte låta bli.

Det är ju jätte vanligt att man får såna besked.

Ibland gör dom bort sig och säger att det är missfall

i andra fall säger dom att dom inte vet.

ÖÖönska jag var ett sånt fall...

Tyvärr så är ju alla mina gravid symptom borta

och jag hade ju som mens i 1 veckas tid, Så det känns ganska kört.

 Det var en tjej som hade skrivit att ibland kan det vara

så att det tar lite extra tid innan det sätter sig och börjar växa.

En annan skrev att dom inte kunde se nån gulesäck, men hon var sen iaf gravid.

Finns ju massa såna saker.

Varför pratas det inte om sånt här!? 


Ja ja... 



..............Susannnne  

Av Suss - 22 november 2011 11:41

 


..har jag slutat blöda.

Detta missfallet har mer eller mindre varit som en mens.

Alla mina gravid "symptom" är som bortblåsta.

Nu känner jag mig taggad för att försöka igen.

När jag läst runt så står det att man ska helst vänta 1-2 mensar,

innan man försöker igen.

Men det finns massor som blivit gravida med detsamma.

Så jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll.

Om jag inte minns fel läste jag också om en forskare som

skrev att det finns inga bevis på att det gör någon skillnad.

Så det är väl bara att köra på?

  Ha Ha 



Idag är jag ledig, ska roa mig med att tvätta nu kl 12.

Var iväg till gymmet med min kompis & hennes pappa

nu på morgonen, trots halsont  

Testade en ny maskin som dom fått, sen körde ja lite armar.

Blev inte mycke gjort, men jag var i alla fall där. Haha

Ska tvinga ut mig på en promenad sen med.

Måste röra lite på döfläsket.

Städning bränner ju en del kalorier mä har jag hört, så de kanske räcker? Heheh


Nu får klockan ticka på lite så jag kan gå ner till tvättis.

Känns som en lååång timme sen jag bokade. Hum


  Susannnne    

Av Suss - 19 november 2011 23:05

..att jag kommer explodera när som helst



Det verkar inte funka med mitt försök till att vara positiv.

Känner mig som jag kommer explodera när som helst.

Känner mig arg och borde väl gråta.


Nu ska jag sova

Av Suss - 18 november 2011 12:31

Det har hänt igen



Jag gjorde ett positivt graviditets test 6/11


Denna gången har jag inte känt mig jätte gravid.

Haft ömma bröst, men inget mer..

Jag var så säker på att denna gången kommer det

att gå hela vägen.



Att jag bara hade en "lätt graviditet" denna gången.


Den 14/11 var jag på första besök hos barnmorskan.

Hade redan då lite ljust bruna flytningar..

Inget mer med det, för det kan man ha.

Den 15/11 på em fick jag blödning vid ett toabesök.

Har hela tiden försökt hålla hoppet uppe.

Läst runt över allt och det finns ju hur mycke tjejer

som helst som har både mens och blödningar

under hela graviditeten så jag ville inte ge upp.

Men blödningen har fortfarande inte avtagit helt.

Jag ringde Sahlgrenska i förrgår som gav mig nummer till

Läkarhuset +7 vid Lilla badhusgatan 2 i stan.

Jag fick till slut tag i dom och fick en tid till deras gynekolog.



Idag 18/11 följde David med mig dit.

Kände att denna gången ville jag inte gå ensam

och få ett tråkigt besked alldeles själv.

Men, han fick inte ens följa med in.

Pga att "rummet var så litet".

Då hade jag inte hunnit se rummet, så jag fann mig

ju inte i att säga JO han ska med in.

Det hade funnits plats insåg jag när jag stod där och

skulle klä av mig för att hoppa upp i gyn stolen.

Sen kan jag säga såhär, själva gyn undersökningen var

värre än ultraljuds resultatet!

Varför skall jag alltid få Monster gynekologer!?
Hon var så hårdänt va!

Man borde skälla ut dom när dom gör sådär.

Jag sa tom att det gjorde ont och kändes obehagligt,

men hon bara fortsatte!

Usch, jag är mer skärrad utav det än att hon sa

att hon inte kunde se något i min livmoder.


 


I och med att jag var mer samlad och förberedd denna gången

fick jag i alla fall frågat lite frågor o så som

jag inte gjorde sist. Då jag grät ohämmat och skyndade

mig därifrån innan dom hann prata med mig.

 

Tyvärr så blev det inget denna gången heller.

Men jag ger inte upp!

Nästa gång är våran tur, ja vet det!

Så fort blödningen slutat så sätts bebis verkstan igång igen.


Så nu vet ni.

Måste få skriva av mig, enda sättet för mig att bearbeta detta.

Jag har massa folk runt omkring mig att prata med,

men det är endå skönt att bara få skriva.


Återkommer med mina tankar och funderingar.

  


  Susannne  

Av Suss - 18 november 2011 07:43

Idag är jag sjukt nervös.

O så råka jag gå upp en hel timme för tidigt, så nu hinner

jag ju fundera över allt innan!   crap.


Snälla snälla, håll alla tummar och tår idag för min skull!

Jag återkommer med förhoppningsvis glädje besked.


 Susannne    

Av Suss - 11 november 2011 09:25

Jag skulle så gärna vilja skriva av mig mina tankar men

nej, inte just nu.

Om någon kan bota en orolig människa hojta till!


  


Av Suss - 7 november 2011 12:46


HEJ !


Det har änna inte blivit nåt bloggande på ett tag.

Vi åkte o kollade Light´s in Alingås en kväll, helt kasst.

Vi blev jätte besvikna,rundan var klar på 20 min. 
Fanns inget fräckt alls att se på. Tummen ner  


Jag har köpt mig en One piece, som jag tyvärr inte kunnat använda

särskilt mycket då den gick sönder efter att jag använt den några timmar

3 kvällar. Då hittade jag ett hål i tyget mellan benen på den.

Sen hitta jag mer o mer fel.

Har lämnat in den, dom skickade den till sin skräddare.

När jag hämtade den var den skit fult lagad. Vägrade acceptera det.

Har varit i kontakt med chefen, som nu själv skall kika på den och ge ett beslut.

Jag hoppas att han ger mig en ny, för nu när jag hade hämtat den efter

lagningen hittade jag ytterligare ett släpp i en sömm.

Blir så jäkla besviken när man betalar så himla mycket pengar.

Känns lite som att jag skulle aldrig köpt någon, det var nog inte meningen.

Har tappat lusten och vill inte ens ha någon längre.

Nä fy, så de va inge bra alls. Får se vad chefen kommer fram till! Väntar svar idag.


Vad har mer hänt? Jo, Nadja och jag var o simmade 2 ggr förra veckan. Jätte skönt.

Tänkte vi skulle fortsätta med det.

Båda har helt tappat lusten på gymmet. Känns inte som det händer nåt..

Skulle vilja ha en PT, kanske man kan önska sig i julklapp? Om man vart snäll. Hehe


Vi var i Ullared förra fredagen. Skit mycket folk!

Fick köpt lite julklappar o lite annat små skrammel hem.

Känns inte som att det finns så mycket bra grejor där, som e billigt.


Tja, det är väl vad som hänt nu senaste som är nåt att berätta.

Måste säga att BF3 spelet var det dummaste dom kunde komma ut mä.

David sitter där hela jäkla tiden, är så trött på det.

Hoppas han tröttnar snart! Morr


Förresten,ingen som vill köpa en garderob? 

Jag tröttnade på den jag köpte till hallen och har nu satt hatt & skohylla istället.

Det har jag ju glömt lägga upp bild på !

Lägger upp de nästa gång.


   Susannne

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards