♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under januari 2010

Av Suss - 31 januari 2010 18:00

Fredag´s : Jag hämtade upp Robin, vi gick till Nadja som gjorde sig klar.. Mötte upp Emelie på utsidan och gick ner till affären... Gick en kortis hem till mig, mina j*vla linser krångla som vanligt så jag var tvungen att ta ur linsen och tvätta av den. Suck. Emelie gick hem och när jag var färdig med linserna så tog vi bussen ner till Centrum för att handla lite saker.. När vi var klara tog vi bussen upp igen, hade det varit lite varmare ute så hade vi ju kunnat promenera. Men det var ju iskallt ute och jag min dumme hade bytt till tunnare jacka. Varför vet jag inte! (eller jo, för att jag känner mig som en michelin gubbe i min röda något förstora jacka) När vi hoppade av busse skildes vi åt.. Jag gick till mormor och lagade mat. Mostris skulle då iväg till läkaren för att få sin vitamin spruta så jag passade Robin en stund till. När hon kom tillbaka var klockan såpass mycket att jag precis hann hem innan jag fick kila till jobbet! På kvällen skulle David & jag tränat men ingen av oss hade lust eller ork så vi sket i det.. Tänkte att vi skulle ta det under helgen istället.. (vilket det inte blev nåt av heller) HMZ!


Lördag´s : Jag vaknade klockan nio och kunde inte somna om.. Plågade David lite, tills han vaknade. Hehe! Sen klev vi upp och åkte ner till Maxi för att köpa frallor.. Jag satte igång att städa efter vi ätit.. David ville ta det lugnt och dricka sitt kaffe i lugn och ro. Har ni någon gång varit med om att en kille blir sur för att man dammsuger? Haha! Ja om det inte är sport eller nåt på tvn då. Han stängde iaf in sig i sovrummet men efter en stund när jag dammsugit precis utanför sovrumdörren kom han ut och satte sig i storarummet iaf. Hehe! Efter det gjorde vi oss ordning och åkte ut en sväng. Lämnade skidutrustning hemma hos David´s päron och lite så. Tänkte handlat på Willy´s men när vi såg hur sjukt mycket folk det var där så sket vi i det och tog en omväg hemåt... På vägen bestämde vi oss för en mc flurry på donken. Sen kikade vi på dammsugare! Hittade en möjlig, men den kosta 1990 spänn. Det är så sjukt tråkigt att lägga pengar på en sån sak som dammsugare. BLÄÄÄEH! Men det blir ju förhoppningsvis lite "roligare" om man nu kan se det som roligt att dammsuga, om man har en dammsugare som funkar ordentligt!! Det blev inget köp.. På hemvägen stannade vi till och köpte med oss pizza hem. Jag vet vi är så kassa... Förresten så på vägen hemåt, strax efter brandstationen så höll en IDIOT rent ut sagt på att köra in i oss eller vi i dom. Vi kör på en huvudled och dom kommer från en utfart. Han skall över för att åka åt vänster och tittar åt höger men inte åt vänster därifrån som vi kommer och är påväg att gasa på rätt ut framför oss!! Jag blev så jävla förbannad & rädd på samma gång så jag pekade fuck you. HAHA! Måste sett så fjantigt ut och därav deras HÅN FLIN! Hade jag inte pratat med min syster i mobilen hade jag nog f*n hoppat ur bilen och öppnat dörren för att ge killen en FET LAVETT!! Tog lång tid innan jag lugnade mig. Han tittade ju inte ens åt det hållet vi kom ifrån innan han gasade!! Såg någon som gjorde så tidigare den dagen också, dom tittar åt höger men inte åt vänster, där man möts av en bil Först! Så korkat. Resten av kvällen spenderade vi framför tvn med popcorn och chips. Syster ringde efter vi tittat på " en sommar med göran" eller vad den hette.. hon frågade om jag kunde köra henne ner till centrum så hon kunde köpa lite godis. Efter jag kört henne stannade hon kvar hos oss och tittade på en film "Imagine that", sen gick syster hem.. Vi hoppade i säng, fastnade framför "jägaren" som gick på kanal ett och vi somnade inte förrens vid ett!


Söndag : Vi skulle varit iväg till gymmet, men vi kom inte upp ur sängen när klockan ringde.. När vi väl kom upp så bestämde vi oss för att strunta i gymmet. (ångest) Vi har bara tränat en gång denna veckan och tjockat i oss massa gottit. Får väl skylla på att man har lingonveckan. HAHA! Vad David skyller på, det har jag ingen aning om. Kanske stöd? Heheh! Vi duschade och sen kila vi ner till jobbet för att köpa bröd. Sen gjorde jag mig ordning, vi gick till Miira för att titta på lilla Leia. Hon e så gullig, ser ut som en liten mumin flicka. Hihi! Hon sov mest medans vi var där.. Efter att ha varit där en stund så åkte vi till David´s päron och fikade. Åt min andra semla för i år. (känns som det där med semla är överskattat, tycker inte det är så gott... inte som förr) När vi varit där ett tag så åkte vi för att hämta David´s jobb bil och åkte hemåt. Vi har bara slappat och David han gjorde maten. Mums! Nu skall vi tända lite ljus, för det är så himla kallt här! Sen sätta på en film kanske?


Imorgon är det måndag, igen. Dagarna går så himla fort!!

Pok Susannne<3

Av Suss - 29 januari 2010 09:56

Tittade på debatt igår..


Kollade inte hela programmet men det handlade iaf något om att skriva om sitt jobb sin chef... Osv... Jag vet att jag skrivit av mig om mitt jobb här någon gång. Att jag är trött på det och vill byta o sådär.. Jag tycker inte det är något fel i att skriva så. Det är ju inte alltid jag inte vill gå till mitt jobb. Och att jag oftast är trött på´t är för att jag nästan jämt sitter i kassan. Om man gjort det under 3års tid så förstår nog dom flesta att man är lite trött på´t och är lite sugen på att testa något annat? Visst har man sina duster med både kollegor och chefer, men det är ju inget som man skriver om på sin blogg och som någon annan har att göra med.

Tänkte bara att jag ville skriva det OM ifall att någon inom mitt jobb läser på min blogg :)



Igår jobbade David till sena kvällen. Avskyr dom gånger han måste jobba så och tyvärr verkar det bara vara början på sena jobb tider.. Suck* Jag gick iaf efter jobbet till mostris och umgåsades... <3  


Fick tummen ur och städat upp här hemma igår, men så kom jag till dammsugningen! Då funkar inte den j*vla dammsugaren. Så idag skall jag låna mormor´s dammsugare så jag blir av med allt grus!


Nadja var här o umgåsades rätt länge under tiden jag städade.. Var jätte längesen vi umgicks så det var himla trevligt.. Jag trodde vi skulle träffas oftare nu när hon bor bara några hundra meter ifrån. Men man har f*n inte tid ändå.. På kvällarna när man kommer hem är man så trött så då orkar man inte.


Ne nu skall jag klä på mig och hämta upp lilla Robin. Han har bråkat med mostris hela natten och vaknat massa gånger så hon är dötrött.. Ska gå till Nadja & Melina och umgås lite grann. Sen måste jag som sagt ta tag i dammsugandet!


Tjingeling!!


Susannne<3

Av Suss - 27 januari 2010 13:13

Spirotomi


Idag var jag hos astma läkare och gjorde tester för att se om jag har astma eller KOL. Eftersom vi har det i släkten så var det lika bra att kolla hur det stod till. När jag blir förkyld ibland så sätter det sig lixom på luft rören... Men jag klarade mig! Hade typ 96-98 % utav 100%  Det är bra!


Önska jag kunde få mina sytrar att sluta röka, risken att man får astma & KOL är mycket större då. Och eftersom vi har det i släkten så borde dom verkligen akta sig!


Sköterskan berättade att lungorna är inte fullt utvecklade förrens man är 25! Så OM man nu måste röka så borde man göra det efter 25. Men man ska ju självklart inte röka. Hehe! Hon berättade en massa intressant!



Jo jag tänkte på det igår när jag gick hem från jobbet att jag skulle skriva om detta.. Jag är ju nästan helt uppvuxen här i "R-bergen"... Och har alltid känns mig relativt trygg när jag gått på kvällarna o så. Men nu på senaste tiden känns det bara så j*vla jobbigt. Innan har man ju tänkt att man kan prata med någon i mobilen medans man går hem. Men efter mordet på Nancy så känns det som att det kvittar? Usch, tycker det är jätte jobbigt att gå ensam.. Även på dagtid ibland. Det är tragiskt att man ska behöva känna så!


Ska göra kassler med ananas om en stund.. Börjar jobba sent idag. Det har hela dagen känts som att jag inte skall jobba alls idag. Jätte konstigt! Så plöstligt känner jag "ooj shit jag ska jobba, vad är klockan!?" O blir lite smått panikslagen. Haha! Väntar bara på att David skall komma hem hela tiden. Efter Idre resan har jag blivit beroende av honom. Hehe! Saknar honom hela tiden<33


Ne nu får de räcka! Ha de så gott, puss o kram Susanne<3

Av Suss - 27 januari 2010 13:06

Jag e så kass på att lägga in bilder i datorn och ännu värre med att få upp dom på bloggen. Av någon anledning så känns det jobbigt... Hmm


Här kommer lite bilder:


 


David bakade bullar i förrgår kväll. Mini-kanelbullar. La mobilen bredvid för att
kunna jämföra hur små dom verkligen är. Hehe Så söta!!


 


Såhär ser mina naglar ut nu. Så tjusiga!



Syrran hittade Vanilj coca cola på ICA i Nol eller är det Ale?, fan va jag längtat efter det!

Nadja & jag drack jämt det när den kom ut. Sån coca cola & caschewnötter ( hur stavas det??) Så gött! Tur att det inte finns så nära att köpa. Hade blivit beroende. Hehe!


   


En dag när David & jag åkte till Håkan o hälsa på. Fett mycket snö!!

Vi kallar hans bil för "plogen". Hehe



En dag när vi tog en promenad. Det var så himla fint med all snö

       


Eller hur!? :D



Har massa mer bilder men de får bli dessa denna gången!

Tjing!

Av Suss - 25 januari 2010 20:47

Borta bra men hemma bäst?


Ja jag kände så första dagen när vi kom hem iaf. Nu när man är tillbaka till det vanliga så hade jag gärna varit borta lite till. Hehe!


Har inte haft lust att blogga på ett par dagar.. Har haft annat för mig/oss.


Fredag: Marko & David gick efter många om och men ut och åkte skidor, innan liftarna stängde för dagen. Jag gjorde mig ordning under tiden och sen mötte jag upp dom på Charlie´s när det var dags för afterski. Hehe! Vi fick la i oss 3 öl innan Håkan var redo att möta upp oss. Vi drog till Dantes och åt pizza. Mums va god det var, mycket bättre än Akkes där vi åt första gången. Han kunde ju f*n inte ens göra kebab pizza! När vi ätit upp drog vi tillbaka till Charlie´s.. Dom höll på att stänga men vi hann iaf med att köpa in 2 omgångar med öl! Medans dom höll på att städa o göra det redo för att stängas så var två tjejer påväg att gå därifrån. Vi hojta till o började snacka me dom. Tonje & Katrine hette dom och var från Norge! Skit trevliga tjejer. Vi söp vidare me dom. På något sätt fick vi mer öl. Hehe! Sen uuusch o fy så "lura" tjejerna mig att shotta mintu. BLÄÄH! Vi var där tills personalen "slängde" ut oss. Sen hängde tjejerna med hem till våran stuga. Så fort vi kom in genom dörren så blev dom tvär packade o mådde dåligt. Så vi fick hjälpa dom.. De va lite jobbigt. Men sånt kan man inte hjälpa,eller (?)  Ena tjejen ville plötsligt hem till deras plejs så Håkan (som var nykter) körde henne till deras stuga. Den andra tjejen var kvar ett tag o sen ville hon också hem. Vi hoppa in i bilen och körde henne med. Påvägen hade en bil åkt ut i diket. Det visade sig vara pizza personalen från Akkes.. (där dom inte kunde göra kebeb pizza) Full som man var så stack man ut huvudet o ropade åt pizza bagaren att han inte kunde göra en riktig kebab pizza! Hahah! När vi kom hem igen, till våran stuga hoppa vi i säng eftersom klockan var ganska mycket och vi skulle upp klockan sex!


Lördag: Som sagt klockan sex ringde klockan. Var inte alls pigg på att gå upp. Men efter en stund´s segande så kom vi upp, började packa det sista. Plocka in disk o moppa golv med mera.. Innan det bar av! Runt halv åtta satt vi i bilen påväg hem. Gu vad jag var bakis!! Usch. Men jag var inte ensam, Marko han var inte så jäkla pigg han heller. Haha! Vi stannade ett antal gånger påvägen.. Frukost på mcd, lunch på bk. Hahah!! Fast på bk tog jag faktiskt sallad.. Köpte en stooor jäkla godispåse i en godisaffär med gö billigt godis. Åt inte många bitar och tog sen med allt godis hem till mostris på kvällen. Vi var hemma vid halv fem-fem. Kändes som en evighets resa. Men hem kom vi iaf. Vi pustade ut en snabbis sen gick vi till mostris med famij och blev bjudna på tacos! Muums! Vi blev där ganska länge innan det var dags att kila hem o nana.. Vi åkte först ner en snabbis till Maxi och handlade hem lite frukost!


Söndag: Jag jobbade ett par timmar. Åh va segt det var. Ville verkligen ligga kvar o mysa med älsklingen... Efter jobbet handlade vi lite att äta, eftersom det var tomt i kylen hemma. Fixade käk o sen började vi tvätta. De va värst vad alla i våran trapp tvättade. Hehe! Sen var den dagen över.


Måndag, idag: David var uppe innan tuppen o kilade iväg till jobbet.. Hade varit så himla skönt att få en vilodag ihop, men ikke! Jag skule iofs ett par timmar efter honom. Klev upp runt halv åtta-åtta och gjorde mig ordning för att bege mig mot stan, till nagel-Camilla. Det var dags att fixa till naglarna igen. Och det behövdes verkligen denna gången. På fredagen råkade jag pilla/slita av en av naglarna som satt lite löst. Dom såg riktigt sletna ut denna gången och usch va trött jag var på det lila glittret som jag haft sedan innan nyårsafton. Idag tog jag fransk manikyr, väldigt nöjd med mitt val. Camilla sa att det är ganska vanligt att man tröttnar på glittret. (hon själv verkar alltid ha fransk manikyr) Efter jag var klar där gick jag en sväng i några affärer. Siktade in mig på h&m´s barnavdelning.. Köpte jääätte söt tröja/jacka och ett par "tossor" åt lilla Leia, Miira & Andrew´s lilla tös som kom för ca en vecka sedan. Sen av någon konstig anledning så hamna jag två våningar upp och fick med mig underkläder åt mig själv. Fatta ingenting. Heheh! Käkade en panini på Paprika innan jag tog vagnen till Lunby sjukhus där jag mötte mamma. Tog bort en leverfläck, som sitter j*vligt dumt. (satt får jag väl säga eftersom den inte finns kvar längre) F****N va ont det gjorde att ta bedövningen och Nu efteråt är det jäkligt jobbigt. Hoppas verkligen att det var värt att ta bort den j*veln. På hemvägen köpte vi med oss semlor från ett bageri. Har varit jätte sugen på det gö länge. (självklart blev det en besvikelse eftersom dom inte alls var så saftiga och goda som jag tänkt mig) Syster och hennes två vänner kikade förbi hemma hos mormor, jag hängde på och tittade på andra syrrans nymålade lägenhet. Innan jag gick för att hämta upp mamma knackade jag Oanmäld på hemma hos Nadja, som blev väldigt överraskad och såg ganska glad ut att jag kom och hälsade på. Jag tjötade med henne och Malin en stund sen hämtade jag mamma och gick hem till mig. Hon skulle hjälpa mig att laga till en hel kyckling. (jag tycker det är så j*vla äckligt att ta i kycklingen, klarar inte av det! försökte en gång men det sluta med att jag fick peta med en tång o försöka lägga till den i formen. Haha!) Det slutade med att mamma fixade både riset & curry såsen också. Mamma´s mat är bäst! Mums! När vi jäst lite efter maten fick David för sig att han skulle baka kanelgifflar. Han hittade inget recept på det så det fick bli mini-kanelbullar. Dom blev såå söta!! (och ja jag veeet, vi skall inte äta sånt, fy fy fy) Nu har jag skrivit en hel bok och tre dagar och jag antar att iingen orkat läsa. Haha! Vi skulle tränat idag, men eftersom jag tagit bort leverfläcken och har ganska ont så hoppar vi det idag och försöker på onsdag!


Imorgon blir det att jobba och inget annat särskilt.. Ska jobba med Katta, Wiie!

Ha de gott puss o kram Susannne<3



 

Jag älskar David, han är den underbaraste som finns <3

Av Suss - 22 januari 2010 10:34

Äntligen sista dagen!


Tröttna på skidåkningen efter 4-5 dagen. Nu vill jag bara heem. Få duscha & sova i sitt egna hem. Det dumma är att när man väl är hemma kommer man längta tillbaka. Haha! Igår åkte jag iingenting. Idag är det bara David som är sugen på att åka men han vill inte dra ut ensam.


På söndag måste jag jobba. Det suger, kunde jag inte fått ledigt då med! Ledig på måndag igen.



Nu snackar grabbarna om att dra ut ändå.

Får väl se vad som händer!


Pus haaj Susannne<3

Av Suss - 19 januari 2010 20:38

Lite bilder från Idre !






Marko, jag & David (som knappt syns bakom mig) har deckat på soffan..

 


Vacker bild som pöjkarna tatt ute i backen



Jag lite halv schleten på Charlie´s, afterski..



Håkan, David & jag! Första dagen i liften.. Innan mitt smink hade runnit bort. Haha!



Jag, afterski på Charlie´s... Ingen idé att sminka sig när man åker skidor!



Här kommer jag plogandes.. Haha!



Jag står uppe till vänster i kortet och Marko är längst fram på fotot



David posar i backen



Här är bilen & stugan



Älskling & jag pussas. Blev myyyycke mys gos och pussar under veckan ;) 


 

Visst är David duktig på att göra flätor?! Inte alla killar som kan det :)


Har lite fler bilder men dom kommer högre upp i ett nyare inlägg!!

Av Suss - 19 januari 2010 20:17

Feg åkande efter vurpan igår...


Igår efter afterski´n på Charlie´s åkte vi kvällsåkning... Ingen bra idé körde ner 2 ggr och vurpa 2 ggr.... Blev änna rädd så jag sket i det sen. tänkte att det slutar illa annars! Vi köpte med oss pizza. David drog iväg så snabbt mot stugan, men Marko var snäll o väntade. Vurpa ännu en gång...


Har kört röd backe flera gånger om. Stolt!  Hehe

Vatt på skidskola både igår & idag... Vi fick inte samma lärare idag som igår. Lite trist. Känns lite smått onödigt med skidskola. Det är inte så individuellt som jag trodde det skulle vara. Har väl fått lite tips iaf.. Så de e ju braa..


Nu skall grabbarna & jag dra till PW strax. Ta någon öl eller två..

Ha de gott!!



Puss Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards