♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Suss - 30 augusti 2010 11:44

I lördags åkte vi ner till Ullared en sväng. Moster med familj var där men vi gick inte i sällskap för dom åkte dit vid nio på morgonen å vi kom dit vid tolv tiden.

Blev en snabb shoppning, inget onödigt shoppades tack vare det.

Jag åker aldrig till Ullared med David igen, hihi! Hann inte kolla på någonting.

I och för sig kan det ju vara positivt, jag fick inte med mig någon skit hem.

Ingenting alls faktiskt, jo ett kit med fil(ar) och vad det nu låg i för 9.90 Hahah

Resten var till hemmet, typ disktrasor och såna saker.

David köpte några kalsonger och sen köpte jag 2 tröjor, som var beställda av syrrorna.

Vi mötte upp moster med familj efteråt och käkade ihop,sen åkte vi hem.


Tog en sväng hem till syster, checka hennes nya säng.

Sen checka vi allt som moster å dom köpt. Mest kläder till barnen o så...

Hem å bäddade ner oss på soffan. Kollade på Sopranos bland annat..

Blev bara en lugn kväll <3


Söndag,igår hämtade vi upp David´s pappa. Åkte å kollade Aero show i Säve.

Jag har aldrig varit på det, så det var coolt!

Förra året när dom var på det jobbade jag..

Jag gillade ljuden från flygplanen mest, hehe!

Vi traskade runt där å glodde från 12-17, helt slut i kroppen när vi kom hem.

Traskade flera mil, i bland annat lera. Tackar mig själv för att jag tog stövlar!

Lägger nog in lite coola bilder sen när vi lagt in dom i datorn.

När vi kom hem käkade vi och bäddade ner oss på soffan<3 mysmys!

Kollade Sopranos i flera timmar, tills det var dags att nana sig.



Idag var jag sååå trött. Hade ställt klockan på tio, men jag somnade vidare tills mormor ringde å väckte mig. Innan det ringde Nadja me, å fråga om jag skulle hänga med på en promenad. Inget jag var så sugen på när jag fortfarande hade stängda ögon. Hehe!


Läste nyss på Malin´s blogg. Hon hade lagt upp en länk om abort.

Jag höll på att kräkas.

Jag själv skulle nog aldrig klara av en abort, och jag har väl inget emot det så.

Men jag tycker verkligen man skall ha en bra anledning till att göra en abort och att man inte skall se det som ett preventivmedel...

Usch vilka hemska bilder & video´s det var.

Hoppas jag inte får mardrömmar.


Ne nu ska jag gö nåt annat.

I eftermiddag/kväll blir det jobb. Känns ganska skönt..

Trött på att va sjuk/förkyld.

Hatar att förkylningar är så låndragna, hostar fortfarande och känner mig hängig.

Men men, det kan man inte vara sjukskriven för.


Förresten så började moster idag. Wii!

Tror vi jobbar kväll ihop i morgon!<3


Pok Susannne<3

Av Suss - 27 augusti 2010 08:31

Sjukling..



I måndags: Ledig. När syrran kom hem från sitt upprop i skolan så möttes vi upp och gick bort till pappa. Tänk att min lilla syster går sista året på barn & fritid. Är så stolt! Jag hoppas verkligen att hon tar sig igenom detta året och får studenmössan! Något som varken jag eller hennes syster fixat. Jag kommer nog ångra mig hela livet. I alla fall så hängde vi hemma hos pappa ett tag, sen åkte vi iväg till Ikea allihopa. Syrran kolla en säng osv.. Under tiden på Ikea började jag må dåligt. Minns inte vad jag gjorde sen? Jo syrran å jag umgicks en stund, tror nog vi åt mat ihop? Gu va dåligt minne man har. (lathet?) Mot kvällen bäddade jag ner mig i soffan å tittade på bland annat Fångarna på fortet och väntade på min älskling. Han kom hem jätte sent.. Vi kikade lite Sopranos innan det var bed tajm. 



Tisdag: Mådde inte alls bra när jag vaknade. På förmiddagen åkte moster med mig på ett ärende. Jag var osäker på vägen så hon fick hjälpa mig. Hih! Tack<3 Vi åt frukost hemma hos mormor sen kilade vi åt varsitt håll för att bädda ner oss en stund. Jag hann vila någon timme sen var jag tvungen att kila iväg till jobbet. Mådde pyton, men jag tänkte att jag var tvungen att försöka jobba i alla fall. Kämpade mig igenom hela passet. Gu det är såå jobbigt att stå i kassan när både näsan & ögonen rinnet. Höll på att bli tokig! När jag kom hem bäddade jag ner mig på soffan, tittade lite på tv tills min älskling kom hem.




Onsdag: Ringde vårdcentralen, fick en tid vid elva. Jag blev sjukskriven tills på söndag. Mådde så kasst hela dan. Låg bara och vila framför tvn hela dan. Slumrade till några timmar, sen kom min älskling hem från jobbet.. Vi kollade Sopranos och sen åkte vi en snabbis till mcd, drive in för att köpa lite käk. Hade inte ätit någon mat på hela dan.



Torsdag: Kände mig något bättre. Värken i kroppen börja släppa.. Vilade hela dan. Syster kom förbi en sväng på eftermiddagen för att låna datorn. Sen åkte vi ner till Ac en sväng å köpte oss varsin kyckling rulle. Hade inte ätit något på hela dan, så den var välbehövlig. Orka inte laga mat. Älskling kom hem ganska så sent...

Min svärmor fyllde år. Vi skulle varit där efter jag jobbat, men eftersom jag är sjuk så blev det inget med det. Och förresten så var hon också dålig och hade varit sjukskriven från sitt jobb.



Fredag, idag: Mår mycket bättre än vad jag gjorde i onsdags. Känner att vilandet verkligen hjälpt. Blir hemma idag också så det verkligen släpper ordentligt. Mormor tjötar om att man kan få hjärthinneinflammation om man jobbar när man är sjuk/förkyld. En i våran släkt har visst fått det när hon var ung och efter det har hon fått massa sjukdomar efter varann. Det vill man ju inte ha?!


Det var ganska exakt ett år sedan jag var sjuk, men då var jag ännu sjukare! Hade feber i en hel vecka. Vaknade på min födelsedag å hade feber och mådde verkligen pyton. Usch, jag glömmer aldrig den dan. Kändes ganska väntat att jag skulle bli sjuk snart. En gång om året är väl ganska normalt att bli sjuk? Sen så känner man sig lite kraslig under året, men inte så att man måste stanna hemma. Måste säga att jag kom ganska lindrig undan detta året. Slapp den höga febern. "Peppa peppa ta i trä".


Det är inte alls nå kul att vara hemma hela dagarna. Man är alldeles ensam å övergiven. Häromdagen önskade jag att jag var liten igen och att mamma kom å tog han om mig..


Känner att jag skulle vilja läsa en bok. Någon som har tips på någon bra? Jag gillar böcker som är verklighetsbaserade och helst handla om barn/ungdomar. Förra året när vi åkte hem från Spanien började jag läsa en bok som David läst, El choko eller nåt heter den. Den är verklighetsbaserad, men nu var det så längesen jag började läsa den att jag skulle nog nästan behöva börja om på den. Hum..



Ne nu får det vara färdig skrivet för idag.

Tjing /Susannne<3

Av Suss - 20 augusti 2010 10:39

Helloo


Vaknade runt sju idag med, solen lös in i våra ögon.


Varit en sväng hos mormor, ätit frukost och snackat lite skit. Haha!


Dags att städa. Känner inte alls för det egentligen..

Men men, nu har jag vräkt igång lite musik på högsta volym.

Någon som har tips på städ musik?


Måste sätta igång, har en del att göra!



POK Susannne<3

Av Suss - 19 augusti 2010 10:07

Såhär snyggt blev det !


 


Man ser inte det så bra på bilden kanske,

men det är små skimmer flagor på också.

Glittret jag köpte gick inte att använda...

Men som tur var hade hon ett annat i lådan, precis sånt jag ville ha!

Super nöjd!

Rekommenderar er verkligen att gå till Therese på Infinum,

trots att det är något dyrare.



Här kommer lite bilder som jag inte hunnit lägga in.


   

Passade Robin en dag.

Sötnos!<3



 

Ibland är jag hurtig och tar en rask promenad.



 


Susanne namnhalsbandet som jag blev lite besviken över.

Trodde inte att det skulle vara så tunt/smalt.

Men men, har bestämt mig för att behålla det ändå.

Dom på mittnamnhalsband.se säger att det inte skall gå sönder...



   


Var på lek & buslandet med Evelina & Robin.

Tur att jag hade med mig min syster.

Dom var sjövilda. Hahah



 

Min älskling är duktig på att baka.

Visst ser den ut som att den är köpt i affären?

Det blev såna istället för gymmet. Haha!



Apropå gym, vikt osv..

Jag beställde ju hem såna piller som syrran.

Har hållt på med dom i 6-7 dagar nu.

Första dagarna kändes det okej.. Började visa lite grann på vågen

redan efter några dagar. MEN!

Nu har jag fått besvär med toalett besöken.

Plus att jag fått yrsel, illamående och känner mig inte alls bra.

Så idag lägger jag ner dom.

På syrran funkar dom bra, så hon tar mina med.


David har alltid rätt.

  



Håller på med tvätt nu.

Ska strax ner igen, hade inte alls nån lust med tvätt idag

men som vanligt så hade vi ap-mycket tvätt så det var nödvändigt!

Hade tänkt städa mellan varven, men det går inge vidare..

Hamnat framför datorn o tjötat i telefon istället.


Ha de gött /Susannne<3

Av Suss - 18 augusti 2010 10:09

  Bye bye till dom

gula naglarna och

 HEJ till dom ROSA!!


Ska strax åka iväg för att göra om mina naglar.

Shit va dessa blivit slitna! Vet inte vad jag gjort annorlunda?!


Har köpt ett rosa glitter, hoppas jag kan få det på mina naglar.

Tror inte att hon hade något så rosa så jag köpte ett själv.


Håll tummarna för att det blir snyggt!


See you later! Susannne<3

Av Suss - 14 augusti 2010 09:03

Att vakna klockan halv åtta på en ledig lördag´s morgon

är INTE okej!!


 

Check that tounge. Shit va lång, haha!!


/Susannne<3

Av Suss - 12 augusti 2010 14:17

Jag har kört över? min första fågel. En skata!

Den kom inte under hjulet utan mer sögs in under bilen   

Jag som trodde den skulle hinna iväg bara jag släppte gasen.

Men den blev typ förvirrad och fick panik eller nåt så den kom aldrig iväg.


Vila i frid   



Kom på en sak till som jag skulle vilja.

Göra laser behandling på mina ögon så jag slipper glasögon & linser.

Kan ju knappt använda linser längre..

Hade varit såå skönt!

Men, det kostar runt 22 tusen kronor.

Får spara ett tag om man säger så.. Om jag inte får mer jobb då.

Sen så måste man typ bli "godkänd" att göra det.

Då ska man bland annat ha haft samma syn i 2år.


Skulle vilja en sak till, men det tänker jag inte skriva om nu.

Det är för privat.



Min syster vaknade aldrig förut. Så efter att jag hade badat,

rakat benen och duschat så åkte jag ner till Maxi,

köpte med mig några frallor och knackade på henne!

Mina systrar är så söta när dom är nyvakna.

Håret är alldeles ruffsigt och står åt alla håll. Hihih!


Den andra systern var på sitt jobb och hade tråkigt..

Så syster åkte iväg till henne å sällskapade.

Tänk om man kunde få sällskap på sitt jobb varje dag,

av någon man Vill ha där. LYX!


Jag älskar mina systrar   



Värst va sugen jag blev på att blogga då.

Känns som jag skulle kunna skriva en hel bok. Haha!


Tog den första (bantnings)tabletten idag.

Har bara ätit frukost och än känner jag ingen hunger.

Det sitter mest i huvudet att jag borde äta någonting..

Hoppas verkligen att dom funkar!

Är jätte törstig hela tiden, det är nog för tabletten?


Nadja ringde mig förut och ville träna!   

Kände inte riktigt att jag skulle hinna med det.

Plus att jag var ny duschad o på väg till syster.

Kul! Nu kan vi också träna, ihop!

Kanske kan lyckas lura med henne på ett pass nångång.

Sånt går inte David på.



Hum, 30 minuter kvar tills jag börjar jobba.

What to do?

Får iofs gå om 15.

Tråkigt att alltid jobba eftermiddagar.

Hade varit skönt att vara på väg hemåt vid den tiden istället...

Äta middag ihop med David o så.

Vet inte ens hur det känns att göra det.

Jo, vi äter ju ihop ibland dom dagarna jag är ledig.

Men det är ju lite fusk eftersom jag varit hemma. Inte samma sak!



Nä, får väl avsluta nu.

Ingen som orkar läsa långa inlägg!

Om det nu är någon som läser?

Har inte kollat min statistik, men sist var det inte alls många..


Ha de gott! /Susannne<3

Av Suss - 12 augusti 2010 08:47

Wihoo jag har lärt mig en grej i Photoshop!


  Svart/vit bild med vissa saker i färg! Grymt ju   


David är så duktig, han gissade sig fram till hur man gjorde sen lärde han mig.

Jag satt ju med en sida som visar instruktions video´s. Men jag hade inte tålamodet till att sitta där och titta. Vill bara kunna det! Hahah.


Skulle så gärna vilja ha massa saker och kunna massa saker!!

Tex så vill jag kunna en massa om foto och redigering osv..

Men då måste man Köpa en massa saker, ha en bra kamera tex o sen så vill jag ha massa coola saker till. Typ som fish eye filter!


Kommer på saker hela tiden som jag vill hålla på med.

Har tex blivit väldigt intresserad av smink och sminkningar,

efter att jag började läsa http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/

Men, då måste man ha pengar till att köpa massa smink och sen ska man ha Tålamodet till att lära sig.


Sen kom jag på ännu en grej härom dagen. Jag vill testa att göra naglar själv.

Då kommer det stora Men´et, man måste ha alla verktyg och material. GAAH!


Allting kostar!


Åh jag skulle så gääärna vilja resa och se lite av världen.

Gärna bara ligga i en solstol i värmen och dricka drinkar.

Det kostar också pengar!


Mer arbetstider hade inte varit fel men jag är för slapp för att söka nytt/mer jobb.

I USA tex, där är det ju hur vanligt som helst att ha flera jobb, minst två!

Mina timmar räcker inte längre till för allt jag vill göra!


Har lixom jobbat på samma ställe i 3 år nu och visst, jag har ju fått lite mer timmar under den tiden sen jag börja.

Men, man strävar ju efter en hel tid, eller hur!?


Om jag skulle börja jobba ännu mer, och kanske mer kvällar kanske tom nätter?

Då skulle jag få träffa David ännu mindre.

Och det skrämmer mig. Vi träffas redan väldigt sällan.

Visst det har funkat men hur skulle det funka om man Aldrig sågs?

INTE ALLS!


Måste iaf rafsa ihop ett CV. Vill ha meer pengar!!


Sen finns det ju många måsten också.

Dom ska vi inte prata om.

Jag har varit tvungen att ringa massa samtal hur länge som helst,

men det blir aldrig av. Som tex läkare på hud, måste kolla upp alla mina leverfläckar. Det har dykt upp så himla många nya senaste tiden...

Det är ju en viktig måste sak. Men jag gör det bara inte. Hmm...



Gu va djup jag blev i detta inlägget, tänkte nästan bara tala om att jag lärt mig en sak i Photoshop ju. Hehe!


Förresten så passade jag mina kusiner i måndags när jag var ledig.

Vi var på Lek o Bus landet i Backaplan. Svårt att hålla reda på en 5åring och en 1åring som rusar omkring över allt! Tur att syster var snäll å hjälpte mig! <3


Ne nu får det vara färdig skrivet.

Tycker att min syster ska vakna nu så vi kan äta frukost ihop!

Det bästa med att bo nära. Hiih!


Till en annan sak lite snabbt, det sista verkligen.

Jag började ju med pulver dieten. Gick sådär bra.

Provade först med att Bara dricka pulver, klarade det i 1-2 dygn.

Sen höll jag på att bli tokig! Var såå hungrig!!

Svullade i mig massa gött o sen dagen därpå körde jag på igen,

men med En riktig måltid. Gick lite bättre..


Men!, nu har min syster lurat mig till att testa samma som henne.

En tablett. Vi får se hur det går. Tänkte börja med det idag!

Wish me luck!


Ha de gott /Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards