♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under mars 2009

Av Suss - 31 mars 2009 11:33

Sista dagen i Mars, redan! :/ 

Har inte haft varken lust eller ork att blogga i helgen.. Minns typ inte vad som hänt,i fredags kollade vi iaf på Let´s dance hemma hos mostris och åt hemmagjord pizza :)  Jag jobbade hela helgen... Gjorde inget på kvällen för jag var så trött! Gosa o pussades bara.. :)  Igår,måndags så var jag på bilskolan och körde.. Gick bättre än i torsdags, kände mig lite mer samlad :P Övade på enkelriktade gator o lite så.. Om jag har övat tills på torsdag ska jag få köra med lite mer trafik & trafikljus. Som jag fick prova på liite i torsdags. När jag var helt vimsig. Jag måste måste ta tag i teori grejerna med, men jag har ingen ork. Känns inte som att jag fattar någonting endå när jag bara sitter där och läser rätt upp och ner! :S  Efter bilskolan åkte jag en snabbis hem, mötte syster. Vi promenerade i blosten ner till solariet. Jag köpte mig ett månadskort. Tänkte de va lika bra, måste ju tjäna lite på det iaf.. Tog dubbel rummet, denna gången brände jag mig inte så som förra gången jag tog det :)  Jag slappade hemma hos mammis och mormis en stund när vi kom hem. Sen kom David hem, vi slappa lite på soffan och sen åkte vi till Alelyckan och spelade badminton. David´s kompis hade inte tid att spela så jag fick följa med istället :D   De va jätte skojigt,men jobbigt :9  Har änna ont i armen idag. Lite skakis :P  Känns ungefär som när man burit runt på en bebis, armen / handen funkar inte riktigt som man vill :/   Konstigt. Idag är jag en trött människa, hade kunnat ligga i sängen hela dagen.. Men vid tio slet jag mig och har uträttat lite.. Lagt in kläderna som hängde på tvättställningen, diskat och plockat undan lite.. :)  duktig.  Ska göra mig ordning nu, fasten jag inte har lust :(  Ska upp till mammis och mormis innan jobbet, ska få matlåda :P Heheh..

Puss & kram Susannne<3





Jag älskar dig Daviiiid<3

Av Suss - 27 mars 2009 13:58

Tjingeling!    Inte har vädret blivit bättre sen jag skrev imorse.. Ne för nu är det hälften slask och hälften blötsnö!  Alldeles grått och trist. Känner inte för att göra någonting egentligen. Har tvingat mig själv till att tvätta. Skulle ju gjort det i förrgår kväll men då blev vi ju "bomb hotade" så jag missade typ en timme av tvätt tiden. Kör de sista maskinerna nu. Eller det blir nog två-tre till, men med hand tvätt saker.. Byxorna jag köpte senast har jag inte hunnit tvätta första gången än så nu gör jag det och kör dem var för sig. Ifall dom färgar, det brukar ju vara så med nya kläder iaf... :/  Mamma ringde mig mitt i bloggandet, har hunnit tjöta med henne en stund och hämtat tvätten! :)  Vart va jag nu då?  Shit the same.. Jag måste hänga tvätt och rota fram något att äta, funderar på en modifast... Inte så sugen på det men, snabbt och lätt. Ha de gööött Susannne<3

Av Suss - 27 mars 2009 07:31

Snart April och vad vaknar man upp och ser? Jo SNÖ!
Jag som hade värsta vårkänslorna när man såg att dem sopade upp gruset. ÅH!


Jag åkte iväg till bilskolan, körningen gick åt h*lvete. Fast det tyckte inte min lärare. Men det kändes som jag var i någon helt annan värld, missade att kolla ordentligt i speglarna typ hela tin... :/   Kände mig helt vimsig. Lektionen kändes helt meningslös. Men som mormor sa, man lär ju sig något varenda gång... Fast det känns som man gör samma sak hela tiden. Jag körde förresten fel två gånger... Ena gången var det en väg med massa körfält och läraren hade förklarat (ingenting gick in av vad hon sa, jag sa bara "ja jag tror jag vet") och sen körde jag fel! Hon sa att det gjorde ingenting för vi kom endå rätt sen.. Men jag kände mig iaf jätte dum :/  Sen körde jag på lite mindre vägar å när läraren inte säger att jag skall svänga så ska man bara följa vägen. Jag blev osäker och svängde höger.. Utan att blinka! :S   Som tur var det inte en bil i närheten. Men iaf. Hatar såna där dagar när allting går fel. På hemvägen stod jag vid spårvagnen och väntade på att mamma skulle ringa upp min comviq, då kommer det en äcklig liten gubbe och sjunger "halelulja" mitt framför ansiktet på mig! :S  "hjälp hjälp, ring någon gång" tänkte jag. När jag svarade i telefonen så gjorde gubben "kors tecken" och gick vidare... :S   va e de för idioter ute!?  Jag hann inte mycket mer än hem o äta sen var det dags att kila till jobbet.... Blir änna trött på mig själv, känns som jag klagar på allt! :/  Hur bra är jag själv egentligen?! Vah?!  Jag hade nog passat som chef, att säga till vad andra gör och inte. Det är jag bra på! HAHAH!  Förresten så fick jag en tillsägelse av chefen igår att jag minsann lagt bananerna åt "fel håll".. Men det var det inte alls, det var bara han som ville ha det på ett visst sätt!  Sen sa han även till mig att kartongerna skall krossas innan man lägger upp dem på RC vagnen.. Det händer typ aaldrig att jag gör det och nu bara för jag hade brottom och inte gjorde det så tror ni inte påfan att jag påpekar det bara för det!   Alla dom som gör det varenda gång då? Eeeh.

Jag funderar och grubblar ihjäl mig snart känns det som.. Varför kan jag inte bara få veta vad som pågår inne i din hjärna?... :(  Jag mår dåligt av att du är konstig. Du kan berätta ALLT för mig<3  

Ne nu är jag vrålhungrig. Ska springa ner till jobbet å hämta min plånbok som jag tydligen glömde där igår :S  Hmz. Sen blir de frulle hos mammis och mormis! :D    

Resten av dagen har jag inte riktigt bestämt hur jag ska spendera. Just nu känner jag inte för någonting! Piss väder! :P



Puss & kram Susannne<3

Av Suss - 26 mars 2009 07:31

I tisdags eftermiddag var det en tant som kissade på sig vid kassan på jobbet. Fyfan sån äcklis! :O     Hon stod där o låtsades som ingenting medans hennes väninna stod och packade! BLEEEEEEEEEEEH!

Igår var det lööön :)   Jag åkte till bilskolan, först tog jag en sväng till solariet :9   Gjorde en fas där på datorn, fick bara 49 av 70. Helt värdelös. Men dom ställer ju frågorna så konstigt att man blir helt förvirrad fast man egentligen kan svaret :/   ÄH! Jag gav upp efter jag suttit där i ca 1½ timme. Åkte in till stan å kollade läget lite.. Det enda jag kom hem med var en näsplupp till mammis för 20 spänn :)   *stolt över mig själv*   Åkte iaf hem och åt upp den sista smörgåstårte biten. Tog en sväng upp till mammis som städade som en tok i mostris gamla lägenhet... Dags att börja jobba!
När klockan var runt 19.30 så ringde det en kille till jobbet och sa att han ringde från naturskyddsverket eller nåt sånt. Babbla på om någon räkning, jag sa åt honom att ringa på dagtid då ville han snacka med någon i butikerna bredvid och när jag sa att det inte gick så frågade han om det jobbade någon blatte hos oss?! Ja ba "ursäkta?!"  Sen när jag började fråga vem det var så sa han "en skitunge", efter jag sa "sluta nu" så sa han att det var en bomb under oss och att den skulle sprängas klockan åtta. Vi var tvugna att skynda oss därifrån!   JÄVLA IDIOT UNGJÄVEL SÄGER JAG BARA! Ringde iaf chefen och talade om det... Och han tog det på största allvar. Han och polisen kom upp en sväng.. Men som vi alla trodde så var det ju bara ett idiotiskt "skämt".   Faaan om jag skulle fått tag i den lilla råttan :@  MORR!   Skulle tvättat när jag kom hem men då var klockan så mycket och David hade heller ingen lust... Vi glodde på efterlyst o så bara sen var det bed time... Checka fråga Olle också. Men de e inte så mycket att ha tycker jag?  Verkar änna blivit kassare för varje säsong.. :/   Hmz.

Imorse kunde jag naturligtvis inte somna om efter David gick upp. Eftersom solen skiner :)   härligt.. Synd bara att man blir så trött senare på dagen, när man inte har tid att lägga sig... Jag tänkte duscha och knalla upp till mormis, för att äta frukost. Lämnade det där igår... eller snarare glömde :/  Skall åka iväg till bilskolan för att göra den där fasen igen och sen övningsköra...   Känns som att jag bara kör upp lektionerna. Fick köpa nya igår för jag hade bara 2st kvar.. :/  Tycker inte det känns som jag kört så mycket? Jag lär ju få köpa en j*vla massa om det ska fortsätta i denna farten. Idag kör jag min 8e lektion tror ja... Fast som min lärare sa, det verkar inte vara körningen jag har problem med, mer teorin.. :/  Vet bara inte hur jag ska få allting att gå in i min hjärna. Och jag Måste sluta slarv läsa! :O   Många av frågorna jag inte klara igår var slarv...

Yeye, duschtime. Ha de gott puss Susannne<3



David, jag vet inte om du läser här. Men jag hoppas du vet hur mycket du betyder för mig. <3   Jag älskar dig!!

Av Suss - 24 mars 2009 09:52

Oj oj, nu blir det mycket att komma ihåg. Orkar inte skriva på rätt datum, men det är väl kanske ingen annan som bryr sig om det mer än jag själv? :P

I fredags, vad gjorde jag då? Mostris, mammis och jag hämtade dragkärra från bostadasbolaget på morgonen.. Phew vad vi kämpade för att få upp den för backen, mammis och jag slet som djur. Mostris vad lika trött som vi fasten hon bara gick själv och höll hunten :P  Hehehe. Vi slappade en stund, åt "frukost" och sen satte vi igång med att köra över lite saker till den nya lägenheten. Runt halv fyra satte mammis igång med att göra mat. Vi åt och sen var det dags att gå till jobbet för min del... Efter jobbet hände de la inte så mycket? Tittade på teve med älsklingen tror jag? 

Lördag, vi hade ställt klockan för att hjälpa mostris att flytta. Runt halv elva var vi i full gång med att bära och släpa grejerna. Det gick skapligt fort. Vi började vid halv elva och var klara halv tre. David och jag gick då hem,duschade och gjorde oss ordning för att åka till Willys. Handlade hem lite saker, plus att vi köpte ingredienser till smörgåstårta som mammis gjorde åt mig :D  mmmmums va gó den blev!!  Tacktacktack <3    Jag fick övningsköra till Willys. Humöret på både mig och David försvann under handlingen av någon anledning. Så hemvägen blev inge kul alls.. :/  Jag packade om smörgåstårte grejerna och gick upp med dem till mammis. Sen knallade jag över till mostris, vi åkte och köpte flytt pizza :9   David gick under tiden till Daniel och hjälpte honom med lite saker som sjulle sättas upp. När vi kom tillbaka åt vi pizza och slappa framför teven. Plötsligt säger Fis att brandbilen kommer!  Vi skyndade oss att försöka se vart det brann. Det skulle väl vara typiskt om huset brann ner första dagen dom flyttat in. Haha :P  Det var värsta pådraget och det kom ut en massa nyfikna människor som glodde ink vi ;D hahah!!  Det visade sig till slut vara en utlänsk gubbe som bodde i en mini tvåa som frös och hade börjat elda kål i en grill inomhus. BAHAHAH! Idiooot.. :/   Vi glodde på teve och umgåsades ett tag.. De nyinflyttade packade upp lite saker o så med.. :)  Vi tog en sväng till syster i svalen bredvid, satt där med henne och Ellinor någon timme eller två. Syster´s kille hade blivit beodrad att hålla sig borta en stund för dom skulle vara ensamma. När syster sa att jag och David kommit dit blev han fly förbannad. Kom upp och gapa som en tok. Han lugnade sig efter en stund och bad om ursäkt för att han brusade upp. Förstår ju att han blev sur att vi fick komma dit medans han och hans kompis fick gå omkring ute i kylan :P   När vi kom hem kröp vi ner i sängen och somnade.. Helt slut i hela kroppen.. Pheeew..

Söndag, vi latade oss bra länge i sängen. Käkade frulle och sen begav vi oss ut på upptäcks färd :P   Promenerade ner till Gunnilse vidare till Angered och hem igen.. Fan va ont jag hade i fötterna sen, värsta blåsorna :(  aoootch. David tyckte jag klagade för mycket. Hahah. Hade nämligen ont i benen också och tyckte han kunde bära mig sista biten. Hehe :P När vi kom hem slappade vi ett tag.. Klockan var ganska mycket då.. Gick upp till mammis och mormis, åt smörgåstårta :D Mmmmgott! När vi gick hem fick jag tjatat till mig att vi skulle åka över till David´s päron och lämna en bit till dem och lämna raggsockarna som mormor stickat :)  Vi blev där en stund o bara tjöta.. Hem igen, kollade teven tills det var dags att nana sig..



Jag är så kär så ni anar inte, denna underbara människa har verkligen gjort mitt liv ljusare. Ibland känns det nästan som att jag inte förtjänar honom. (mitt humör är inte alltid det bästa)  Jag älskar dig David, av hela mitt hjärta. Jag hoppas det är vi jätte länge <3  att vi har en framtid ihop.
Förhoppningsvis får vi små knoddar och gifter oss ;9  Hihi!!



Igår,måndags.. Jag hade körlektion, det ju bra. Bad om att få hjälp med en plan så jag ev kan ta körkortet tills i sommar. Min lärare sa att det är inte verkar vara körningen jag har svårt för utan teorin.. Så jag skall börja göra på datorerna hos dem, göra en fas i veckan minst. Det där med att kolla speglarna och blinka har jag börjat få kläm på. Bara att jag vänt på det lite, hehe.. Blinkar, tittar och kör.. Man skall titta,blinka och köra :P  Hehe. Men det tar sig! ;P     Funderar på att hänga på när syrrorna och mamma skall gå handledarkursen så jag med får köra med mamma. Men, frågan är bara om det är någon idé?  Beror ju på när dom gör den.. :/  Hmm. David och jag hinner ju inte köra så himla mycket. Eller egentligen hade vi väl kunnat köra när jag kommer från jobbet, men då känner jag att jag är för trött i huvudet.. :/  Jag började jobba halv två. Tiden knallade på rätt bra var en del att göra. Blir bara så trött på alla "veckan vara" grejer som aaaldrig funkar som det ska. Hmmmpf. På kvällen gosade jag med älsklingen på soffan, drack te o kollade på spårlöst..  Sen var den dagen slut.

Dagarna bara springer iväg!

Idag, vaknade när David skulle gå till jobbet. Kunde naturligtvis inte slappna av och somna om efter att han stängt dörren och låst. Åh. Låg och filosoferade en stund innan jag gick upp och tog på mig kläderna. Packade min lilla "matsäck" som jag alltid tar med mig. Hahah. Vore nog bättre om jag köpte hem o hade hemma hos mormor istället. Tänkte först åkt till bilskolan,men dom öppnade nyss. Och jag börjar tidigt idag så det känns stressigt. Tänkte åka dit imorgon istället när jag börjar halv fem. Just det, har fått 4 timmar till i månaden.. Inte mycket men lite bättre iaf :) 

Nu har jag skrivit mycket. Ha en fin dag, puss /Susannne<3





När jag inte är med dig älskling, så saknar jag dig <3

Av Suss - 19 mars 2009 15:29

Dåligt samvete. Ska aldrig göra om det...


Jag ringde å sa att jag var sjuk till bilskolan... Och som straff får man betala halva lektionen iaf. Vilket jag inte visste. Där fick jag!  :/ fan*
Har jätte dåligt samvete nu bara för det. Åååååh. Det gör jag aldrig om.
Och vad gjorde jag istället jo jag hängde med mammis och mostris å handla överallt. Ikea, Clas Ohlson, ÖoB  & Willys... Jag små handla bara lite saker. Bland annat såna häng grejer till dörren, som David och jag ska ha våra morgonrockar på :)   Himla tjäckt!  Hittade dom till ett fyndigt pris också, bara 29:- st. Köpte en hand creme på Ikea, luktade as gott! Plus lite annat krams... Mammis och jag var en sväng på systemet sen med, syrran skulle ha någon smultronvin. Köpte en jag med. Skall tydligen blandas med Fanta Orange. Det skall vi allt se! :9   Är inte så mycket för vin egentligen.. Eller tja, det har blivit mer o mer senaste :P  Hahah.!  Nu är det mat på G, fiskpanetter/fiskfinnar, potatis och kall sås. Mammis pajade den kalla såsen med SALT!?  Så nu blir det antagligen färdig remouladsås. Hmz.

Ska ju knalla iväg till jobbet om ett tag.. Inga-Lust är här som vanligt.. Suck
''    Jäääklar vad det händer grejer nere på jobbet då, vi har en praktikant (kollegans dotter) och en ny gammal tjej som börjat jobba..(?)  Ye ye... Tycker man borde få reda på saker o ting. ?


Ikväll händer de inte mycket. Glo på tv o pussas? :D
Ska se om det behövs någon hjälp i köket...



Förresten!! Är det någon som vet vart man kan köpa ett snyggt/fräckt nyckelskåp?   Mostris vill ha ett. Och typiskt nu när man vill ha ett så finns det f**n inga någonstans!?  :/   j*vligt konstigt.
Tipsa om ni vet!




Puss & kram Susannne<3

Av Suss - 19 mars 2009 07:28

Herregud! Fatta att dagarna går snabbt! Det är snart lön igen! :D


Nu känner jag mig mycket lugnare.. Var hos gyn igår, det var ingen större fel på mig. Pheeew'' Gick till min första manliga gynekolog. Det gick ju jätte bra. Inte alls så hemskt som jag trodde det skulle vara. Men Varför nervös snackar man alltid när man ligger i den där hemska gyn stolen? HAHA ;D   En manlig gynekolog kändes mycket seriösare på något vis. Hela undersökningen gick "tjoff" så var det klar! Märkte knappt av att någon var där nere. Haha! Ne men seriöst, rekommenderar det verkligen för er som varit med om kvinnliga hemska gynekologer som jag varit med om.. Efteråt belönade jag mig med en choklad milkshake på syrrorna´s mcd. Mamma å jag handlade lite på hemvägen.. Hahah det var så roligt, vi var inne på apoteket och det var två tjejer som pussade varandra. Mamma säger " Dom tjejerna pussade varandra!!! "  Helt upprörd :P  Fast jag blev lite chockad jag med. För den ena tjejen kände jag igen härifrån.. :S  Trodde inte hon var lesbisk el bisexuell... Hmm?  Mamma stekte på lite mat och sen var det dags för mig att kila till jobbet.. Tiden rann iväg ganska snabbt o chefens dotter lämnade av mig hemma :)  (ovanför backen, hahah)   Hon var lite upprörd över en tjejkompis.. Hon sa att killkompisar e fan så mycket bättre än tjejkompisar. Inte lika komplicerat.. Det är f****n så sant! Jag har haft en endaste tjejkompis senaste åren. Och det räcker f*n å blir över :P   Det blir alltid massa tjafs o sånt med tjejkompisar. Men, med killkompisar så slutar det nästan alltid med att någon blir kär i den andre. Vetefan vilket som é bäst egentligen.... :/   Jag é iaf rätt nöjd med att bara ha en endaste tjejkompis, sen har jag ju några bekanta också.. Räcker bra :)  Moster och hennes tjejkompisar ser jag mer som mina stora systrar så det är inte samma sak med dem.. :9    David låg på soffan å nana när jag kom hem.. Blev helt rätt när jag sa hej. Haha!   Vi glutta teven o lite så, sen ville älskling lägga sig i sängen, då kila jag upp till mamma å hämtade tillbaka våran frulle som jag tagit dit.. Å nu ska den tillbaka igen, HAHA!  När jag kom tillbaka låg han där nerebäddad å va sööt :P   Glodde teven en stund,kollade på det där bröllops programmet. Sen var det godnatt :9

Tack så himla mycket mammis för att du följde med mig!! <3 love yo.


Imorse kunde jag inte somna om efter att David vaknat och skulle gå upp. Solen skiner så man kan ju inte somna om :9   Hade vilda planer på att gå ut och promenera, men sen så tittade jag ut och såg frost på bilarna. Då var det inte lika tilltalande.... :/   Har glott teve o ätit mig en banan, 2vanilj bullar (börjar bli torra nu) och ett halvt glas med nyponsoppa. Nu ska jag packa ihop riktig frulle å kila upp till the gang ;)  HAHA!! Skall hjälpa moster att bära lite och sen klockan ett ska jag köra på bilskolan. Varför i h*lvete har jag bokat en sån idiot tid? Hela dan blir ju pajj!! :@  Ska göra ett försök att ringa å kolla om det finns tidigare, vilket jag inte tror att det finns. Det var förmodligen anledningen till att det blev den tiden som det blev. Hmz. Ja, så är det. Sen ska man jobba kl fem..


Jag älskar min Daviiid, vill alltid vara med dig <3    loveee




Pok Susannne<3

Av Suss - 18 mars 2009 09:20

Gomorron gomorron :D

Vaknade när David gick upp. Kunde inte somna om... Solen sken och fåglarna kvittrade på utsidan :D  Ögonen ville gärna sovit vidare men inte resten av mig. Heh! Jag latade mig i sängen lite sen gick jag upp till mammis & mormis.. Moster var redan där :) Åt frukost och tjötaa lite grann. Väntar på att syster skall vakna, vi ska gå till Angered C å sola oss lite grann. Vid två tiden skall jag till gyn. Usch jag är helt nervös. Mammis får hålla mig i handen! :P  Börjar jobba klockan fem idag. Skönt o jobba så kort faktiskt..


Puss och kram Susannne<3


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards