♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under december 2008

Av Suss - 25 december 2008 20:17

God fortsättning allihop! :)

Igår såg min dag ut såhär. Började jobba klockan tio-två. Det var skapligt lugnt,dom flesta hade väl redan köpt det dom skulle :)   Lite stressigt just vid stängning.. Skyndade mig hem där mamma + gubbe,syrrorna och Robin väntade med maten redo!  Vi käkade o syrrorna fick öppna lite presenter. Nu är dom stora tjejer :)  Hela 18år!   Mamma mådde lite dåligt så dom åkte hem runt fyra-fem. Vi gjorde oss ordning och åkte ner till Bordet. Där vi bara skulle ta någon öl, bara för syrrorna skulle få visa sina leg ;)   Vilket dom sen inte fick ändå. Hahahah. Servitrisen trodde att dom var äldre! Hon sa att hennes chef hade frågat, e dom över 18?  Jaaaaaaaaaaaa, klart dom är hade hon svarat. O sen sa hon, ni får väl ta det som en komplimang. Haha! Precis som dom vore jätte gamla :9    Vi blev kvar där lite längre än vi tänkt. Jag väntade på att David skulle bli klar med julfirandet hemma. Klockan tickade på o vi hann dricka en massa öl och tiden bara rann iväg. När David väl kom var vi alla runda om fötterna och klockan var elva! Vi åkte hem, jag var full som en kastrull. Oooups.

Idag vaknade jag och mådde inte såå bra. Men det var väl ganska väntat efter alkohol intaget från gårdagen.   Var uppe vid nio tiden, duschade och åt macka för att rätta till mig. David vaknade efter en stund han med. Vi latade oss ett par timmar o sen fick vi sätta full fart och göra oss ordning för att åka till morbror med familj. Vi hade jätte trevligt o mysigt :)    Firade syrrorna lite också.

Jag fick världens bästa julklapp av min älskling!! :D
Ett start paket till Kul på Hjul. Så det blir kanske ett körkort nångång. Hehe
Tack tack tack <3
Fick andra fina grejer också :) Men denna var bäst!

Ne nu ska jag pussa lite på min pojkvän. Puss&Kram ha det så gott!

Susannne<3

Av Suss - 23 december 2008 07:31

Igår kom syster hit, jag var inte riktigt klar än så hon fick vänta. Vi kom iväg ganska sent. Hmz. Mitt fel. Vi åkte över till Backaplan. Fick köpt julklappar till kusinerna! Sen var det typ dags att bli upphämtad. Mamma hade hämtat upp andra syrran på jobbet o sen oss på Backaplan. Åkte till Ytterby för att kolla på lägenhet. Trodde vi. Men när vi väl kom dit och hittat så var det ett gammalt ålderdomshem som dom ska renovera upp och göra massa lägenheter i. Ingenting var alltså klart att titta på! Kändes j*vligt onödigt att vi alla åkte med för det.. Hade kunnat stanna kvar i stan o köpt klart allting. Men men.. Mamma körde hem oss efteråt. Daviden kom :)   Jag slängde ihop lite mat. Blev inte ens gott. Som vanliiigt. Jag får väl svälta :|   Vi slappade bara framför teven o sen var det bed time.

Idag kunde jag inte somna om efter att David gått iväg till jobbet klockan sex. Känner mig jätte stressad. Är inte klar med allting så om en stund ska jag åka iväg till gymmet. Sola o sen vidare in till stan. Måste hinna med allting innan jag börjar jobba 13.3o J*vla julstress. Jag som tänkte jag skulle slippa det. Men plötsligt var jag tvungen att köpa massa julklappar :S
Kollade efter en klänning till jul igår, men självklart när man hitta någon man tyckte var fin så var ju storlekarna slut! Suck. Får se om jag hittar något idag. Annars får jag väl rota fram någonting hemma.. :(

Sökte busstider på västtrafik nyss. Då fick jag upp buss och spårvagn. Men vart f***n har dom gjort av bussen som stannar utanför gymmet!? :O  Jag vill inte gå på den mörka vägen ensam med alla äckliga fyllegubbar som traskar där!! :/

Nu ska jag nog börja klä på mig o göra mig ordning för springandet på stan!
Puss&Kram Susannne<3

Av Suss - 22 december 2008 10:06

Tjingeling! Nu var det måndag igeen. Jobbat hela helgen, inga större komplikationer. Igår var vi hos Fis & Annes på adventfika. Det bjöds på piroger och cheesecake. Mums! Idag är jag ledig, ska åka med syster en sväng in till Backaplan eller stan. Måste köpa några fler klappar kom jag på. Kanske nåt fint till mig själv också (a).. Störande bara att lönen kommer imorgon! I fm ska vi möta upp andra syrran o mamma. Åka till Ytterby och kolla på en lägenhet åt syster.. :)   

Nu ska jag duscha och äta lite! Syrran kommer snart :O Oooups.
Puss&Kram Susannne<3

Av Suss - 19 december 2008 11:45

Gu va störande. Igår kväll vid stängning så kom det en kund 3min innan vi skulle stänga. Hon handlade jääääätte långsamt o sen när hon vääl kom till kassan (fem minuter efter åtta) så hittar hon inte sitt bankomat kort och börjar rota efter det. Klockan var tio-kvart över när vi stängde dörrarna. Sånt gör mig så trött. Tycker det är lite respektlöst att inte skynda sig när man Vet att det stänger om bara några minuter. Vi har ju ingen rätt att slänga ut kunderna. Men man kan väl iaf tänka sig för? Vi kom iväg från jobbet tio minuter senare än vad vi ska egentligen. Tur att det inte är så jämt.   David kom och hämtade upp mig på baksidan. När vi kom hem så fick jag rusa ner med tvätt.. Fick tvättat 3 maskiner! Phew. David var snäll o följde med i varje sväng, tycker det är obehagligt att springa där nere ensam på kvällarna. Vi tittade på teve o latade oss. Pappa kom förbi en sväng, hjälpte honom att betala in en räkning. Hans dator hemma har pajjat eller något. Vetefan va dom gjort med den.

Imorse vaknade jag av att David sa högt och tydligt " JAG HAR FÖRSOVIT MIG!!"   Då pratade han tydligen med sin chef som ringde :P   Det gjorde inte så mycket att han försovit sig för det hade chefen också gjort. Heheh. Dom hade ett jobb i Uddevalla, som var klart redan klockan halv elva. Så nu är älsklingen påväg hem. Eller är redan hemma? Han svarar inte på mitt sms så han kanske är i duschen eller nåt..  Jag själv var helt dööd när min klocka ringde klockan tio. Har ätit lite frukost o latat mig. Ska duscha nu strax tänkte jag. Ska höra med David om vi kan åka till Allum sen o handla några presenter och julklappar. Mamma kommer upp sen lite senare med o ska handla mat åt mormor. Tänkte åkt med där men får se hur jag gör..

Dom här j*vla vidsdomständerna! Vad ska man med dom till!? Det gör så förbannat ont när dom växer upp och dom får f*n inte plats heller! Har så ont i alla tänderna i underkäken, visdomständerna får inte plats! :/  Man borde väl kanske gå till tandläkaren å dra ut dom egentligen. Men vafan kostar inte det då!? Hmz.


Tele2 reklamen med det där äckliga fåret! Vem faaaaan har kommit på den?


Ne nu får jag väl göra mig ordning.
Puss&Kram Susannne<3

Av Suss - 18 december 2008 11:18

Helvetes jävla internet säger jag bara!!
Hade skrivit hur mycket som helst o när jag skulle spara så står det sidan kan inte visas. Jävla idiot internet!!

Får väl skriva om det i lite kortare version.
Igår var jag i A.c med Nadja och Melina. Spanade runt lite.
Nadja handlade julklappar och jag hämtade medicin åt mormor.
Innan jobbet gick jag till mormor och gjorde spagetti och köttfärssås åt oss.
Jobbade tre timmar, efter jobbet kom David och hämtade upp mig.
Vi spenderade kvällen framför teven o busade lite. (kittla varandra)

Imorse åkte jag iväg till optikern.. Vi kom fram till att jag skelar lite med mitt vänstra öga när jag blir trött (vilket jag gjort sen jag var liten). Och att detta ska vara orsaken till att linserna känns lite obehagliga ibland att bära. Blir väl att jag får använda glasögon i fortsättningen och linser vid "speciella tillfällen".. SUCK.

När jag kom hem från optikern fick jag special uppdrag att väcka Danel. Han sov som en liten griis! Först gick jag dit o banka på dörren som en tok, hoppades på att det och hunden skällningar skulle väcka honom. Men ikke! Fick springa upp till mormor och hämta nyckeln. Då vaknade han. Hoppas han kom upp, jag stannade inte tills han hade klivit upp.. :/
Susanne den personliga väckarklockan! ;D


Nu tänkte jag diska upp lite, eventuellt fixa någon mat. Sen är det dags att göra sig redo för jobbet.. JIPPIE! not.

Puss & Kram Susannne<3

Av Suss - 16 december 2008 21:34

Idag arbetar David över. Han är på mcd i Frölunda och installerar cash guard. Jag gillar det INTE. Jag vill ha honom för mig själv på kvällarna! Det är ju det jag väntar på hela dagarna. Att jag ska få pussa och krama på honom!!<3  Han har ingen aaaning om när han kommer heller. Sånt kan göra mig t0kig! En tid hade ju gjort saken bättre. Då vet man ju hur länge man ska få vänta. Jag hoppas bara på att han kommer sen, när det är klart. Annars blir jag ledsen i ögat.. <3

Mamma´s bil gick ju sönder i förra veckan. Idag har dom fått tag i en ny! En likadan fast i bättre skick och annan färg :)  Är så glad! Man kan inte bo i skogen och inte ha någon bil. Så är det bara.

Sitter här i min ensamhet och tittar på Titanic. Måste berätta om när min moster och jag gick och såg den på bio. Min moster satt och grät o grät för det var så sorgligt. Så frågar hon mig om inte jag vill gråta när jag ser den. "Nä det orkar jag inte, man blir så svettig då".  (det var inte ordagrant men något i den stilen) Hahah. Tur att man var så liten och inte fatta nåt. Den är väldigt sorglig den filmen faktiskt. Nu i äldre dar så har jag tittat på den och grinat minst lika mycket som min moster. Hehehe.


Förut på jobbet städade jag ugnen. Phew va jobbigt det var. Gav mig på att skruva loss glas rutan på den med. Det skulle jag ju inte gjort. De va skit jobbigt! Men nu är den iaf ren och fin :)  Vi borde sätta ett städ schema på den så det inte blir så jobbigt varenda gång man gör det.

Usch vad jag hatar att vänta. Kommer inte kunna somna förrens David är hemma heller. Åååh.. Varför kan dom inte göra sånt här på dagarna!!?

Ska titta på Titanic nu och dricka lite te.
Puss och kram Susannne<3

Av Suss - 15 december 2008 13:10

Igår hade David och jag göra från det att vi klev upp tills det var dags att sova. Vi började med att gå upp, jag knådade ihop pizza deg och David duschade.. Sen skyndade vi iväg ner till Maxi o handlade lite saker.. Hem, jag fixade pizza bullarna (blev inte dom vackraste men rätt goda) och David städade som en tok. Det blev verkligen jätte fint ( :    Han kan få städa oftare. Hihi!! När allt de var klart var det min tur att duscha och göra sig ordning.. Vid tre fick jag rusa upp till mormor och gå upp med Cervo som var där. Sofia hade honom under natten o fick lämna honom där när hon skulle till jobbet. Vi åkte och hämtade upp David´s farfar vidare hem till David. Hans föräldrar bjöd på adventfika. Hans mamma hade gjort massa mat grejer, vet inte vad allting hette. hehe. Paj och annat små plock! De va trevligt. Vi blev där 1½ timme typ sen fick vi ila hem o greja lite innan vi skulle ha adventfika. Det blev lyckat ( : Dom gillade pizza bullarna och Lena fick sålt iaf ett litet kit, till Miira. Hih! Plötsligt var klockan tjugo över nio! Folk började dra sig, dom ville nog stannat en stund till tror jag ( : Men David och jag skulle åka till mamma o lämna hunden så vi var lite stressade. Syrrorna och Rååbin åkte med dom var sugna på att åka lite bil ( :  Oj jäklar, nu har jag suttit här för länge! Ska springa iväg till jobbet!

Får blogga mer senare eller nåt. Fick nog kanske med det mesta!


Puss&Kram Susannne<3




Jag älskar dig David <3

Av Suss - 13 december 2008 21:55

Hmm... Vi vaknade rätt tidigt idag. Konstigt nog, för vi somnade sent. Latade oss i sängen ett tag, sen ringde mormor och bad mig ringa upp mamma. Mamma undrade om vi kunde komma dit en sväng o hjälpa dom med en sak. Vi åkte vid runt ett, körde dom ner till statoil, där mamma´s bil stod. Den är skrot. Kamremmen har lossnat och hela motorn är skrot. Hela bilen är skrot! Fattar inte hur min mamma kan ha sån otur med sina bilar, det är sjukt! Denna bilen höll Knappt en månad. Tycker synd om henne. Hon har inte råd att köpa någon ny bil o så går dom sönder när hon fått ihop pengar. Stackare. Vi blev kvar där en stund, fika o tjöta.. Sen tog vi Cervo med oss och åkte hem. Han ska nana här i natt för mamma och hennes gubbe var iväg på någon jul fika och lilla Cervo tycker inte om att vara ensam hemma.. Men imorgon ska han åka hem igen. Vi har inte gjort så mycket ikväll, retar ihjäl mig på att jag inte hittar en skiva som jag hade på den gamla datorn! Sökt på allt möjligt, jag hittar den inte! Inte David heller.. Morr. Gick bort till pappa som har den gamla datorn hos sig, ne då har dom skuvat isär burken o grejsat så jag kan inte gå in i den och leta fram albumet. Faaaen! Cervo fick sig en promenad iaf.

Imorgon är det adventsfika hela jäkla dan känns det som. Vet fortfarande inte vad jag ska bjuda på. Har någon förslag så kom gärna med det NU! :|

Denna veckan som jag varit sjuk har jag inte saknat jobbet det minsta.. Vad säger det? Hm.

Undra om det är något bra på teven?
Ska kolla.


Puss & Kram Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards