♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under februari 2010

Av Suss - 26 februari 2010 08:15

Stressad som f*n !




Onsdag,kväll: När vi kom hem från gymmet så gick inte lampan i badrummet att tända så vi fick duscha med tända ljus. Hihi! Ganska mysigt



Torsdag: Jag klev upp mellan halv nio och nio. Tvättade tills klockan var elva-tolv. Tyckte inte det var så mycket tvätt, men det var rätt lagom. Allting hann torka, vika och lägga in det med. *duktig* Efter tvätten var klar var jag super rastlös, ville åka och shoppa något! Mådde riktigt dåligt asså. Usch va hemskt det känns att säga så, men jag är nog shoppingberoende! Kände mig verkligen helt skakis inombords... Jag shoppade ingenting, jag mötte upp mamma o gick med henne ner till affären. Köpte bara fullkorns pasta. Hängde med hem till m & p en stund. Gick hem i lagom tid så jag skulle hinna hem, äta & göra mig ordning. Började klockan tre.. Kvällen blev bara lugn, vi åkte ner till Maxi en sväng bara. Skrev ju om badrums lampan på onsdagen, vi trodde först att det var glimmtändaren som var trasig, David tog med sig en sån hem från jobbet. Självklart visa det sig ju att det är lysröret som är paj! Vi får fortsätta kissa i mörkret. Hahaha!




Fredag,idag: Sovit jätte dåligt sen halv sex tiden imorse, när David´s klocka ringde första gången.. Han snoozade ett antal gånger och klev upp vid sju. Jag kunde aldrig riktigt somna om, känner mig nervös om jag skall hinna till Zumba´n efter jag fixat naglarna. Sen så det där j*vla parkering´s huset, vill inte köra in där. Hahaha! Bara negativa saker med det parkering´s huset där vid kompassen. Heheh! Får se om jag kanske parkerar i femman huset istället. Känner mig säkrare där. Fast då blir det längre att gå och jag som har brottom till Zumba´n. Men som David försökte lugna mig med igår så är det ju inte hela världen Om jag nu missar det. Det som är mest störande är isf att man får betala 75kr i straff avgift. Men men det får jag väl ta isåfall. Börjar jobba sent idag, hade gärna varit ledig. Veronica ska ha lite partey hemma idag och dom skall även gå ut, för att fira henne. Nadja vill att jag ska hänga med men jag känner inte för partey idag, vet att jag alltid är så trött & seg på fredagar.. Blir alltid så misslyckat då. Har sagt att jag ska fundera på saken, får se när jag slutat om jag är sugen då! Nu får jag börja klä på mig o så innan jag måste åka.


Puss Susannne<3

Av Suss - 24 februari 2010 10:53

Snö snö snö

Tisdag: Nadja ringde och väckte mig vid tio tiden.. Vi bestämde att jag skulle hänga med ner till Centrum. Hon hade lite ärenden och var sällskaps sjuk. Jag åt frukost och gjorde mig helt ordning så jag kunde hoppa av vid jobbet om klockan skulle hinna bli så mycket.. Vi hade först tänkt att promenera ner till Centrum men så stod det massa folk på busshållplatsen och vi hade liite brottom eftersom jag skulle börja jobba halv två. Så jobbigt när man måste stressa. Vi stod där med allt folk och väntade på bussen, men det kom inte någon buss förrens nästa tur. Hmm, typiskt. Vi hade hunnit promenera ner. Vi fixade hennes ärenden och handla lite. Jag hann hem och lämna det jag handlat innan jag gick ner till jobbet. Kändes som jätte konstig stämning på jobbet igår, skit skumt. (?) Fick skjuts hem av Linda, som vanligt när vi jobbar. Hihi! Alltid roligt att snacka med henne.. Vi kommer alltid på massa saker att snöa in på o tjöta om jätte länge. Hehe! När jag kom hem blev det bara slappa, tills tio tiden. Då gick vi och la oss. David tyckte att vi är som pensionärer. Haha! Men vi somnade faktiskt inte förrens vid tolv. Tittade på OS, gosa & busade ju i två timmar. Hihi! Kan va skönt o bara lägga sig i sängen ett tag innan man skall sova. Eller hur?

Idag: Jag vaknade strax innan tio, av mig själv. Hade ont i huvudet.. Som nu efter att jag ätit frukost har gått över. Phew. Kanske sov jag för länge?? Har iaf ätit frukost nu, vet inte vad jag skall hitta på. Börjar halv fem idag.. Tror jag ska klä på mig och hälsa på mamma.. Gosa lite med Cervo.


Varför vräker man ur sig att någon sagt något om en person ifall man inte sen får konfrontera personen med det sen? Bara det tyder ju på att det är något påhittat! Blir så trött.........

Have a nice day!

Susannne<3

Av Suss - 22 februari 2010 17:11

En himla massa snöö!


Fredag: Mostris och jag drog iväg för att sola & gå på Zumba pass vid elva tiden. Det var skit kul med Zumba, vi tänker fortsätta gå på det. Hehe! Man kände sig j*kligt fåning, men man blev helt slut efter bara en liten stund. Va liite svårt att hänga med på stegen i början, men i slutet av lektionen så var det bättre. Man kanske inte blir en smalis av att bara Zumba, men eftersom jag tränar och dessutom försöker äta någorlunda bra så är det väl helheten som räknas? Efter vi var klara där så var vi hemma snabbt för att duscha.. Sen mötte vi upp mamma & syster hemma hos mormor.. Vid två tiden åkte vi hem till Mia ute i skogen. Hon klippte oss allihop. Blev inte riktigt som på bilden, men liknande. Har bara inte riktigt fått någon bra ordning på det.. Vi var där från tre till sex tiden. . När vi skulle åka kom vi inte upp för en av backarna så syrran, mamma och jag fick gå ut och putta på bilen. HAHA! På hemvägen åt vi cheeseburgare på mcd, eftersom vi inte ätit på hela dagen. Det skulle jag inte gjort. Mådde pyton och fick jätte ont i magen efter det.. Antagligen för att jag inte ätit någon fet mat på hela veckan. Iiisch. När jag kom hem kände jag mig helt slut, orkade inte nånting. Vi struntade i gymmet.. David var jätte rastlös, till slut knäckte han en bärs och tjöta att vi skulle hitta på något. Vid tio-elva tiden tog vi bilen över till mcd, bara för att ha något att göra. Jag vågade inte äta något, men tog en glass iaf. Gu va läskigt det var att köra när det va så mycket snö på vägarna.. Men det gick bra! Det var den fredagen...


Lördag: Upp å jobba 9 timmar.. Puh. Man kunde nätt och jämnt ta sig ner till jobbet. Fick mjölksyra i benen av att pulsa i den höga snön. Räknade med att folk skulle vara insnöade hela dagen så vi skulle ha det lugnt o skönt. Men oj va fel jag tänkte! Vi hade o göra precis hela dagen. Minns inte när vi hade så mycket kunder senast. Så mycket ansikten man inte sett på jäätte länge. Dagen gick ganska fort. På kvällen gjorde vi inte så mycket, tog de luugnt..


Söndag: Upp å jobba 7 timmar.. Nästan lika mycket folk som gårdagen. Trodde leveransen skulle bli sen, men den va ganska tidigt.. Det var alldeles tomt i charken o mjölken.. Hmm.. När jag kom hem var maten serverad o det var alldeles nystädat o fint. Hihih!! Vi tog det lugnt på kvällen..


Idag: Jag vaknade vid nio av mig själv. Så typiskt när man kan sova lite extra.. Jag messade moster, vi bestämde att jag skulle hänga med och sola. Vi körde fast med bilen utanför gymmet, haha!! 3 pers fick hjälpa oss loss. Pinsamt! Sen har jag bara latat mig hemma hos mormor.. Suttit vid datorn här hemma till Nu. David kom alldeles nyss, tänker gosa lite med honom.. Hih! Ikväll blir det gymmet! Tjohoo. Helt trött men jag tänker träna ändå!!


Pok Susannne<3

Av Suss - 18 februari 2010 15:09

Promenader & Zumba.


Tisdags: Dagarna går så fort och jag "glömmer" att blogga. Haha! Vad gjorde jag i tisdags då? Hmm. Har för mig att mamma & jag var på Willys. Om jag inte minns fel så var det semledagen? Mamma och jag åkte över till Willys, köpte semlor bland annat. Får bli sista semlan för detta året. Har nog f*n ätit 4 st!? Hann inte med så mycker mer den dagen, började jobba vid tre...


Onsdag: Hmm, jag sov länge. Så vansinnigt trött denna veckan. Sen blev det promenad runt Ranne med mostris & Robin. Lite jobbigt att köra vagnen i allt snö modd, men det gick! Blev två varv, sen var det dags att börja tvätta. De va då F*N att man inte kan få ha sin tvät tid i fred?! När jag kom ner ca 3 minuter över tolv så står där en hel familj, av utlänsk härkomst. Dom tog sina saker o göbben i familjen sa något jätte otydligt, trodde han sa att maskinen var trasig i deras tvätt rum, men sen fattade jag när han sa "kom å titta" att dom redan lagt i tvätt & sköjl medel. Varför måste folk försöka norpa mina tvätt tider jämt?! Om alla kunde stänga igen tvätt stuge dörrarna så kunde ingen annan komma in. Fick iaf min tvättstuga. Hrmf!! I första svängen gick jag upp till mormor och år brunch. Blev en grov macka med gott pålägg och lite spagetti m köttfärssås. Sen var det dags för andra svängen i tvättis... När jag kom upp blev det en dusch.. Ner igeen, efter det tog jag bilen ner till centrum, handlade sallad & färdig grillad kyckling. Blev plötsligt jätte stressigt. Tog med all tvätt upp när jag kom tillbaka. Puh, var änna tungt att ta allt på en och samma gång! När jag kom upp så var klockan typ 15.4o och jag fick stress slänga ihop salladen o stressa i mig den. David fick hänga den blöta tvätten när han kom hem för tiden bara rusade iväg. Skyndade mig ner till jobbet. Efter jobbet kom älskling och hämtade mig. Gymmade.. Hade absolut ingen lust men vi gjorde det ändå. Känns ju bra efteråt. När vi kom hem åt vi havregrynsgröt. Blev propp mätt! Sen varé dusch o bed tajm. <3


Torsdag,idag: Lika trött idag. Skulle höra av mig till moster när jag vaknat, klockan hann bli ganska mycket innan jag vakna. Runt kvart över tio tror jag? Var uppe hos mormor vid strax efter elva. Vi tog två varv runt Ranne idag med.. Var lite kallare & blåsigare idag än igår.. Brr! Hängde med upp till mormor en stund sen gick jag hem för att vika tvätt. Men jag sitter fortfarande här vid datorn o latar mig. Börjar bli sådär stressigt som igår att jag måste skynda i mig mat och gö mig redo att gå till jobbet. Skiter i att vika, vi kan göra det ihop ikväll tycker jag!! Så det så. Ne nu får det som sagt bli något att äta sen äré dags att gå! Helt seeeeg idag , orkar ingenting...


I morgon är det fullt upp! Moster och jag ska iväg o sola & Zumba oss på gymmet. Ska bli kul att prova på något nytt! Dans e inte riktigt min grej, men det ska bli kul att prova på!! Ingår ju ändå i gymkortet. Sen ska vi åka iväg till Mia & klippa oss ett gäng. Hon får att göra. Hehe! Funderar på något i denna stilen?

Fast jag e inte så mycket för lugg, nu har min lugg precis växt ut med. Hmm?


  Vad tycker ni?

Fast jag har ju inte den där färgen.


Tjingeling!
Susannne<3

Av Suss - 15 februari 2010 09:10

Kanon helg !


Fredags: Mamma och jag kom iväg runt elva tiden. Först stannade vi till i A.c för att köpa maskmedel på apoteket åt mamma´s hund. Sen blev det ett stopp lite längre bort, mamma köpte en plupp till näsan & jag ett nytt smycke till naveln. Sen bar det iväg till Ikea. För en gång´s skull var mamma sugen på att titta runt, vilket jag kände att vi inte riktigt hade tid för.. Fick " dra " henne genom Ikea för att komma till utgången någongång. Heheh! Köpte hylla och galgar. Tog en korv och en pizza innan vi åkte iväg till Willy´s. Blev lite inne på ÖoB & lite på Willy´s. Det är sjukt vad pengarna rinner en genom fingrarna fort! När vi kom hem hade jag ca en timme kvar tills jag började att jobba. Hann inte med någon mat så det blev pulver.. Efter jobbet kom David, vi åkte motvilligt till gymmet. Ingen av oss hade lust, men vi gjorde det endå. Solade, jag skulle promt ha solariet som David solat i senaste.. Tji fick jag för det, brände mig i typ halva ansiktet. Skit snyggt! Not. När vi kom hem var klockan ganska mycket, duschade o sen blev det bed tajm.


Lördag: Upp och hoppa klockan åtta-nio, vi skulle på present uppdrag innan vi åkte på kalas hos David´s kusin Matilda. Vi hann tom dra en mcd innan. Hehe! När vi kom dit bjöd´s det på någon slags buffé. Båda var typ mätta efter mcd. Tur i oturen.. Jag tyckte inte så mycket om något av det som var på buffén. Matilda hade gjort jätte goda & gulliga cupcakes! Hon fick ett par raggsockor med kortskaft (köpte såna åt mig själv också på hemvägen) & ett vin. Blev jätte glad. Det är så kul att köpa presenter till såna som är så tacksamma & glada för vad dom än får. Vi var där i ca tre timmar. Vi åkte hemåt, visste inte vad vi skulle hitta på. Blev att vi slappa lite, sen gick vi ner till min affär o handlade lite grädde o så. Fick med oss pizza hem med, som vi egentligen inte skulle ha. Men det var för jäkla gött. Hehe! David rensade ut lite kläder ur sin garderob sen tog vi med oss kläderna och grejer till att fixa tårta, hem till pappa. Pappa fick några gamla jeans av David som han inte kan ha längre för dom trillar av honom. Hihi! men på pappa passa dom perfa! Mamma hjälpte mig lite grann med att göra tårta, i form av ett hjärta. Blev jätte tjusig. Hehe! Men vilket jobb, fick ju inte tag i någon rosa marsipan så jag fick färga. Det blev ju bra iaf, trots jobbet. Vi var där ganska länge, när vi kom hem var det bed tajm!


Söndag: Svärföräldrarna kom till oss vid tolv tiden. Så det var att kliva upp tidigt igeen. Inget sova ut denna helgen inte. Vi promenerade i Vättlefjäll i ca två timmar. Cilla (deras hund) tyckte det var himla skönt att rusa runt & busa i snön.. När vi kom tillbaka så drack vi varm choklad & åt min hjärt tårta som jag bakade.. Päronen hade köpt med sig jordgubbar som låg i en hjärtform & en bulle med. När dom gick så gjorde vi oss ordning... Åkte till Ikea och lämnade tillbaka hyllan & fästena till, som jag köpte i fredags. David tyckte inte just den hyllan var någon bra idé. Får nog hålla med honom nu i efterhand. Sen hann vi bara med en "romantisk" middag på mcd. Hehe! Det är vi i ett nötskal. Ingen av oss ville egentligen ha det,men att sitta hungrig på bion ville man ju inte. Blev stressigt till bion som började 18:30! Parkeringsautomaterna var trasiga så vi fick hålla på och vela med det också. Hmz! Vi hann iaf som tur var. Vi såg på "Farsan", himla kul film. Ingen bra handling direkt, men han gubben är ju så rolig. Hahah! Om någon sett den, så undrar jag om ni vet vad låten heter som spelas i efter texten? Jag ville söka på den när jag kom hem, men bara för jag satte igång radion på hemvägen så försvann det var den hette. Hmz! Kan inte sluta tänka på vad låten heter... Hjälp mig !! När vi kom hem kollade vi på teven en stund sen sa David att han hade fixat "Valentines day", den som går på bio nu. Så vi tittade på den, eller Jag tittade på den för David somnade... Stackarn, såå trött. När den var slut och David velade runt här så skyndade jag mig att lägga fram min lilla alla hjärtan´s dag present på kudden. Det var bara att par kalsonger med "Jag älskar dig" tryck på & ett kort. När jag kom ut från badrummet så sken han upp och sa "Tack va gulligt".. Hihi!! Det är ju tanken som räknas. Tycker inte man ska behöva köpa massa saker bara för det är alla hjärtans dag. Alla dagar räknas? Och jag tycker årsdag känns mer speciellt. Tror jag skrivit om det innan! Sen var det bed tajm!!


Måndag, idag: Var tvungen att ställa klockan på sju idag, för jag hade tandläkar tid klockan 7.40 Varför tog jag en sån dum tid!? Nu är man 1050kr fattigare och helt bedövad. Iofs börjar bedövningen släppa nu men.. Blev glad, för jag skulle lagat två små hål men det räckte med ett! Jag skaffade en sån däringa tandvårdsförsäkring. Tänkte det är lika bra? Skulle gjort det för 3-4år sedan.. Man måste följa avtalet ordentligt, mycket viktigt.. Man skall självklart borsta tänderna 2ggr om dagen, skölja med flor, använda tandtråd, inte äta mer än 3ggr om dagen, inga sötsaker osv... Äter inte såå himla mycket sötsaker, e nog värre med småätandet.. Hmm.. Träffade en kund som handlar i min affär, vi snacka om att det inte är klokt att det är så dyrt att gå till tandläkaren och då sa han det att han betalade bara 200kr för att operera sitt knä. Det är ju sjukt!! Varför skall tandvård vara så sjukt dyrt!? Och dyrare blir det... Hmm!


Sitter här och väntar på att bedövningen skall släppa så jag kan äta frukost. Är inte så jäätte hungrig, har nästan gått över. Hehe! Börjar jobba vid tre tror jag och ikväll blir det da gym. Tjingeliiing!!


Susannne<3





Här kommer en bild på tårtan jag gjorde!


 

Av Suss - 12 februari 2010 08:14

Alla hjärtans dag tårta?
Kan de va nåt?


Har fått för mig att jag skall göra någon variant av hjärt tårta/bakelse..

Någon som har bra förslag? Funderade på att göra typ som prinsess tårta, fast i hjärtform... Kan va en kul grej, eller hur? Finns det röd marsipan? Jag gillar ju iofs inte marsipan så himla mycket.. Hm, men jag får väl offra mig. Hehe! Helst om man kan köpa sån som är färdig utkavlad o grejad, som man bara lägger över.. Rosa marsipan finns väl iaf?? Ska kolla upp det, tipsa mig gärna!!


David frågade mig för ett par dagar sen om jag "skulle ha något" på alla hjärtans dag. Sånt frågar man väl inte? Hahah

Jag har bara köpt en liten grej som inte alls kostar många kronor. Vi har bokat bio biljetter,ska se "Farsan".. Som förresten har premiär idag tror jag. Tycker det är roligare om man firar års dag. Det är ju mer speciellt än alla hjärtans dag, den dagen delar man ju med flera andra.


Idag är mina planer att få upp mamma ur sängen, skall köra henne o handla på Willy´s. Tänkte även släpa med henne över till Ikea en snabbis. Har fått nya planer, skall ha upp en hylla inne i badrummet. Måste ha mina smink grejer någonstans. Hår spray o hudkrämer.. Min plan är att sätta upp en lagom stor/bred hylla på höger sida direkt när man kommer in i badrummet. Ganska högt upp så man inte slår i huvudet givetvis. Grejen är bara att det är kakel på väggarna och jag hittar ingen bra hylla med endast ett hål så man skulle kunna sätta den i fogarna, så inte kaklet spricker... Hmm, hur gör man då?


Ikväll blir det da gym, är lite förkyld än så det får bli ganska lugn träning..

Förbannat trött på förkylningen nu,en veckas snörvel!


Pok Susannne<3

Av Suss - 11 februari 2010 13:38

Här kommer lite bilder :




David inviger den nya dammsugaren.




Katastrof garderob! Här hamnar alltid mina kläder. På golvet!!   



Här hade jag redan hunnit börja tömma ur....

Men såhär såg det iaf ut innan....

   


Checka högen!   

   


Resultatet! Känner mig riktigt nöjd! Bara några fler galgar så..   

 



Jag körde runt Robin i vagnen, det tyckte han var himla kul!

 



Sen blev han trött och somnade bredvid mig. Gosigoos<3

 



Cervo slappar på soffan medans jag städade!   

 


Det var alla bilder för denna gången.

Tjiiingeling!

Av Suss - 11 februari 2010 13:16

Måste ju blogga lite!


Tar en kort paus innan jag skall sätta igång med mat och sedan göra mig redo för jobbet.


Igår: Jag kunde inte somna efter att David´s två larm ringt helt hysteriskt. Kunde inte slappna av efter att han gått. Så det var bara att se glad ut, sätta igång tvn o hämta datorn. Hih! Vid tio-elva satte jag igång med att städa. Satte igång med garderoberna som jag skjutit åt sidan väääldigt länge nu. Blev dock avbruten två gånger så det tog lite längre tid än vad det borde. Plus att jag var ju tvungen att kolla fb lite i mellan. Första gången jag blev avbruten ringde pappa och behövde hjälp med att starta sin bil som pajjat nere på tappen. Fick öven köra för att köpa en ny reserv del. Det tog väl iaf 50 minuter. Sen när jag grejade med garderoberna igen så fattades det en massa galgar för att allting skulle kunna hängas på sin egna galge. Åkte snabbt iväg till "kyrkan" (Ikea), genade in i utgången. Visste att dom har såna galgar precis där så mitt besök tog inte mer än 5-1o minuter. Tog mig en korv,pizza & dricka med när jag ändå var där. Hehe! Köpte 4 paket med 8 stycken galgar i varje. Det blir alltså 32 nya galgar. Tror ni dom räckte? Neeeejsch. Har fortfarande massa byxor & tröjor som skall hängas. Baaah! Var nästan helt säker på att det skulle räcka. Då har ändå David & jag köpt minst lika många tidigare. Heheh. Jag tänker iaf inte ge mig, jag SKA HA allting på sina egna galgar denna gången. Min förra lösning med två-tre byxor på varje funkade inte. Blev bara ruffsigt!! Hann röja ordning lite innan det var dags att rusa ner till jobbet. 3½ timme känns så lång tid.. Konstigt. Kan bero på att vi hade dåligt med folk och lite att göra. Hmz! Efter jobbet hämtade min älskling upp mig och vi åkte till gymmet. Blev kondition & lite styrka. När vi kom hem gjorde vi mag-övningarna och sen åt vi gröt. Tittade på Andra Avenyn på nätet och sen blev de dusch och bed tajm<3


Idag: Fick ställa klockan för att jag skulle komma och lösa av mamma som passade Robin hemma hos mormor. Åt frukost och sedan kilade mamma iväg. Robin lekte runt lite, sen gosa vi i sängen och han somnade. Klockan tickade iväg, moster ringde & sa att det dröjde ett tag till. Började känna mig stressad.. Ville så gärna bli klar med städningen... Ordnade sig som så att jag fick lämna Robin hem till sin pappa. Han har jour så han brukar sova vid den tiden.. egentligen. Tog Cervo, mamma´s hund med mig hem till mig. Han har slappat på soffan medans jag dammsugit,dammat & torkat av golv mm.. Nu är det bara 1½ timme kvar tills jag börjar. Hade egentligen tänkt hunnit över till Ikea och köpt fler galgar men det är så knappt om tid så jag får sätta igång med någon mat och gör mig redo för jobbet istället! Blir Ikea imorgon istället... Tänkte jag.


Ja det var väl allt för nu. Ha de så gott!
Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards