♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av Suss - 18 oktober 2010 13:49

Hellou


Helgen är redan över. Buhuu, tycker den går alldeles för fort.

I lördags skulle vi promenerat bort till Reningsborg hade jag bestämt,

men när morgonen väl kom så ville jag bara mysa å inte gå dit.

Älskling fixade ägg & bacon frukost till oss.

Blev en jätte seg dag. Vi sa "vet inte" till allting och hela dagen rann iväg.

Vi fikade hos mormor en sväng sen åkte vi å köpte mcd mat o lite gott.

På kvällen gick vi över till moster å umgåsades   

Sen var den dagen över.


Igår söndag lagade jag frukost till min älskling.

Vi segade oss lite och sen hämtade vi upp syster och åkte till morfar´s grav.

Hade köpt en blomma som vi planterade och tände ett ljus.

Behövs fixas upp mer men det var en liten början iaf. Hih

Sen åkte vi hem, fixade tacos och syrran skrev rent sitt arbete.

När det mörknat ute tänkte vi ta en promenad & bestämde oss för

att åka och titta på Light´s in Alingås.

Blev en timme´s promenad i kylan.

De va rätt tufft med alla ljus installationer,

men jag hade nog väntat mig något lite mer waow!

När vi kom hem igen gjorde syrran lite slingor i mitt hår.

Sen var klockan halv elva och det var bed tajm.

Somnade jätte snabbt, ap-trött.


Idag är det grått & trist ute.

Jag sov länge.. Gott!

Har bara slappat, ätit äggröra och myst framför teven.

Nu börjar det närma sig att gå iväg till jobbet ett par timmar..

Ska börja gö mig ordning lite så nu får jag avsluta!


POK Susannne<3

Av Suss - 14 oktober 2010 14:42

Här är den vita jackan jag köpte härom dagen.

Behålla eller inte?


 


Den är ju super snygg. Men jag har ju nyss köpt en didrikson. Hum...

HJÄLP!   



Nu måste jag bokstavligt talat SPRINGA ner till jobbet.

POK Susannne<3

Av Suss - 13 oktober 2010 12:04

Har haft lite bloggpaus.

Bara blev så..



För ett par dagar sen så skulle jag kittla David när vi låg i sängen..

Som aaalltid så slutar det med att någon slår sig.

Och denna gången var det min tur, jag fick en armbåde rätt på näsan!

Har fortfarande ont trots att det är 3-4 dagar sen.



I mitt senaste inlägg la jag en bild på ett par skor som jag köpt

och bestämt mig för att lämna tillbaka.

David smög upp bakom min rygg just i den stunden och såg det.

Åh jag hade inte talat om att jag köpt skorna eftersom jag inte hade bestämt mig

om jag ville ha dom kvar eller lämna tillbaka..

Så han frågade "Har du köpt nya skor?" "Nää" fnittrade jag.

Blev lite dumt, haha!

Dom blev i alla fall tillbaka lämnade.

Anledningen till att jag inte sa nåt om skorna till honom är för att

han försöker hjälpa mig att spara pengar..

Men när man undanhåller att man köpt saker så har det gått för långt, eller hur!?

Shoppaholic, det é jag de   

Måste hejda mig.

Men det är svårt, så igår gjorde jag det. Igen... *gulp*

Köpte en jacka, till.


På kvällen kom min syster med en kompis som var intresserad av

min gamla röda Everest jacka.

Så nu känns det inte så illa att jag köpt en till. Haha

Hämtade tillbaka min jacka som jag lämnade på lagning i förra veckan.

Dom sa att jag skulle få betala 60 kr för det, ehm.

Syrran var med o "tyka" sig så jag fick det gratis iaf.


David bakade kanelbullar med ett vaniljbulle recept igår kväll.

Blev skit goda!


Nu ska Katarina & jag gå en promenad.

Jag vill ha sooool !



Ha de gott POK Susannne<3

Av Suss - 7 oktober 2010 12:12

Jag vill ha den & jag ska ha den!



Hittade en sak på blocket igår som jag bara måste ha.

Kunde inte låta bli att tänka på den saken..

GAAH, kruxet é bara att man ska passa in när man kan komma.

Hoppas hoppas dom hör av sig.

VILL HAA!


Har nyss varit på gymmet med Nadja.

Vi körde lite på gymmet, har f*n lite träningsvärk kvar sen i måndags..

Körde lite armar,ben,rumpa & rygg.

Vi belönade oss med en solstund. Hih

Nadja hade någon solkräm som man kan ta på före, för att få bättre färg.

Shiet, jag är alldeles röd i fejjan.

Hoppas verkligen att det lägger sig om en stund. Heheh

Vi läste på lappen innan vi tog på det, men sen efteråt så såg Nadja en

annan lapp där det stod att man inte skall använda den i ansiktet. Woups!

Hoppas verkligen att det inte händer något.


Tänkte jag skulle ta o duscha mig nu.

Sen sticka iväg och handla lite soppingridienser.

Mormor och jag ska slänga ihop en grönsaks soppa. Mums!


Om ett par timmar blir det jobb.

POK Susannne<3

Av Suss - 6 oktober 2010 21:41

Attans



Jag hittade ju dessa skorna   när Nadja & jag var på Allum i måndags.

La undan dem i en annan butik och åkte dit igår.

Bestämde mig för att köpa, men nu tror jag nog att jag ångrat mig.

Dom får åka tillbaka. Jätte snygga, men lite mja nja ne vet inte.

FAN.


Idag tvättade jag hela halva dagen. Pust.

Käkade middag med mormor och jobbade med moster ett par timmar.

  


Imorgon är planerna att träna på gymmet med Nadja.

Fick faktiskt lite träningsvärk efter passet i måndags.

Bara hoppas på att hennes dotter inte är sjuk.


Nu tänker jag hoppa i säng o ta min älskling med mig!

POK Susannne<3

Av Suss - 3 oktober 2010 09:54

Kalas, kalas & kalas..



Vi åkte till David´s päron halv-tjugo i fem.

Hemma var vi klockan halv elva nånting.

Långt kalas. Men oj så trevligt vi hade.

Både David och jag var jätte sömniga, det sista hängde vi knappt ihop.

Dumma mig som vaknar tidigt.


Apropå det så vaknade jag *PLING* när klockan var nio! GAH

Försökte somna om men det gick bara inte.

Ändå gick vi å la oss klockan ett!?

Jag började på en bok som Katarina tyckte jag skulle läsa.

"Elsas mode". Väldigt spännande.

Läste flera kapitel!

Missade bumbibjörnarna idag bara för att jag skulle försöka somna om.

David muttrade igår när vi la oss att jag inte får vakna så tidigt.

Det kan jag ju inte hjälpa? Eller hur?

Det är fönster gubbarna´s fel! Heheh


I natt drömde jag nåt jätte konstigt.

Vi var nånstans David & jag, så skulle jag och min ena syster åka hem.

Men så frågade jag honom om vi inte skulle stanna kvar över natten

där också, för det var så mörkt ute å jag gillar inte att köra i mörker.

"Nää" säger han då "åk du hem".

Jag tjafsade emot och sen så vart jag jätte ledsen.

Heheh, fattar inte vart jag får alla drömmar ifrån!


När jag vaknade nu imorse iaf så började jag fundera en massa.

Är sjukt sugen på ett par andra tight´s som dom nyss fått in på VILA,

när vi var där. Och den där plånboken.

Men samtidigt så har jag faktiskt inte "råd" men det.

Är lite peppad att spara pengar nu när David & jag räknade ihop våra

semester besparingar igår. Vill ha mer pengar! Heheh


Sen övergick mina tankar på plugga.

Vad ska jag göra med mitt liv!?

Funderar starkt på att sätta igång med att plugga så jag får

gymnasiebetyg iaf. Det ser ju ganska bra ut i när man söker jobb.

Inte sant?

Sen vill jag bestämma mig för vad jag vill plugga till.

Måste ta tag i det.

Sen kommer det ju förhoppningsvis barn och allt sånt där.

Då har man ju inte tid att plugga?

Ska nog kolla upp det där på måndag!



Hmm, klockan är bara tio.

Rastlös!


Jahop KUL, vi har haft inbrott på jobbet.

Måste rusa!


/Susannne<3



Av Suss - 2 oktober 2010 12:44

Halloj!


Vaknade givetvis klockan 8.40 på lördag morgon när jag kunde sovit hur länge jag velat! Tänkte vara snäll å lägga mig på soffan å glo på tv så David fick sovit ut men han vaknade å tjurade över varför jag inte kunde ligga i sängen å titta på tv. Hihih sötnos!

Jag kollade på Bumbibjörnarna! Jag blir som ett litet barn igen. Heheh

Älskar den,ett av dom grymmaste barnprogrammen.
Fortfarande om någon vet ifall man kan få tag i den på film så tipsa!!



Runt elva åkte vi ner till Maxi för att köpa frukost.

Nu har jag nyss fixat ordning mig för att vi skulle iväg, men David har somnat på soffan. Kokade just lite kaffe så han piggnar till. Hih!

Tänkte vi skulle handla lite på Willy´s och tvätta/städa bilen.


I eftermiddag ska vi till hans päron på middag/fika?

Vet inte riktigt vad det är. Kalas?

David´s mamma hade inget kalas när hon fyllde år eftersom hon var sjuk,

så det är väl det hon skall ha nu antar jag..

Kul att träffa släkten.


Känner mig ganska trött jag me idag. Svider i ögonen... Hm

Förresten! Köpte ett par jätte snygga tight´s på VILA igår,

och en body på Gina tricot!

Kommer bild! Om jag kommer ihåg. Heheh


Hittade en plånbok som jag ångrar att jag inte köpte. Buhuu

Behöver ju egentligen ingen plånbok, men den var så bra i storleken o hade massa fack. Plus att den var snygg! Hmm..


Ne nu skall jag servera min älskling lite kaffe så vi kommer iväg ut nångång!


POK Susannne<3

Av Suss - 1 oktober 2010 09:55

Hejdå!


Nu skall jag strax åka iväg för att reparera bucklan på bilen.

Katarina följer med, vi skall förbi gymmet först för att sola & vattenmassagea oss.


Jag har f*n drömt om dom där jäkla 50 öringarna i natt. USCH, haha!!


Hittade en bild på Easytone skorna jag vill ha

 


Vill veta vart man kan få tag i dom!?

Ska gå in på reebook´s hemsida å kolla om man kan se det.. Hm


Grå fredag, men jag gillar det ändå!

Idag fyller Daniel år, hurra hurra!




POK Susannne<3


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards