♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under december 2011

Av Suss - 30 december 2011 13:58

Tomten kom även till mig i år.

Fick en massa fina saker, trots att vi sagt att vi inte skulle köpa några julklappar.


* Kamera

* Jätte söta örhängen

* Pengar

* Sås kanna

* Servett hållare

* Glass maskin

* Formar som matchar dom vi fått innan

* En kokbok med Mannerström (jag som lagar så mycket mat)

* Stor mugg


Det var säker nåt mer men de minns jag inte nu. Hih


Annars har det väl inte hänt så mycket.

Ätit på tok för mycke julgodis.

Det blev inte så mycke jul mat, endast på julafton.

Inte min favorit mat..


Jag har fått sålt garderoben som jag ångrade mig på.

Fick "tillbaka" hälften av vad jag köpte den för.

Måste sluta impuls shoppa !

Apropå det så köpte jag kläder att ha på mig på julafton.

En kofta bla.. Som jag efteråt ångrade mig på. GAH

Tog en strl 38 för jag tyckte i affären att strl 36 satt för tight på

kärlekshandtagen. Men sen när jag tog på mig 38an hemma kändes den 

för stor i alla fall. Typiskt mig !

Hade en helt perfekt julafton. Nästan alla var samlade. (i min familj)


På annandagen var vi hos svärpäronen på mini julafton.

Käkade lutfisk, fiskgratäng för oss andra som inte gillar lutfisk. Hih

Jätte mysigt  



Imorgon börjar det nya året.

Som jag hoppades på skulle ge oss till ökning i familjen  

Det är fortfarande inte helt omöjligt att det blir så men det känns långt bort..

Vissa dagar känns det som jag släppt det, men sen kommer de tillbaka.

Kan inte låta bli att tänka på att vi kan bli barnlösa.

Jag vill ha en bebis, av vårat kött & blod..

Känns som verkligen ALLA har eller är påväg att få barn.

Nåväl, vi får väl se. Håller tummarna för att det blir en, väldigt snart. 



Vi funderar på att dra iväg till USA i Maj-April med David´s vänner.

Vi skulle väl bila från ett ställe till ett annat tror jag..

Inget är bokat än. Men det hade varit skönt att få tänka på nåt annat en stund.


Jag tänkte tagit ut lite semester nu till nästa löning.
Men då sa chefen´s dotter att hon ska iväg till Afrika.

Där rök min semester.. Hade varit skönt att bara få vara lite.

Komma igång med träningen o sånt också.

Började ju med PTn nu, men så fick jag as ont i halsen i tisdags.

Har haft det jobbigt i några dagar nu, mest på kvällen och morgonen.

Känns som jag har ett rakblad i halsen   Inte alls så skönt.

I alla fall så blir de väl ingen semester förrens i så fall Maj, om vi åker till USA.

Har massa sparade dagar, men frågan är bara när?


Nu vill jag att min tråkiga pojkvän ska vakna!

Så vi kan hitta på nåt... Jag började med att städa nu i förmiddags.

Men då klagade han på huvudvärk och la sig på sängen igen. Suck

De e nåt konstigt med oss för när jag är rastlös och vill göra saker så e han off

och sen tvärt om. Hahah

Nu börjar jag bli hungrig också!

Min plan var att vi skulle dra o städa bilen. Men de blir nog inge med det.


Gott nytt år allihop ! Ses nästa år    

Av Suss - 15 december 2011 16:05

 



Idag stack jag iväg till gymmet och körde ett konditions pass.

Löpband: 1h , 7 km, 400 kcl

Gick i rask takt och sprang 5 minuter i taget 3 ggr under tiden.

Blev förvånad över att jag orkade eftersom jag inte sprungit på länge.

Hade nog orkat mer!


Har träningsvärk som f*n i benen idag. GöTT!

Ska kila iväg till jobbet nu. Puh

Känner mig helt slut och hade gärna slappat på soffan istället.


Pok Susannne

Av Suss - 14 december 2011 13:14

OMG ! Jag har aldrig känt mig så trött på så kort tid!

Hann knappt börja innan jag kände mig halv slut.

Benen skakade efter första övningen. Hahah

Snacka om otränad.

Evelina var kanon, kändes jätte bra!  

Jag kommer ha feting träningsvärk imorgon.


Nu har jag fått en massa bra information, tänkte jag skulle anteckna lite

så jag minns vad vi sagt o bestämt.

Det är f*n så mycke roligare att träna när man lär sig tekniken och känner

att man verkligen gör rätt !

Nu ska jag öva öva öva !


Pok Susannne 

Av Suss - 13 december 2011 21:11

Satte min fot på gymmet efter x antal månader med latande.

Låg i sängen hela förmiddagen å bara lata mig framför musikhjälpen.

Men sen tänkte jag nä nu får de banne mig vara nog!

Upp å hoppa din latmask!

O det gjorde jag, kom iväg och fick rört på fläsket en stund.


Körde ;


  Högt tempo på löpbandet i 30 minuter.

(tänkte sprungit,men hade så j*kla ont i fötterna utav mina easy tone skor ) : aotch! )

  Sen gjorde jag lite vet inte ens vad dom kallas, men typ bakåt sparkar när man står på alla fyra.

  Gjorde "juck" lyft. Hahah. Man ligger ner å lyfter o spänner rumpan uppåt.

  Träna magen. Man ligger ner på ryggen o lyfter raka ben uppåt i luften och ner igen.   

Kändes att mina magmuskler legat av sig kan jag säga!

  Plankan!

  F*tt maskinerna. Haha! Man pressar ut & in me benen på 2 olika maskiner.  



Imorgon skall jag träffa Pt´n!

Tänkte att jag skall skriva ner mina mål så man vet vad man ska säga när hon frågar.

Hoppas verkligen att detta kommer ge mig en knuff i rätt riktning.


Har försökt äta rätt under dagen med.. Såhär har det gått :


Två skogaholmsmackor med 1 kopp te. (inte så nyttigt iofs)

Äggröra med 2 ägg, broccoli, paprika & vad va det mer   1 glas vatten med citron.

En shake med choklad protein innan träning.

En shake efter passet.

En ganska stor sallad innan jobbet med, kyckling,räkor,kräftstjärtar,fetaost,paprika,färsk
champinjon,

gurka & tomat ! Ett glas citron vatten till det.

Liten smoothie på kvarg och bär med en banan till.


Hur låter det? Kanske för mycket, lite? Det är sånt här jag vill veta! Gaah


Nä nu ska jag hoppa ner i sängen med älskling, tror vi ska se på Bilar2.

Lätt att man fastnar framför musikhjälpen. Hih


Gonatt Susannne 

Av Suss - 10 december 2011 16:11

Jag var iväg förut och köpte mig PT timmar !
Mitt mål med detta är att jag skall komma igång,få vägledning och att bli tightare !  

Jag varken behöver eller vill gå ner nåt direkt i vikt.

Det som lockar mest är att bli fast. Trött på allt daller.

Hoppas att jag kan få hjälp med detta.

     


Väntar på samtal från Pt´n för att kunna sätta igång,

helst så fort som möjligt !

Känns skönt på ett sätt att det är en kvinnlig tränare.

Då kanske man inte känner sig så generad? Hahah



I veckan var jag hos gyn.

Bara positivt allting.

Elin var en helt underbar människa.

Kände mig trygg direkt jag klev in genom dörren!

Hon gav mig massa positiv energi.

Måste berätta någonting lite roligt. Haha

En av anledningarna till att jag var där var för att

få koll på när jag har min ägglossning o sådär.

Hon frågade mig innan undersökningen om jag visste

eller kunde känna av på nåt sätt när jag har det?

Nääe sa jag inte riktigt..

Medans jag ligger där me benen i vädret så säger hon

"Men! Du har ju ägglossning nu!" 

Och visar hur "sekretet" ser ut. 

HAHA  


Såe, nu hoppas vi på att jag/vi prickat in ägglossningen.

Helst denna gången. Hihi

Hon sa att dom rekommenderar att man ska vänta iaf en mens.

Men jag kunde inte låta bli när hon sa att jag hade ägglossning. Hahah

Och sen tyckte hon också att det verkade som att min kropp

har återhämtat sig fort efter missfallet. De e ju positivt  





Jag har köpt mig en ny mascara när Nadja och jag var i Allum.

Vi båda testade på denna



Borsten är gigantisk!

Jag är nästan helt säker på att jag haft den tidigare?

Tycker den var sådär..

Borsten är nästan för stor, men den ger mycket mascara

och det var ju det vi var ute efter !


Igår var jag och klippte mig, hos Linda i Nol.

Det var där jag klippte mig när min syster skulle ta studenten.

Jag visste inte riktigt hur jag ville ha det,

men det blev la bra.

Känns mycket fräschare i alla fall.

Är sugen på att färga eller gö nåt annat med håret.

Har länge funderat på permanentning.

Vill ha "ängla hår".. Sådär lite vågigt som man kan våffla.


Köpte mig ju en foundation på Make up store för några veckor sen.

     

Har nu äntligen fått köpt mig en foundation bortse.

Får se om det blir nå bättre.

Tycker att foundationen blev inte riiktigt som jag hade tänkt mig.

Känns klistrig och täcker inte så mycket som jag önska.

Men jag ska ge den en chans med borsten innan jag ger mitt slutgiltliga svar.



Jag hade en sån här borste tidigare.

Men senast jag städade slänge jag den pga att jag inte tvättat den  

Får försöka hålla rent den nya !


Det blev ett långt inlägg.

Ha en skön helg !


      Susannne    

Av Suss - 5 december 2011 10:46

Vad i hela friden ska man köpa för julklapp till sin käresta?





De e svårt när han inte önskar sig nåt särskilt..

  Någon som har tips eller förslag?




Idag skiner solen, äntligen!
Typiskt så börjar jag jobba tidigt.

Inte för jag vet vad jag skulle gjort annars. Men endå.

Imorgon ska jag åka med svärmor till en jätte mysig

butik i Lysekil (?).

Var där en gång med mamma för måånga år sen.

De ser både svärmor och jag fram emot. Hih



Skall ringa o se om jag kan få en klipptid,

förhoppningsvis imorgon?

Hade varit skönt att få klippa riset lite.

Har inte klippt mig sen syrrans student i Maj!

Funderar bara på Vad jag ska göra med det?

Vill behålla längd med endå ha frisyr.

Senaste tiden åker håret upp i en trulls på hövvet.

Måste göra nåt åt min utväxt också. Hm



På onsdag ska jag på besök hos den nya gynekologen

som jag blivit rekommenderad av mina väninnor  

Hoppas hoppas att hon är bra!

Jag är trött på dåliga oförsiktiga gynekologer nu!



Sen är det nästan helg igen  

Inget planerat men endå skönt att va ledig.



Just de, igår vakna jag med munsår. BLÄH

Bad David köpa munsår plåster.

Han hittade inte dom jag brukar ha. Compeed..

Så han köpte Xanti munsår plåster.

Heeelt värdelösa. Jag tänker faktiskt ringa & klaga!

Om man jämför dom med compeed så får dom minus.

Dom är helt stela och fastnar i typ 1 minut sen börjar dom släppa.

107 spänn i sjön!!


Så nu får jag endå smörja med munsår salva o se ut som

att jag har något på läppen! Gaah


Kändes dumt när jag bad David köpa o så blev jag missnöjd.

Inte hans fel men de känns ju dumt när jag klaga på dom..


Ja ja, om man skulle ta o gö sig ordning lite.

Ska ut med lilla korven innan jobbet me.

Han är här på semester   Hihi



    Susannne     

Av Suss - 2 december 2011 08:55

Försöker åtminstonde få till lite julstämning !






Vardagsrummet.

(Bry er inte om min frukost disk på bordet 


     

        Obligatoriska jul älgarna   Min egen pysslade adventsljusstake


 




 


Köksfönstret.

Med & utan blixt.  




Ja det är väl vad jag fått ihop.
Behöver någonting till sovrummet.

Har inte bestämt Vad än.
Hängande stjärnor, stående eller någon

typ av ljusboll? Såg en tuff på Ikea.

Får se vad det blir !


Kikade på årets julkalender på svt play.

Den får bra betyg i år, utav mig.

Tror inte jag såg mer än första kanske

andra avsnitten förra året. Tyckte den verka kass.

Årets får       av 5 hjärtan. Hihi!
     


Idag är jag ledig. Skulle tvättat 12-16,

men jag struntar i det.

Skall ut på äventyr istället.

Eventuellt hämta lilla mammis  






             Susannne    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards