♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under september 2010

Av Suss - 30 september 2010 21:30

Köpt nya boots! 


 

Snygga va!




Har faktiskt glömt skriva på ett par dagar..

Det har inte hänt så mycket skoj under veckan.

Igår var jag på stan med moster å shoppade present till hennes man.

Vi fikade å hade det mysigt   


Idag var jag iväg med Katarina.

Först åkte vi för att kolla vad det kostar att fixa en buckla på bilen. GRR!

750 kronor är den människan skyldig oss som gjorde den! HMZ.

Sen checkade vi Rusta, jag ville hitta tapeter men det gick inge bra.

Kom därifrån med lite after shave, duschkräm o såna saker istället.

Drog över till Allum en sväng med, där hittade jag bootsen!

Egentligen spanade vi efter Reebook easytone skor.

Letar efter ett par speciella, svarta med blåa detaljer!

Ska fixa en bild å efterlysa dom. Hihi


Käkade middag med mormis innan jobbet    

Jobb ett par timmar,kändes som låna timmar.

Åh jag e så sjukt glad att den där 50 öringen äntligen är borta!

Vi har fått in så jäkla mycket 50 öringar idag va! GAH

Mynt maskinen blev full ett antal ggr.


Nu ska jag krypa ner med älskling i sängen.

Imorgon är det fredag. Häärligt!

Vi ska på kalas hos moster på kvällen, mumsa smörgåstårta!


POK Susannne<3

Av Suss - 21 september 2010 13:03

Shuu!


Ni anar inte vilken jäkla träningsvärk jag har idag! Kan inte gå ordentligt   

Jag gick på ett Body pump pass igår eftermiddag.

Åh jag som inte tränat på minst en månad.

Jag tog i så det höll på att svarta för ögonen *asg*

Ändå hade jag inte särskilt tunga vikter. Snacka om Otränad.

Riktigt kul iaf, trots att jag gick dit själv.


Innan det under dagen så lekte jag Taxi åt syrran, hämtade henne i stan och lämnade henne i Stora holm där hon gjorde halkan! Hade kunnat tänka mig göra den en gång till, nu i efterhand. Då tyckte jag inte att det var så himla skoj som alla sagt. Heheh

Jag åkte hem, hälsade på mormor och sen tog jag en sväng till papp-flapp.

Åkte med han & S till Bplan, Biltema & Skopunkten, sen hörde syrran av sig å var klar med halkan! Hämtade henne, vi åkte förbi Ikea. Gick bara igenom för att fördriva lite tid, käkade en körv m brö och sen åkte vi vidare till Kungälv.

Satt där med henne på hennes jobb en stund, sen skyndade jag hemåt med stopp för att handla åt mormor...

Snabbt hem, bytte om och drog iväg till gymmet för ett body pump pass!

Solade & gjorde vattenmassage efteråt, gu så gott!


Fick lite massage av min älskling sen på kvällen också, hade så jäkla ont i nacken efter att jag sovit på hans hårda kudde under natten. Hum.


Hektiskt dag. Heheh! Kul när man har att göra.



Idag ringde mormor å undrade om jag kunde hänga med moster å storhandla.

Det gjorde jag, så vi har varit på Willys en sväng o sen tog vi räkmacka hos mormor efteråt. Nu är det dags för lite jobb. Känner inte alls för det, gott med "mini semester"! Har sån träningsvärk så jag kan knappt röra mig, hoppas jag får sitta i kassan. Hehe!


Förresten så måste jag vräka ur mig en sak,

Hur F*N kör folk!? Ger mig f*n på att en del inte ens har körkort!

En gubbe körde rääätt ut igår ( låg framför mig ) och höll på att få en bil i sidan.

Galning! Det var nog inte första gången han gjorde så heller för bilen var alldeles bucklig!


O sen så är jag så himla trött på alla ombyggnationer dom gör över allt. BLÄH på de!



POK have a nice day!

Susannne<3

Av Suss - 19 september 2010 12:58

Nu har jag röstat

för 2a gången i mitt liv.


Till nästa omgång skall jag nog sätta mig in i det lite mer.

Kände mig allmänt förvirrad.

Gjorde ett test på Aftonbladet igår, blev en Sverigedemokrat   

Men, det blev inte vad jag röstade på.


Imorse åkte jag till Stena terminalen för att hämta upp partyfölket.

Nadja ringde lite halvt i paniik och bad om skjuts hem.

Dom hade sketa mycke packning, man kunde ju inte tro att dom varit borta över helgen bara.. Heheh.

På hem vägen köpte jag med mig frukost åt min älskling.

Sen kom syster, käkade lite hon med å sen röstade vi.


Nu sitter vi här å tråkar. Har tvätt tid klockan fyra.

Hoppades på att det skulle finnas en ledig tid nu innan men det var fullt

mer eller mindre hela veckan from nu. GAH!?


Så, nu till frågan.

Vad gör man fram tills klockan fyra?

  

Gosaa kanske? hih


Såg bumbibjörnarna imorse! YAY

Vaknade automatiskt typ en kvart tjugo minuter innan det började. Hehe

Ååååh jag vill ha en film med dom!!

Om någon vet om det går att få tag i, ut med det!!   


POK ha en mysig söndag!

Susannne<3

Av Suss - 18 september 2010 18:12

Nagellack & Subway,

fast inte på en och samma gång  


-


Idag började vi dagen med att jag gjorde frukost åt min älskling.

Han tyckte att jag var "skyldig" honom det när jag väckte honom så tidigt som 9.30 Åh då hade jag varit vaken ca en timme å kollat på bla Bumbibjörnarna!

Älskar den, förstår inte varför den inte finns på film! Argh.

Blev hönömacka, med stekt ägg & bacon. Riktigt gott!

Gjorde tom kaffe!   


Efter vi ätit började jag med att diska och sen spann det på.

Började med att städa badrum, tog en paus.

Fick igång älskling med städningen och sen var vi i full gång.

Killar KAN städa, när dom vill! riktigt bra faktiskt..


När vi var klara med all städning hoppade jag in i duschen.

Gjorde mig ordning, sen gjorde David sig ordning.

Medans jag sminkade mig.

Konstigt nog är han Alltid klar innan mig trots att började långt innan?.


Vi tog bilen, fixade en ny drick-back till mormor och några äpplen.

Lämnade dom och sen åkte vi vidare,

till Backaplan - H&M.

Jag köpte endast ett rosa nagellack. Super nöjd! Så sött!!


 


Därifrån åkte vi till Utby. Älskling kolla om frisören var öppen.

Hans hår är galet långt och han är sjukt trött på´t.

Blev ingen klippning eftersom det var stängt på helgen. Synd.

Från Utby till Stigs Center, käkade Subway macka. Mumsit.

Innan vi drog från Stigan så käkade vi en Flurry på mcd.

Provade den nya, fast den med brownie. Inte alls så god. Hmz.


Sen blev det raka vägen hem.

Älskling har sovit på soffan medans jag tittat på tv.

Trötter.


Om en liten strax ska vi hem till mormor för att äta upp resten av kräftorna.

Om vi ens orkar att äta upp dom. Hihih

8 kg kräftor var liiite mäktigt för 4 vuxna och ett barn.

Hade nog räckt med 1 kg per person.

Ja ja, jag klagar inte på att äta kräftor i 2 dagar. Mums!

Det är ju inte så att man är bortskämd med det.

Äter det bara en gång om året.


Nu måste jag väcka mitt hjärta.

POK Susannne<3

Av Suss - 17 september 2010 15:06

 


Idag blir det kräft kalas!


-


Katarina hängde med mig till gyn imorse.

Kändes helt onödigt att jag gick dit.

Är tillbaka på ruta 1 ! Suck..

Jag som hade hittat en så bra gynekolog, dumma "gubbe" som gick i pension.

Efter jag var klar där åkte vi in till Saluhallen å köpte kräftor.

8KG kräftor skall det mumsas på ikväll!!

På hem vägen stannade vi på Willys, köpte kron dill i "fiskebilen"

och lite citron o folkisar på Willys.

Han som sålde kron dillen till mig virade in det som en blomster bukett och

sa " Här får du blommor utav mig" och tyckte han va jätte skojig. Heheh

Jag hade inte hunnit äta frukost så vi lunchade på Liba. Gottit!

Leverade alla kräftor o grejor hem till mormor, som kokat o gjort dom goda!

Katarina och jag umgåsades lite hemma, sen gick jag till mormor igen & hon hem.

Hjälpte till å lyfta ut "kräftkalaset" på balkongen.


Hann knappt komma hem, då hade jag börjat med detta inlägget.

Så ringde älskling, som stod på utsidan. Åh frågade om jag skulle med

till system bolaget.

Nu blir det lite slapp tid fram tills vi ska till mormor å äta kräftor.
Mys fredag!   

Åh regnet det bara öser ner, mer myys.

Fast lite sol hade varit bättre!


Blir lång helg för mig, fre-mån.

Mini semester! Det skrev jag kanske?

Har sånt jäkla dåligt minne nu för tiden.


Nu blir det mys pys med min fina älskling!

POK, trevlig helg!

Susannne<3

Av Suss - 16 september 2010 16:05

Jag é grymmast på

att göra spenat soppa!!


Det fick bli min lunch/middag idag! Mums.

Gott, snabbt, lätt & nyttigt dessutom.


Har spenderat min dag med Katarina. Rikigt skoj!

Vi åkte över till gymmet, solade & tog vattenmassage.

Fattar inte varför jag inte tar vattenmassagen oftare, de e ju så skönt!

Även fast det bara är 10 minuter så hjälper det verkligen.

Efter det handlade vi lite grejer på Maxi.

Lämnade av mina grejer som jag köpt o sen kilade vi ner till Katarina.

Vi fikade och kollade på bilder från hennes Spanien resa!

Kollade massa gamla res bilder också.

Fan va jag vill åka, nuuuuuuuuuuu!!

Kilade hem, fixat mig och gjort spenat soppa.

Nu är det dags att kila iväg till jobbet så jag måste avsluta.

Måste slänga skräp på vägen, tar ju alltid lite extra tid.


Have a nice day!

POK Susannne<3

Av Suss - 16 september 2010 10:02

Jag kan inte hålla emot mer.


Har inte solat på X antal månader nu,

förutom ute det lilla jag hann med i sommar då.

Känner mig så extremt blek å tråkig.


Köpte mig förresten ett rött underklädes set igår, känns som man kan behöva lite färg om man ska se bra ut i det!

Ska sola luugnt.


Hade en jätte mysig dag igår på stan med Nadja.

Hennes kompis Fia var med också, men hon drog hem någon timme innan oss..

Fick med mig lite saker trots att jag inte skulle shoppa!

En ny foundation, puder, plast hjärt ring, underkläderna och ett armband!

Ska ta bild när jag får tid över..


I helgen åker dom iväg med Rock båten, blev lite små sugen på att åka med.

Men nee, jag hade inte pallat trycket.

Hade fått "öva" upp mig innan tror jag. Hahah


Är ledig denna helgen men för att jag skall byta jobb helg..

%3
Av Suss - 15 september 2010 09:31

Jag fick tummen ur r*va igår kväll å satte igång med garderob fix!

Rensade bort en massa kläder som aldrig används, kunde nog tagit bort några saker till men man kanske får ett ryck att använda dom.

Frågan är bara VAD jag gör med det jag rensat bort?

Risken finns att det hamnar på förrådet om jag någon dag skulle tänka "Hum vart har jag gjort av den tröjan eller dom byxorna?"

Hatar att slänga kläder, hjälper inte ens att tänka att någon annan kanske får användning för dom om jag slänger dom i klädinsamlingen. Det är ju mina kläder! Hahah.. Snålef*n.


  En hel del, fast det kanske inte ser så ut


                     Och the resultat !   


Inte så bra bilder kanske men...


Måste avsluta nu, ska möta Nadja & Fia vid bilen om 5 minuter.

Dom hade ärenden i stan så jag hänger på.

Var så längesen vi träffades.


POK Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards