♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under april 2008

Av Suss - 25 april 2008 21:09

Åkte in till stan med syster i förmiddags,

det var ett j*vla jobb att komma dit å hem med för den delen!

Hittade f*n ingenting, såå besviken!

Jo jag köpte en väska, men det var ju inte mycket för det jobbet att

komma dit å hem kan jag lova!

Det hade hänt någon olycka mellan A.c & Gamlestan.

Spårvagnen funka inte på hela dagen. SUCK'

Hur vore det om dom kollade ledningar o sånt liiiite oftare!?


Jobbade nåra timmar, nu sitter jag å väntar på mat.

Jag hungrar ihjääääl !


Ikväll händer nog inget speciellt,

går ju på pencilin så dricka blir det inte.

Dessutom ska jag jobba tidigt imorgon... Trååkit'


Puss /Susanne

Av Suss - 23 april 2008 10:06

Helt underbart när man vaknar och ser att solen strålar utanför fönstret.

Mina drömmar alltså, jag tror jag blir knäpp av dom snart.

Det är gö jobbigt att drömma så intensivt en hel natt.

När man vaknar vet man inte hundra om det var en dröm eller om det hänt.

I natt åkte jag buss mm.. Träffade massa folk som jag aaaldrig sett innan?

Ne usch, låt mig va! orkar inte..

Ska strax göra mig ordning, tänkte cykla (?) upp till Nadja.

Kanske inte är så  bra idé när man inte är helt friskt.

Men jag känner att jag måste verkligen röra på mig.

Promenera tar alldeles för lång tid. Man blir lite bortskämd när man kan cykla.

Imorgon kommer lönen? Vart tog denna månaden vägen undrar jag?!

Vart tar dagarna vägen överhuvudtaget ? Tiden bara springer iväg.

Känner mig stressad både för det ena och det andra..

Slutet av året går mitt lemp ut. Måste verkligen ta tag i körkortet.

Det känns nog viktigast detta året!


Månadens lön kommer att gå till en himla massa räkningar,

tänkte unna mig en klippning! Det behövs verkligen.

Mitt hår känns som en buske! No sense at all.

Hmm, undra vad min lön blir denna månaden ?


Nu ska jag göra mig ordning sen blir det cykeln upp till mamma-Nadja.

Vi ska äta cheesecake som hon gjort igårkväll.

Och bara umgååås ( :

Puss /Susanne

Av Suss - 22 april 2008 18:01

Åkte med hem till syrrorna i söndagskväll.

Vi hade jätte mysigt, åt tacos och möla massa gott till en film.

Började må kasst som fan..

Gick å la oss, jag vaknade klockan tre å frös som F*N!

Darrade upp å hämtade täcken, låg tillslut med 3st på mig! och frös fortfarande. Tyckte jätte synd om mig själv'

Satte även igång elementet som vi stängt av för det var så himla varmt.

Försökte somna om, men då började jag få ont i kroppen.

Darrade upp å tog en alvedon, 1grams! Kändes som det tog flera timmar innan tabletten började värka.

På morgonen hade jag as ont i halsen & kroppen. Uschamejj'

Var iaf tvungen att jobba fem-åtta. Överlevde..

Men det var faen inget skoj alltså..

Imorse när jag vakna var halsen fortfarande tjock o hade prickar.

Mamma körde över mig till Backa läkarna, värsta fort gick det.

Var därifrån inom en timme tror jag ? ( :

Fick utskrivet medicin för halsfluss som jag nu ska äta i 1o dagar.

Det konstiga är att dom inte konstaterade att jag hade det,

utan troligen är det halsfluss eller nåt annat virus.

Hmm, vet inte läkarna nånting nu för tiden? Tycker alltid dom svarar så lynnigt. Eller så säger dom bara att du har ett virus, här får du lite medicin.

Tycker redan att halsen börjar kännas bättre.

Sen körde mamma mig upp till Nadja. Sällskapade henne medans hon städade klart och duscha, sen promenerade vi till A.c

Käkade lite lunch, sen mötte vi mina systrar och deras kompis.

Åkte in till stan, åt en glass. Skulle suttit å "dinglat" med benen vid lejon trappan men det blåste lite kallt så det blev vid "emo" trappan istället. HAHA!

Syrrorna blev kvar i stan en stund, Nadja & jag åkte och mötte upp Nadja´s boyfriend. Åkte till Willy´s å handla lite. Faen va pengarna flyger iväg. Vet knappt vart jag gör av alla.. / : oups.

Iofs så känns det som att jag försörjer allt å alla med mina stackars slantar..

Funderar på att hälsa på mamma & mormor en sväng.

Sen blir det förhoppningsvis en promenad med söten. ( :

Puss / Susanne

Av Suss - 20 april 2008 10:25

Halleeå


Fredag blev en låååång dag. Minns knappt allt jag gjorde.

Efter jobbet blev det iaf att åka upp till Lövgärdet, vi skulle grilla.

Men det blev inte riktigt så, vi hamna på en fest.

Som tur var va det precis mitt emot Nadja så vi drog hem till henne å stekte våra korvar eftersom vi var vrål hungriga. (Vi = Syrrorna & jag)

Vid elva tiden åkte syster Sofia & jag upp till Rannebergen.

Hamna på en annan fest där,som typ dog...

Vid ett-två tiden kom grabbarna på att vi skulle dra till Bordet. (uteställe)

Vi skyndade oss ner, hann vara där knappt en timme tror jag. Haha

Helt onödigt. Men det var iaf kul den lilla stunden..

Träffade Emily o nåra andra där som drog med oss på efterfest..

Där satt vi o tjöta,plötsligt var klockan sex på morgonen!

Gick hem o nana ett par timmar.. Vaknade klockan två!

Det var as gött väder ute, gick o mötte syster & mammis..

Gick till mormor o käka lite och sola på balkongen. As gött!

Syster och jag tog våra korv med bröd och åkte upp till Gårdsten.

Grillade uppe på berget. Shit vilken utsikt!

När vi väl fått i oss våra korvar så drog vi hem till syrrans kompis.

Satt där o va as tråkiga och sega.. Precis när syster & jag skulle dra hem så kom en kille till. Och vem var det, JO den killen som jag neka att köpa cig eller om det var snus en gång. Piiiiinsamt! Visa ju sig att han var 24 bast dessutom. Gooosch! Men men c( :
Syster och jag åt natta macka sen la vi oss.. Gääsp'


Skulle ju åkt till Lilla Edet nåt i helgen, men det blev inte så ) :

Ye ye..

Vad ska man göra idag då? Det är inte liika fint väder idag heller, såklart.

En jäkla massa moln!


Ne nu blir det lite frulle tror jag ! Ha det så braa

Pussar å kramar / Suss

Av Suss - 17 april 2008 21:19

Fyfaaan va jag é bra!

Jag har cyklat hemifrån mig till gymmet,

gymmat i ca en timme solade också,

cyklade vidare därifrån till Ac, vidare hem till Nadja i "Lövet".

Hej å hå! Hurtbulle är mitt namn ( ; Hö hö

Undra hur långt det är i kilometer/mil !?

Måste nog ta reda på det...

Är helt sluuut i kroppen, lääär ju sova gott i natt!

Och vakna med världens träningsvärk.

Har ont i min nedre del, sadeln var ju inte sååå skön om man säger så / :


Man kan säga att jag tagit igen allt skolk från gymmet senaste.

Hahah!


Känner mig faktiskt jätte duktig.

Hehhehe


Ne nu ska jag gö nåt annat. Hejsvejs!
/Suss


Av Suss - 17 april 2008 08:39

Hade något skiiit bra att skriva om som jag satt å funderade över på jobbet igår. Men idag är det som bortblåst. Har inte en aaaning om vad det var.

Det var väl antagligen inte så himla viktigt..

Datorn fungerar bra.. Är glad att jag köpade den ( ;

Kommer bli lite fler timmar framför den nu tror jag än innan. Den gamla burken mår fan inge vidare tror jag.. As seg å jobbig.

Syrrorna ska kidnappa den sen när jag tatt över lite av mina saker till denna.

Senaste dagarna har det inte hänt så mycket, jobbat, igår umgicks jag med mamma Nadja lite. Vi fikade nere på bryggan vid sjön utanför mig. Rätt mysigt men lite kallt, blåste ju så mycket igår! Typiskt. Och sen var jag med mamma Nadja nere hos barnmorskan. Mätte magen och lyssna på hjärt ljud. Så jävla spännande! c( : På det sättet längtar jag tills det är min tur att vara gravid! Det var riktigt häftigt att höra hjärt ljuden.

Hon har bara månad kvar! Herregud, vart har dessa månader tagit vägen?

Känns som hon berättade det för mig nyss.

Tänkte röra mig över till gymmet en sväng. Ska fråga om min nacke och eventuellt träna lite. Sola är ett måste! Har änna legat av mig nu senaste.

Ne nu får jag nog ta å börja göra mig ordning, äta lite o så..


Ha det så gott / Suss

Av Suss - 15 april 2008 09:41

Köpte mig en ny dator igår. Ääääntligen!

Men faaaen sicken tid det tog att göra den där säkerhets kopieringen eller vad det hette. Lite över 2 timmar! Iofs hade det nog gått lite snabbare om jag hade haft rätt dvd skivor att bränna på. Nu fick vi ta cd rom.

Kom i säng strax efter ett tack vare det.

o8:45 ringer det på dörren!

Hade alldeles glömt av att dom skulle komma å kolla ventilerna!

Vilken tuuur att pappa var här för jag låg helt utslagen i sängen..

Det tog dom ca 2 minuter att fixa det dom skulle,
så här satt jag alldeles yr vaken.  (skulle ändå upp nio)

Fuck! Vet inte vad som hänt med min nacke,

haft värsta problemet med den iöver en vecka.

Vet inte om det är för jobbet ? Men så ont har jag inte haft sedan ja började där för över ett år sedan... Kanske måste träna ?

Har inte tränat på gö länge nu, igeeen / :
Varje gång jag kommer igång med träningen så blir jag ju förkyyld.


Stackars den lilla flickan Engla.

Det är tragiskt att något sådant får hända.

Jäkla psykopat gubbe!! Det är SYND att vi inte har döds straff i Sverige.

Hoppas att du själv blir bragd ditt liv.

Pappa hoppades på att du skulle ta ditt egna liv,

men det är fan inget straff för en sån äckel gubbe som dig!

Tänk på Engla´s mamma. Fattar inte hur hon mår just nu.

Det är förjäävligt!

Kapa petternicklas på dom j*vlarna !


Ne nu måste jag börja göra mig ordning för jobbet.

Lång dag idag. 11.oo - 2o.15


Puss på Valpen ( ;

Av Suss - 2 april 2008 23:29

Har inte skrivit på ett tag nu,

varken haft tid ork eller lust till det.

Har iofs inte hänt så mycket heller..


Idag kom min lilla mamma upp hit,

jag kidnappade med henne på lite äventyr.

Jag övningskörde ( :

Vi åkte för att kolla efter hatt & sko hylla till min söta hall.

Fyfan va dyrt det är!

Hittade till slut en på ikea,

var inte som jag hade tänkt mig egentligen men det blir nog najs de med.

Vi käkade lite mat när vi ändå var där.

Ikea´s mat är ingen höjdare. Ursäkta förlåt.

Korv å bröd för fem spänn é fan så mycket godare än maten där. Hmz

..billigare me, dessutom.

Det kändes så himla skööönt att bara få umgås med mamma ensam.

Minns inte ens när vi gjorde det sådär sist.

Funderar skarpt på att överraska henne med ett litet äventyr längre fram.

Bara hon och jag E>

Kände mig så glad efteråt. Det var helt underbart.

Älskar dig mammis.

Jag hoppas så innerligt att allting löser sig.


Syrrorna skulle varit å kikat på sin nya lägenhet idag,

men tydligen blev de inget me de.

På fredag flyttar dom, tror jag..

Sorligt. Kommer sakna att ha dom här omkring.

Vem ska jag skälla på då ?

H i H i


Förut när Sofia & jag stod vid busshållplatsen så såg vi en padda på vägen.

Han bara stod där, blixt stilla.

Jag gick fram å puffa på honom med dojjan så han skulle hoppa iväg.

Han rörde sig ytterst lite.

Tillslut kommer en bil körandes emot den.

Han klarade sig preciiiiiiis med bara någon milimeter!

Sen kommer en bil till.

Och där tog hans liv slut.

Vi såg på när den stackars paddan miste sitt liv.

Usch, jag blev alldeles tårögd.

Rest in peace paddan (f)



Näääe, nu ska jag ta å krypa ner i sängen.

Har suttit här alldeles för länge.

Datorn é så seg så allting tar ju mer än dubbelt så lång tid.

Sweet dreams / Susanne.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards