♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Städ, tvätt och jobb

Av Suss - 19 mars 2010 07:42

Ett par dagar....


I onsdags väcktes jag utav Nadja som hade missat sin buss och ville ha skjuts. Jag sov fortfarande medans jag svarade så hon tog bussen i alla fall. Kändes lite taskigt, felåt    Jag låg kvar i sängen helt död efter att vi lagt på. Vaknade till liv någon timme senare. Gick upp och bakade kärleksmums i min hjärtform. Blev jätte konstigt och tog typ dubbelt så lång tid att grädda i ugnen. Hum? Nästa gång jag gör det så kanske man borde halvera smeten. Den blev alldeles för tjock iaf, som sockerkaka ungefär. Åkte över till mamma när den var klar. Vi åt frukost och sen hjälpte jag henne att vika lite tvätt o sådär.. Klockan rann iväg, vi fikade och städa lite till. Sen var det plötsligt dags att sminka sig, kasta i sig mat och åka till jobbet! Tiden går fort när man har roligt    Love you mammis!


Torsdags igår alltså, sov ganska länge. Drömde jätte konstigt.. Har jag gjort hela veckan. Jobbigt! Surfade på datorn, hamnade inne på h&m´s sida. *klick klick klick* beställ. Nästa vecka kommer en del av det jag klickat hem. Kunde inte hålla mig! Men som vanligt så kommer väl säkert inte ens hälften av det jag beställt passa. Vi får väl se. Klockan tolv började min tvätt tid. Tvätten tog den mesta tiden igår, tycker inte jag gjorde annat än sprang i tvättstugan. Fick diskat & dammat lite mellan också. I första svängen tog sköljmedlet slut så jag fick rusa ner till affären. Köpte det goaste sköljmedlet! Lukta super gott! Comfort, ljustgrönt. Kanske kan slänga in en bild. Sprutade ugnen med livsfarligt medel, var tvuungen att städa ur den. När jag bakade dagen innan så kom det rök när jag öppnade luckan. Det var dags! Hur f*n städar man i "taket" på ugnen? Det är ju massa värmeslingor där, såg all skit. Men kunde inte peta loss det. Jag tog en sprayflaska med vatten. En del rann av sen torkade jag så gott jag kunde. Nu ryker den inte längre   Duktig! Typ andra gången jag städar den sen jag flyttade in. Haha! Sen blev det lite mycket, lagade mat, gjorde mig ordning & sprang i tvättis på samma gång! Kändes det som iaf. Blev väldigt mycket samtidigt iaf. Hehe! Tur att man är kvinna. Tss

David min älskliing kom hem strax innan jag skulle rusa iväg till jobbet. Usch vad jag hatar att gå när han kommer hem. När jag kom hem satt han ganska exakt som han gjorde när jag gick. Han har nämligen köpt en leksak till sig själv. Massa små magneter som man kan bygga saker med. Ganska kul grej, tills den går före mig!    Vi eller jag tittade på Andra Avenyn över nätet.. David grejade mest med magnet grejen. Förresten så köpte vi ett as fräckt knivställ på samma ställe. Ska lägga upp en bild, måste bara fota först. Innan vi la oss var vi tvungna att vika tvätt och bädda sängen innan vi kunde lägga oss. Busmyys   


Idag vaknade jag lite lätt när David gick upp.. Somnade och vaknade igen när han kom in och la sig bredvid mig. Han kunde inte låta bli när jag låg där o såg så porrig ut. Hihihih!     Kunde inte somna om när han gick, låg kvar en stund men till slut kurrade magen för mycket. Suttit o kollat facebook, bloggar o lite annat. Ätit frukost, 2 grova mackor med Oboy. Jag kan inte låta bli Oboyen, fast den är onyttig! Ska göra mig ordning strax,vid tio ska jag åka med mamma och moster till Willy´s å handla lite. Ikväll kommer morbror med familj hem. Ska eventuellt hämta dom vid flyget. Får se hur de blir. Vi ska iaf försöka hinna med att träna innan! Får se hur länge David blir kvar på kontoret. Gaah, att dom inte kan hitta en vettigare dag än fredag att fakturera. Hmz!


Pusss Susannne<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards