♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under april 2009

Av Suss - 22 april 2009 09:01

Trött som f*n.


Jag vill inte gå ur sängen idag, sååå trött!  Men är så illa tvungen, ska åka till bilskolan och köra dubbel pass. Efteråt skall jag svänga förbi Gina Tricot och hoppas på att tightsen finns kvar!  Apropå det så måste jag föra över pengar... I natt (i min dröm) har jag kört bil som f*n. Sen kom jag på mig att jag får ju inte köra utan David är med. Hahah! Så jag stannade bilen i ett rödljus och gick därifrån. Muhahah! Knäppis drömmar.


Ne nu ska jag borsta en tand och föra över pengar!
Puss o kram Susannne<3

Av Suss - 21 april 2009 10:28

Födelsedagsfest, kalas och vårdcentralen.


I fredags firades Liza. Jag jobbade till åtta så David körde över mig till Kungälv när jag slutat :)  Nadja & Veronica hade ordnat det fräckaste överraskningen. Idol Robin kom och sjöng ja må hon leva och två låtar till. Det var väl en super gullig surprise! :D  Runt elva åkte vi in till Göteborg, gick in på Valand. Jag hade inget sug alls på att gå ut egentligen, så det var mer eller mindre 12o spänn åt h*lvete ;X   David kom snällt å hämtade mig runt halv två-två tiden. Dom andra stannade någon timme till och rockade loss. Träffade David´s kusin Frida där, hon och hennes kompis rockade loss galet på dansgolvet ;D  Natten spenderade jag i famnen på min älskling, saknade honom något oroligt mycket. Kändes tomt utan honom. Älskliiing<3 utan dig fattas det något. Jag älskar dej!!


I lördags slappa vi mest har jag för mig? Vi promenera till affären på morronen och köpte frulle iaf.. Va ytterst lite bakis, mest bara hungrig hela dan! :9 he he. Vi hämtade mormor´s skor och Sofia´s väska hos skomakaren, David pötade några öl :)  Mamma kom lite senare på kvällen, jag slingade hennes hår :9  Hon blev jätte nöjd. 



I söndags var vi på 75års kalas hos David´s morfar i Dingle. Vi fick åka husbil med hans pappa :)  Var där i ca fem timmar. Phew. Det bjöds på sju sorter´s kakor och tårta dessutom! :O  På kvällen var vi helt slut, blev en film och massa popcorn.



Igår gjorde jag halkan på Stora Holm! :D  Jätte kul!,men inte så hysteriskt kul som en del folk fått det att låta! :P  Nu är det iaf gjort, nu är det den andra risk utbildningen, teori och uppkörning kvar. Det tar sig! ;D Imorgon skall jag köra en dubbel lektion,igen.. :)   Dom har börjat med att man får köra ensam i bilen på halkan nu, det kändes ju som om att man redan hade körkortet :D  så soft! Kände mig lite säkrare när jag körde ensam. Heheh...



Pappa skall strax köra mig upp till vårdcentralen, har fått blåsor på örat. Trodde det var herpes blåsor (att det förflyttat sig eller nåt),men det är antagligen impetigo eller vad det heter.. :/  Lika bra att kolla upp det ordentligt, innan det sprider sig!  Tänkte bett pappa köra mig till Gina tricot på Backaplan också, men han hade besiktningstid sen. Så det hanns inte :(   Fan. Hoppas det jag skulle ha finns kvar imorgon med!



Måste borsta en tand innan vi skall åka.
Pok Susannne<3

Av Suss - 15 april 2009 14:13

Denna dagen har runnit en mellan fingrarna!

Jag vaknade strax efter att David åkt till jobbet. (ca 7.15)  Gick upp till mammis och mormis runt 8.oo, vi åt frukost och pratade lite. Mammis, Cervo och jag tog bilen över till morbror med familj. Mammis har städat som en tok! Cervo han har latat sig i fotöljen,soffan och på golvet medans jag själv suttit framför datorn och gjort teoriövningar. Tyckte själv att jag var så himla duktig med skyltarna, men sen när jag kom till frågorna om bilen,människan osv gick det inte alls lika smidigt. Jag måste hård plugga på detta nu! Kom på att mitt legitimation går ut i Juni detta året, känns ju lite onödigt att skaffa nytt leg när man vill/ska ta körkort så jag hoppas jag tar det innan dess! Jag har ett mål! :D   Körskolan ringde mig och frågade om jag ville ha en extra tid imorgon. Så nu är mina planer ändrade, blir dubbelkörning imorgon istället. Sparade min dubbel körning nästa vecka, ska höra vad min lärare säger imorgon. Vi hade ju planerat dubbel körning nästa vecka för att göra cirkulationskörning och vad var det imorgon, ehm... Landsväg eller nåt! :/  Får se hur hon löser det imorgon. Börjar bli himla hungrig nu! Kunde inte koncentrera mig det sista.. Så nu tänker jag lata mig i 4o minuter tills mammis städat klart! :)   Sen ska vi äta i korv kiosken på hemvägen! :9    Kurrrrrrrrrrrr säger min mage nu!

Pok Susannne<3




P.s    
Igår morse drömde jag om gammalt förflutet. Jag var så förbannad, gav en tjej värsta örfilen, sparka och slog på henne. Usch så arg jag var. Men, jag fattar inte varför jag drömmer om sånt gammalt skit. Flera år gammalt ju. Kan inte komma ihåg att jag gått och funderat över de idioterna senaste tiden heller.. Var helt matt när jag vaknade och ville bara somna om.!








David är min prins på den vita hästen <3  älskar dej!!

Av Suss - 13 april 2009 13:11

Vi hade trevligt och mysigt hemma hos morbror med familj :)  Dom har en liten balkong som hade sol hela tiden medans vi var där. Satt o stekte oss :D göött! David började må dåligt, han fick feber mm.. Antagligen någon släng av magsjuka. Stackaren. På lördagen var han på Elmia, ingen bra idé. Jag själv har jobbat hela helgen. Varit ganska lugnt faktiskt. Säkert för det fina vädret som varit. Idag är det mindre fint. Konstigt dis på himlen.. Vill åka till mamma å grilla, men David vill inte köra bilen så långt.. :/  De e någonting som låter konstigt "floff floff floff" typ, när man gasar.. Får se hur de blir, är riktigt sugen på grillat iaf! :9   Annars så har jag inte så mycket att berätta om. Är rastlös, David står i duschen just nu.


Pok Susannne<3

Av Suss - 10 april 2009 11:33

GLAD PÅSK !

Har haft en helt underbar morgon med min älskling. Det finns inget bättre än en lång mysmorgon med den man älskar <3
Nu håller vi på att göra oss ordning för att åka över till morbror med familj. Dom bjuder på påsk lunch :)  Ska bli kul att se hur "moster"s mage växer. Jag har väl berättat att det ska bli två tillökningar i släkten? :9
Solen skiner i Göteborg, termometern står på ca 17 grader i solen.. Underbart!

Igår var jag och handlade på Willys med mammis och mostris. Tyckte jag handlade en massa ända tills jag kom hem och packade upp sakerna, då såg det inte alls så mycket ut :/  Shiet, nu kom jag på att jag skulle ju dela upp köttfärsen och kotletterna i påsar och frysa. Ooups!

Börjar känna mig stressad, vi skall åka om 45 minuter och jag har varken fixat hår eller smink än!   Ha en trevlig påsk allihop!


Puss & kram Susannne<3




P.s    Det blir ingen resa för David till Irland :D   wohoo!

Av Suss - 8 april 2009 10:52

Känner mig alldeles tom.

David skickade ett sms om att han skall åka iväg på jobb den 21e till Irland! Jag känner mig helt deprimerad. Vill inte att han ska åka någonstans utan mig.. Det värsta är att det känns bara som att det är jag som tycker det känns jobbigt. För honom är det bara ett "äventyr". Lätt för honom att tycka så när det inte är han som lever kvar i den vanliga vardagen. Jag tycker iaf inte att det är konstigt att jag känner som jag gör. Vi har ändå hängt ihop mer eller mindre varenda dag i 1o månader. Hur ska jag kunna sova utan min David bredvid mig? Ne usch, hela denna dagen blev helt förstörd nu efter detta beskedet. Jag som verkligen höll tummarna för att det inte skulle bli något. Vi har pratat om detta tidigare att han kan bli tvungen att åka iväg på såna här jobb. Jag hade ju hoppats på att den dagen inte skulle komma alls. Men nu gjorde den det och jag känner mig helt förstörd. Vill bara gråta.. Idag skulle jag egentligen gjort "massa" saker. Men nu vill jag bara gå och lägga mig tills det är dags att jobba i eftermiddag. Riktigt pissig dag, det räckte in med att det pissregnar ute, ne då ska man bli helt deprimerad över en sån här sak också. Känns lite extra jobbigt för det som hänt med Liza´s bror alldeles nyligen också.. Vill inte att David åker!!!! :'(



Måste äta frukost nu, var nere imorse och hämtade en ny propp till badkaret hos bostadsbolaget.. Sen var jag inne på jobbet me och redde upp trasslet med dagstidningarna. From nu så är det jag som har ansvaret för att det blir rätt med dom... :/  Wish me luck.

Pok Susannne<3

Av Suss - 7 april 2009 12:46

Har inte skrivit på ca en vecka. Har bara inte känt fört..
Tänker inte skriva någon detaljerad blogg om alla dagar utan bara en liten sammanfattning... :9

Vill börja min blogg med att ge Liza och hennes familj en *BAMSE KRAM*, kan inte förstå hur ont det måste göra att ha förlorat sin son,bror på ett sådant sätt. Jag skall tända ett ljus för Dennis och ge alla mina tankar till er.
Vila i Frid Dennis Wittbom (f)




I fredags var vi hos moster och Daniel på middag, det bjöds på langos :)
Runt halv elva åkte vi in till Sticky där 6Killer hade release party! Dom rockade fett! När dom spelat klart åkte vi hem. Moster är ju typ höggravid och det passar sig kanske inte riktigt att hänga på krogen då? :9  Lördagen övningskörde jag lite, vi var bland annat i Slottskogen med moster, Daniel, Evelina & Miranda. Efteråt åkte David och jag å shoppa lite. Blev ett par gympadojjor med bra dämpning. Har behövt såna länge.. Blev lite annat också, David köpte en snyggtröja och en snyggjacka ;) 

Igår när jag var på bilskolan och körde sa min lärare åt mig att jag Måste ta tag i teorin, annars blir mitt körkort jätte dyrt :O  Jag har bokat både halkan och riskutbildning :)  Nu är det bara den där jäkla teorin jag måste ta tag i!  Min lärare fråga mig om varför jag ville ha kökort? Och om jag inte kunde muta mig själv med något så jag tog tag i det. Måste göra det! Jag vill verkligen ta körkortet innan sommaren!

Nu måste jag smörja in mig och sminka mig innan jag måste springa till jobbet!  Tiden rann änna iväg!


Pok Susannne<3 

Av Suss - 1 april 2009 23:05

April april din dumma sill! :9


Dagen började med att min käraste lurade mig att det var en himla massa brandbilar utanför jobbet.. Det var sååå nära att jag tog på mig och skulle gå ner för att kolla. Så skriver han "Vilken dag är det idag?"  FAAAAAN tänkte jag och skratta för mig själv :P HAHAH.. De va inte långt ifrån att jag ringde chefen för att fråga om de hänt nåt med affären. Hehe..

Efter det kunde jag inte somna om.. Gick till mormis och åt havregrynsgröt. Gick en snabbis hem för att lägga in en räkning åt systris.. Sen tog jag på mig, hämtade systris cykel och fick hjälp av pappa att pumpa den. Rullade ner till Centrum för att sola :)  Jätte gott väder ute idag ju! Blåste lite kallt just då jag cyklade, men sen vart de gö varmt.. Jag glömde stänga av ansiktsförstärkningen, upptäckte det efter tio minuter.. Då var skadan redan skedd tydligen, för nu ser jag ut som en tomat i fejjan! :P HAHA!
Cykel färden hemåt var jobbigare än ner.. Bara massa backar hela vägen. Cyklade lugnt och behövde inte stanna en endaste gång :D 

Lämnade cykeln o knallade hem för att sätta mig med Bonniers trafikskola som jag tänkt göra i flera dagar... Nu blev det av! Lärde mig en massa skyltar och vägmärken :P  Satt med det i 2½ timme. I slutet var jag änna virrig. HEHE!

Innan jobbet kila jag upp till mormis igen, åt lasagne.. :) mums. Sen var det dags att börja jobba. Jobbet orkar jag inte ens berätta om... :/ 

Efter jobbet gick jag hem till systris, tittade på teve med dom o tjöta.. :)  David va o hjälpte sin vän med spotlights... Tråkigt när han är borta så på kvällen, eftersom det är typ enda stunden vi kan prata o mysa på hela dan.. (säger jag som sitter här nu, men jag skulle faktiskt bara kolla snabbt medans han duschade :P  heheh.. )

Nu skall jag i alla fall slita mig härifrån, pussa lite på min älskling. Dra med honom in i sängen o pussas lite till tills det är dags att slumra lite.
Imorgon ska jag till bilskolan, har inte hunnit öva så imorron blir de repition.. Suck. Inget att göra åt.. :/

Puss & kram Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards