♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Hela helgens händelser..

Av Suss - 19 april 2010 08:21

Heeej ! Ni har överlevt helgen?   


Fredag: Jag passade barnen. Tänkte vi kunde ut och leka på gården den stunden moster & mormor var hos tandläkaren men det var ju svin kallt ute så det blev en sväng hem till mig för att byta kläder och vidare ner till affären för att köpa en glass paket.    Bestämde oss för att hälsa på Nadja & Melina och ta en fika!

När det började närma sig runt en timme så mötte barnen och jag upp min mamma. Lämnade barnen hos mormor, sen kilade mamma och jag hem till mig. Mamma skrev ut lite papper på datorn, jag plockade ordning lite under tiden. Mamma blev upphämtad av pappa på utsidan. Haha! Vet ni vad han köpt!? En siren/signal tuta, man kan spela olika sirenljud. Han är nog världens barnsligaste 53 åring!   

Gick hem till mormor.. Robin somnade och Evelina gick ut för att leka.. Moster & jag passade på att kila ner till mig och putsa fönster. Upptäckte att min fönsterputs var slut så jag åka racer fart ner till affären. Latmask'   

När jag kom tillbaka hade Evelina kommit.. Moster var i fullgång med att putsa fönster. Hon tvättade och jag putsade med tidningspapper och fönsterputs efteråt! Tack så hemskt mycket för hjälpen mostris   

När vi var klara stannade Evelina kvar och spelade lite på datorn. David kom hem. Evelina busade lite med honom, målade och sen bestämde hon sig för att leka med sin kompis Miranda istället för nu hade hon kommit hem fårn dagis! Vi slappade ett tag, sen gick vi bort till moster för fredag´s tacos! Blev kvar där tills det var dags att kila hem och nana.     


Lördag: Ap-trött. Dags att jobba. Tråk tråk. Dagen gick undan trots att vi hade ganska lite att göra.. Efter jobbet lagade vi lasagne.. Hände inte mycket mer..


Söndag: Vi gick upp vid åtta-halv nio. Åkte ner till Maxi och köpte lite frukost. Mysigt. Käkade och jag gjorde mig ordning lite innan det var dags att kila iväg till jobbet. Dagen gick undan. Hahaha! Vi glömde kvar en kund vid stängning!   

En vimsig liten tant som smugit runt där. Klockan var iofs bara fem över. Men iaf. Vi hade stängt kassan och allting. Ordnade sig ändå. Det som var en aaning störande var att när vi sa till henne att vi stängt så skulle hon baaara ta några saker till, velade med betalningen och packade extremt långsamt. HM! När jag kom hem visste vi inte vad vi skulle käka. Efter någon timme bestämde vi oss för pizza! F*n va jag ångrade det sen. För det första var jag inte ett dugg sugen på någon pizza, bestämde mig för en kebab pizza med sallad och sånt på. Kebaben var bränd!! Och det var så j*kla mycket kebab sås på så det gick knappt att äta! Jag åt en fjärde del av min pizza och slängde resten. USCH! Efter att vi slappat i soffan en stund messade jag med Nadja och bestämde att vi skulle hälsa på en sväng. David har inte hunnit kika hur dom bor än och sen har Nadja & jag inte setts så mycket senaste. Två flugor i en smäll! Plus att dom hade ändrat om lite sen jag var där i fredags som jag var nyfiken på. Gick hem efter vi tittat på Ballar av stål. Jag har missat alla avsnitt denna säsongen hittils, men det vi såg igår var inte alls lika kul som det var i första säsongen. Käzz! Hem och hoppa i säng..


Måndag, idag: Vaknade när David gick upp. Tittade på Vakna med the voice en stund innan jag klev upp och sorterade om tvätten. Hade så sjukt mycket tvätt denna gången så det fick inte plats i våran snygga tvätt-väska. Hade turen att få två tvättrum! 6 maskiner tvätt. Går lite snabbare med två rum då. Intressant va   HIHI! Strax dags att kila ner igen, byta maskiner och slänga i torktumlaren. Känns som att en vecka mellan tvätten blir för nära, men två veckor blir för långt. Får nog köra på 1½ hedanefter om jag ska slippa ha såhär mycket tvätt.

Förresten så såg vi igår kväll att min "brun utan sol" kräm jag köpte i förra veckan har kletat av sig på lakanet.    Inte så schniggt. Trodde ju att det hade hunni torka in.

Idag är jag ledig, börjar som sagt dagen med att tvätta. Precis vad jag vill göra när jag är ledig    Efter jag är klar ska jag eventuellt hänga med moster till Willy´s. Funderar på att kolla om det finns Body pump pass på gymmet i eftermiddag. Jätte sugen!


Ha en underbar dag!

Pusss Susannne<3







P.s  Vad är detta?    HUH?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards