♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Gå vidare... «¬

Av Suss - 28 januari 2011 10:32
Lisa Nilsson - Handens fem fingrar

Jag känner dig, jag känner dig så väl.
Dina fasor, dina våndor finns också i min själ.
Du är mitt kött och blod.
Det bär ett dyrbart namn, det är min kärlek utan villkor.
Jag gör vad jag kan.
Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten,
när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Hmmm...

Stort är mörkret nu.
Månen är itu,
men det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du.
Och denna jord är rund,
finns här ingen annan som kan ge mig sån förtvivlan?
Och som är lika sann.
Du blir rädd för dina skuggor,
alla hot som aldrig når dig.
jag ska sjunga dig ett löfte,
och jag vet att du förstår mig.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Om du tänker dig den skogsväg,
vi vandrar ibland,
gick vi stigen ner till vattnet.
Din hand är i min hand.
Se så långt där ner i djupet,
på botten av den sjön,
där finns en silverskatt som glimmar,
den är din inatt.
Så slumra in och dröm.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Yeeeeeaaaaa...




Känns kanske löjligt att vara så ledsen för nåt som knappt ens fanns.
Men jag hade sett så mycket fram emot denna lilla bebis i höst.
Man hade sett fram emot allt som skulle hända detta året.
Vi har pratat en hel del David och jag.
Vi har i alla fall bestämt oss för att detta skall inte avskräcka oss..
En del blir ju rädda och vill inte ha barn.
Med tiden skall det bli ett litet kärleksbarn.
Men just nu kommer i alla fall jag behöva lite tid för att smälta detta.
Den tomma ultraljudsbilden kommer aldrig försvinna från min näthinna.
Orden läkaren sa " Är du här ensam? " Sen vänder hon skärmen och
visar upp en tom skärm. Där jag hade väntat mig ett litet liv.
Minen på både henne och läkar studenten kommer aldrig heller försvinna.
Usch jag önskar ingen att gå igenom ett missfall.
Det är det värsta jag har varit med om i hela mitt liv.
Smärtan jag hade i min mage igår, kommer väl även ha det idag och ett
par dagar framåt. Det går inte att beskriva hur ont det gör.
Känns skönt att det är många som stöttar och finns där.
Ångrar inte att jag redan hade hunnit gå ut med graviditeten.
Att det finns fler än jag som gått igenom det känns också bra att veta.
Ingen pratar ju om sånt här så man tror inte att det händer..
Jag tänkte, det händer inte mig. Men det kan hända vem som helst..
Jag är glad för att jag inte hade gått längre, tänkt vad hemskt att tex
ha gått halvvägs och få föda ut det. Ne usch. Jag är nog tacksam
att det blev som det blev...
Får försöka tänka positivt.

Nu skall jag åka ner till affären å handla rågbröd som jag har blivit
fest för. Himla gott! Sen hoppas jag på att min mamma hör av sig.

POK Susannne  
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suss - 9 december 2014 07:55

Nu har jag inte skrivit nåt på flera månader. Förr älskade jag att skriva av mig men jag verkar ha tappat det. I Augusti började lilleman på dagis. Strax efter sin 1års dag. Dock inte på heltid :) Jag fick nytt jobb på bemanningsföretaget Sto...

Av Suss - 22 juni 2014 10:09

Det gick inge bra att börja blogga igen? Det är nog inte min grej.. Det är fullt ös nu för tiden. Jesper har utvecklats som bara den. Han går! Vid 8 månader gick han ett par steg första gångerna. Sen har han haft en paus och vid 10 månader går...

Av Suss - 15 april 2014 23:12

I söndags flyttade vi klart allt till den nya lägenheten. Så sen dess har vi sovit här. Trodde vi flyttade till större men de är inte alls svårt att fylla upp skåp & lådor. Svårt att bestämma hur man vill ha allt också.. Imorgon kommer den ny...

Av Suss - 23 mars 2014 13:43

Hallo!   Hade tänkt att börja skriva av mig lite då och då igen.Tanken med bloggen är mest att familj & släkt skall få ta del av våran vardag med lilla Jesper. Därför är bloggen nu mera lösenords skyddad. Tänkte börjat om från början med en n...

Av Suss - 6 oktober 2013 07:34


Oh jag har glömt att berätta nåt! Den 11/8 fick vi en liten son :) Världens finaste...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards