♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Suss - 28 januari 2011 10:32
Lisa Nilsson - Handens fem fingrar

Jag känner dig, jag känner dig så väl.
Dina fasor, dina våndor finns också i min själ.
Du är mitt kött och blod.
Det bär ett dyrbart namn, det är min kärlek utan villkor.
Jag gör vad jag kan.
Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten,
när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Hmmm...

Stort är mörkret nu.
Månen är itu,
men det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du.
Och denna jord är rund,
finns här ingen annan som kan ge mig sån förtvivlan?
Och som är lika sann.
Du blir rädd för dina skuggor,
alla hot som aldrig når dig.
jag ska sjunga dig ett löfte,
och jag vet att du förstår mig.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Om du tänker dig den skogsväg,
vi vandrar ibland,
gick vi stigen ner till vattnet.
Din hand är i min hand.
Se så långt där ner i djupet,
på botten av den sjön,
där finns en silverskatt som glimmar,
den är din inatt.
Så slumra in och dröm.

Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Yeeeeeaaaaa...




Känns kanske löjligt att vara så ledsen för nåt som knappt ens fanns.
Men jag hade sett så mycket fram emot denna lilla bebis i höst.
Man hade sett fram emot allt som skulle hända detta året.
Vi har pratat en hel del David och jag.
Vi har i alla fall bestämt oss för att detta skall inte avskräcka oss..
En del blir ju rädda och vill inte ha barn.
Med tiden skall det bli ett litet kärleksbarn.
Men just nu kommer i alla fall jag behöva lite tid för att smälta detta.
Den tomma ultraljudsbilden kommer aldrig försvinna från min näthinna.
Orden läkaren sa " Är du här ensam? " Sen vänder hon skärmen och
visar upp en tom skärm. Där jag hade väntat mig ett litet liv.
Minen på både henne och läkar studenten kommer aldrig heller försvinna.
Usch jag önskar ingen att gå igenom ett missfall.
Det är det värsta jag har varit med om i hela mitt liv.
Smärtan jag hade i min mage igår, kommer väl även ha det idag och ett
par dagar framåt. Det går inte att beskriva hur ont det gör.
Känns skönt att det är många som stöttar och finns där.
Ångrar inte att jag redan hade hunnit gå ut med graviditeten.
Att det finns fler än jag som gått igenom det känns också bra att veta.
Ingen pratar ju om sånt här så man tror inte att det händer..
Jag tänkte, det händer inte mig. Men det kan hända vem som helst..
Jag är glad för att jag inte hade gått längre, tänkt vad hemskt att tex
ha gått halvvägs och få föda ut det. Ne usch. Jag är nog tacksam
att det blev som det blev...
Får försöka tänka positivt.

Nu skall jag åka ner till affären å handla rågbröd som jag har blivit
fest för. Himla gott! Sen hoppas jag på att min mamma hör av sig.

POK Susannne  
Av Suss - 27 januari 2011 15:31

  Det blev ingen bebis,denna gången...



Igår under dagen kom det blod när jag var på toaletten.

Idag när jag skulle köra mormor till lungmottagningen på Sahlgrenska stack jag över till Gyn akuten. Väntandet i väntrummet var olidlig.

Jag fick göra en gyn undersökning och sedan gjorde hon ett ultraljud.

Ultraljudet var tomt.

Innan läkaren vände skärmen emot mig frågade hon om jag var där ensam.

Jag svarade Ja, eller min mormor är på lungmottagningen.

Då vände hon på skärmen och visade mig det tomma ultraljudet.

Det kändes som en mardröm.

Jag hade det på känn, eftersom jag haft några små blödningar tidigare..

Men ändå kom det som en stor chock.

Medans läkaren och hennes läkar student kikade på äggstockar och annat så låg jag där med tårarna som bara rann ner för mina kinder.

Kändes som en vakum.

Jag hörde ingenting av vad läkaren sa.

När jag fick lov att gå därifrån skulle jag tydligen ha väntat på en barnmorska som skulle ge mig värktabletter, lite information och en återbesöks tid.

Hon ringde mig när mormor och jag var på väg hemåt.

När jag fick lov att gå ville jag bara där ifrån och hörde inte ett ord av vad som sas.

Ringde David. Fick knappt fram det.. Han blev i lika chock som mig.

Körde bort och hämtade mormor, när jag såg henne där i väntrummet så brast jag ut i tårar. Sköterskan som var där såg ut som en fågelholk. Hon undrade väl vad det var med mig... Alla glodde. Kanske inte så konstigt när man grinar och sminket rinnet.. Hela vägen hem pratade vi om att det fanns ju antagligen en anledning till att det blev som det blev.

Som läkaren sa, vi är unga och friska. Det kommer fler chanser.


Jag gick ju ut med graviditeten igår. Först kände jag ÅHNEJ.

Men just nu känner jag att det var kanske bra att folk vet. För att få stöd.

En del har även talat om att dom gått igenom samma sak.

Vilket känns jätte skönt. Man tror ju att man är ensammast i hela världen om att gå igenom en sån här sak.


Vid sex är vi bjudna på kalas hos David´s kusin.

Först tänkte jag att jag vill inte gå dit.

Men sen samtidigt så kan de va skönt att få tänka på något annat en stund.

Måste sminka om mig. Ser ut som ett vrak.


Nu får vi försöka lägga detta bakom oss och gå vidare.

POK Susannne  

Av Suss - 26 januari 2011 11:28


   

Syns väldigt dåligt men det är två streck! Svårt att fånga med kameran

(Fixade en bild med zoom, nu ser man något bättre!

Bilden tog några dagar efter att jag gjort testet antagligen därför det bleknat)


Were having a baby!




I måndags berättade jag för min chef och nu kan jag tala om det för resten.

Just nu är bebis beräknad till Augusti, men det kommer väl ändras vid ultraljudet.

Vi är just nu i v13 + 3 ,tror jag.

Lite vimsigt att hålla reda på veckorna. Hih!


Senaste tiden har jag mått illa, inte kräkts..

Varit yr trött.

Illamåendet har för ca 2veckor sedan avtagit och jag har blivit något piggare.

Som senaste dagarna har jag vaknat klockan sju!?

Idag har jag i alla fall fått lite gjort.

Tvättat sen klockan åtta, nu är det dags att hämta det sista!


I alla fall, det är jätte spännande.

Men just nu känns det inte helt verkligt!

Vi är båda jätte glada, det var inte jätte planerat.

Vi sa "händer det så händer det, det är ingen olycka om det nu händer"..

Och det hände!   


Måste berätta en himla rolig sak.

Nadja´s kompis Fia frågade Nadja för ett par veckor sedan om jag var gravid.

"Nää" svarar hon. "Det skulle hon berättat".

Vilket jag inte hade eftersom jag fick reda på det ganska så tidigt..

Då när hon frågade var jag i v8 och hon säger till Nadja.

"Jag tror hon är gravid, antingen har hon inte talat om det för någon eller så vet hon inte om det själv. Isf så är hon i v8!"

Fatta va sjukt! Det skall dokumenteras så att bebis kan läsa det sen. Hihih


Min moster, mormor och hennes väninna gissar på en flicka.

Även David gissar på det, som det är just nu då.

Han säger att det finns forskning på att elektriker får flickor. Heheh



Nu måste jag hämta tvätt.

POK Susannne  

Av Suss - 24 januari 2011 10:22

Helgen:


Det blev en slappis helg.

I lördags var David med sina päron och ordnade lite,

medans jag följde med Evelina till simskolan.

Hon var jätte duktig och inte alls rädd för vattnet som en del andra barn var.

Hon kommer nog som oss andra i familjen älska att gå i simskola. Hihi

Man fick bara vara med första och sista gången.

Undrar hur det kommer att gå för dom barnen som knappt vågade släppa föräldern?

Efter simskolan gick vi till affären för att berätta för mamma.

Evelina ropar ut att hon minsann kunde simma med en gång! Heheh

Hon är allt en liten "Lotta".

Vi käkade en glass och sen knallade vi upp till mormor och lilla Robin.

Käkade lite mat och sen gav jag mig av för att hälsa på hos syrran en stund.

Klockan tickade på och David kom hem.

Innan jag gick hem hämtade jag upp lite smörgåstårta hos pappa.

Han fyllde ju år i onsdags när jag var sjuk, missade smörgåstårtan...

Han gjorde en ny för jag blev lite upprörd när han inte sparat undan en bit som han lovat. Eller dom hade sparat, men sen "slank" dom med hette det.. HM

David och jag tog det bara lugnt... tittade på teven och slumrade till en stund.

Efter att vi sett P3 guld så kom syster.

Vi åkte till mcd å käkade lite. Jag fick bara i mig lite pommes och milk shake.

Sen åkte vi bort till Bäckebol parkeringen där syster fick prova övningsköra..

Gick jätte bra så efter ett tag runt runt där så fick hon köra bort till Ikea´s parkering och efter det hela vägen hem.

Det gick lite skumpigt ibland, men så är det ju alltid med nybörjare!

Minns när jag själv satt där. Usch va jobbigt det kändes då. Heheh

Hedan efter får dom nog ut och köra ensamma utan mig i baksätet tjötandes.

Klockan var runt 02.00 när vi kom hem. -Snark snark-


Söndagen latade vi oss ganska så länge..

Sen gjorde vi oss redo för att åka till Allum med syrran.

Köpte mig en foundation (som visade sig vara fel färg), ett lite skimrigt lepsyl och en skimrig ögonskugga från h&m.

Vi letade efter kofta till syrran men dom måste ha rea´t ut dom redan. HUM.

Tjejen som expiderade mig på Lindex hade brun glitter manikyr.

Sketa snyggt! De konstiga är att jag tänkte på det härom dan.

Innan jag började gö naglarna nu senast så köpte jag ett beige/brunt nagellack.

Funderade på hur det skulle va me beige eller brunt glitter.

Så hade hon det och det var super snyggt! Mörkbrunt såklart.

Skall kolla efter sånt glitter.

På hem vägen köpte vi med oss pizza.

Trött på skräp mat men har ingen inspiration till någon mat.

Är inte hungrig eller sugen på någon mat alls nu för tiden..

Kvällen spenderades framför teven. Tittade bla på Solsidan, som många andra..


Idag vaknade jag givetvis när David gick till jobbet vid sju!? MORR

Nu för tiden är han så gullig och stänger igen dörrar o så på morgonen när han går upp, men det hjälper inte för sen när han skall ge mig hej då puss så säger det PLING i mina ögon och dom vill inte sova mer fast en jag är trött.

Skall åka iväg en sväng, Katarina skall hänga på.

Vi skall bland annat till en däck verkstad.

Pyspunkan visade sig vara en jätte skruv/mutter?

Såg den igår när vi var iväg.

Jäkla skit bara att vi redan hunnit spruta i skum grej, kan bli problem.

Sen skall vi till Allum, byta min foundation. Tur att det var plomperad!

Sen skall jag göra ett försök till att få David´s jeans lagade, som han fick i julklapp. Eller ja, vi bytte dom ju i mellan dagarna för dom jag köpt var inte bra.

Har inte hittat kvittot men så kom jag på att kvittot KAN JU ha hamnat i påsen.

Brukar alltid ta kvittot å lägga det i plånboken. Vilket jag tydligen inte gjorde denna gången fast jag är helt säker på att jag gjorde det?! GAH

Hittade det i alla fall i påsen. Hoppas dom kan laga hålet som blivit.

Det har änna spruckit i en söm vid insidan låret! Skit störande..


Ne nu svarade Katarina!

Ha en bra dag.


POK Susannne  



P.s Idag skall jag inviga mina converse! Tänkte trotsa vädret.

Av Suss - 20 januari 2011 14:39

Har just fått hem mitt allra


första par Converse skor!



 



Och eftersom jag inte kunde hålla mig så klickade jag hem dessa också...


 


Så snyggt till våren & sommaren!


Tur att man får lite erbjudande koder så att man får grejer lite billigare   

Fick mer eller mindre 2 par för samma pris som ett!

Sånt gillar vi!


Nu har jag precis släng ihop en sallad som får följa med mig till jobbet.

   HÖLL PÅ ATT GLÖMMA!


Tonfisk burken. Heheh...


Hann förresten med både städning och att åka iväg för att hämta mitt paket och inhandla nya rakblad. Höll på att bli tokig utan mina venus rakblad!

Förr rakade jag mig alltid med engångs men det går inte längre.

Ikväll ska här rakas! Hahah


Tjing!



Susannne  

Av Suss - 20 januari 2011 11:47

Fy f*n va dåligt jag mått i 2dagar



Men nu är jag tillbaka på banan igen.

I tisdags, fixade mina naglar hos Ellinor på förmiddagen.

Sen åkte jag iväg till Willy´s för att handla lite grejer till smörgåstårtan.

När jag kom tillbaka så gick jag till pappa. Hade köpt med mig en grandiosa pizza, kebab med extra allt. Åt den och sen började magen köra igång!   

Mådde skit illa, vi började ordna med rörorna till tårtan men sen gick det inte mer.

Blev alldeles kallsvettig å fick lägga mig på soffan!

Ringde till jobbet och sa att jag blir tvungen att sjukskriva mig.

Mådde verkligen as dåligt!

Gick hem till mig för att lägga mig. Sen satte allt igång!

Kräktes som en gris i flera omgångar. Usch, minns inte när jag mådde så dåligt senast. Alldeles ensam låg jag här och mådde skit tills min älskling kom hem.


Igår, onsdag var det pappas födelsedag och meningen var ju att Jag skulle gjort tårtan men det fick någon annan lösa... Blev inget kalas för min del.

Hjälpte moster att köra henne till tand akuten på morgonen, sen handlade vi med oss lite frukost/fika hem till mormor. Började må sådär illa igen, vilade på mormors soffa och sen gick jag hem till mig. Blev åh bädda ner sig på soffan igen. Tyckte synd om mig själv som fick ligga där alldeles ensam.

På kvällen blev det bättre..


Nu idag mår jag mycket bättre. Kan nog frisk förklara mig tror jag    Yaay

Duschat av mig alla basiller och nu skall alla säng kläder o allt som påminner om sjukdom bort!

Har en hel del att stå i, det ser ut som beirutt här hemma.

Borde inte sitta här men var tvungen att göra en liten update!


POK Susannne  



P.s Det lär dröja innan jag äter en grandiosa pizza igen!

Av Suss - 18 januari 2011 20:15

Dagen avslutas med magsjuka. Får inte ens behålla den avslagna coca colan :'( Hörs Pok Susannne<3

Av Suss - 17 januari 2011 11:22

Helg å jobb



Har bara jobbat hela helgen.

Blir många jobb dagar i streck nu. Bytte min lediga tisdag till onsdag

för pappa fyller på onsdag och jag skall göra smörgåstårta!   


Är trött på mitt svängiga humör, vill inte va grinig. haha


Idag blev jag väckt vid åtta-nio tiden av moster.

Lilla Robin bajja diarre, så dagis ville inte ha honom där.

Har hämtat och lämnat honom med mormor.

Nu måste jag gö mig redo för jobbet.

Lär väl fastna vid datorn en stund till om jag känner mig själv. Hehe


Imorgon är det fullt upp.

Skall till Ellinor å fixa mina naglar!

Sen måste jag handla smörgåstårte grejer på Willys.

Sen e de jobb ett par timmar med. Hoppas jag hinner!!


POK Susannne  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards