♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under mars 2013

Av Suss - 28 mars 2013 07:57

Igår var jag ute på shopping tur med Katarina halva dan.
Vi drog till femman huset vid 8-8.30 för att få shoppa & få 20% rabatt.
Dom hade öppet 7-10 i några butiker & under den tiden fick man 20% rabatt! :D
När vi var klara där drog vi vidare till Frölunda torg för ytterligare lite shopping och lite fika! :)
Fick med mig lite byxor,tights och ett par tröjor.

Har inte varit ute å shoppat så på flera månader så de va kul ;)

Tjingelig

Av Suss - 25 mars 2013 08:57

När jag kom hem i lördags efter jobbet var det alldeles skinande rent här hemma! :D
Såhär fint har David nog Aldrig städat. Och jag blir överraskad hela tiden. Öppnar jag ett skåp,så har han varit där å fixar med! :D
Såna saker gör verkligen mycket <3

Huvudvärken höll i sig hela lördagen med ett litet uppehåll på några timmar efter jag hade pratat med sjukvårdsrådgivningen som rådde mig att ta 2 värktabletter istället för en!
Kunde ingen sagt det tidigare..

På kvällen gick vi till Landeruparna som hade bjudit dit lite folk.
Vi åt hemma gjord pizza och umgåsades.

Igår när jag vaknade var huvudvärken borta! Men tyvärr under dagen kom den smygandes. Särskilt vid ansträngning :(
Hela dagen gick jag på halv spänn,livrädd för att det skulle komma tillbaka.

Jätte kul. Jag har fått herpes blåsor under näsan. Ser ut som ett monster med massa vit salva. Men vad ska man göra! :( Enda sättet att få bort det. Som väl är så är det redan på väg bort.. Hoppas det är det sista i denna förkylningen. För nu orkar jag inte mer.

Krya på er alla andra som också har skiten :P

Av Suss - 23 mars 2013 10:18

Igår var jag iväg till vårdcentralen.
Tog snabbsänka,hade något förhöjt så doktorn konstaterade att jag har nåt virus i kroppen. Men hon ville inte ge mig någon antibiotika.
Jag har haft huvudvärken från helvetet sedan igår. När jah böjer mig fram,hostar eller nåt annat spränger det i hela huvudet. Tog pamol 2ggr igår en på fm och en på kvällen. Ingen av dom funkade det minsta! :(
Har olika teorier om vad det kan vara. Antingen är det nässprayen som jag använt på tok för länge,hjärnhinneinflammation eller bihåleinflammation.
Känner mig hängig å hade nog behövt vara hemma och kurera mig ordentligt. Men jag kan inte,är för snål.
Förlorar så mycket pengar på att vara hemma.

I torsdags var jag å slinga/klippte mig!
Blev inga drastiska förändringar.
Klippte upp håret lite fram i ansiktet & gjorde nåt lugg liknande. Tror jag hade velat ha liite kortare.. Men det går ju att åtgärda ;P
Slingade min utväxt oxå..

Tjingeling!

Av Suss - 19 mars 2013 22:24

Asså denna förkylningen vill inte ge sig! Blir tokig. Orkar inte med tät näsa och halv kass andning mer!
Blir ingen simning imorgon :( suck.

David har legat sjuk hela dan igår.
Antingen vare kräksjuka eller nån influensa! Febern verkar ha lugnat sig så kan ju hoppas på att de va nån snabb grej som kom å gick!

Längtar till torsdag,när jag ska bli fin i håret :D wii!
Bort mä den fula utväxten o så blir det nog lite sne lugg och uppklippt :D

Skulle sminka mig förut idag & tog på mig mary kay dagkrämen och sedan foundation med samma märke o blev alldeles rödflammig!
Jag får nog tyvärr lämna tillbaka det. Min hud är alldeles torr å fnasig!
Trots att alla produkterna ska vara för normal/torr hy. Konstigt..
Syrrans kompis fick samma reaktion :/

Nattii

Av Suss - 17 mars 2013 21:00

Idag hade jag iaf liite sovmorgon.
Drömde så sjukt mycket konstigt,fattar inte vart man får allt ifrån!?

Under dagen har vi bara slappat,var i Angered en sväng å hämtade medicin till min mormor & köpte blommor till svärfar.

Kalasade från kl 16-20. Tyvärr kunde inte alla bjudna komma,men det var trevligt ändå :)
Lite kul! Davids faster har oxå köpt lägenhet i samma område som oss! :D

Davids kusin hade varit utomlands för några veckor sen & såg fortfarande sådär gyllenbrun ut. Jag vill oxå!
Är f*n nästan genomskinlig! :0
Hade vart så härligt,2veckor i värmen!
Mmm :)


David å en kompis kollar på turtorials eller vad det heter på nätet när folk spelar piano. Kompisen kan spela så det är han som får spela :P
Jag skulle oxå vilja spela nåt instrument! Har börjar på blockflöjt en gång när jag var liten :P
Men när det kom till att lära sig noter fattade jag ingenting å la ner det :/
Så har det typ varit med allt jag har provat på :/

Då var det måndag imorgon igen!
Har lite planer i veckan.
Tisdag köra mormor,onsdag simma & torsdag klippa mig!
Skönt med lite planerat :)

Ha de gott!

Misslyckad kladdkaka :9
Kladdkaka utan kladd,hahaha ;D

Av Suss - 16 mars 2013 21:31

Lördag morgon & jag vaknar givetvis 7.50 Var jätte hungrig så jag väckte David,så åkte vi ner till Maxi å köpte frulle.

Vid 12-13 åkte vi med Nadja,Koffe & Dewin till Allum. Nadja har "lurat" mig till att ladda ner en app som heter Wrapp. Man skickar rabatter till varandra. Så idag provade vi och handlade på Indiska! Jag fick med mig ett par solglasögon,fick dock lägga till 9:- rabatten var på 50:- !
Nadja köpte jätte fina påsk porslins ägg! Hon fick lägga 8:- ,dyrt ;)

Vi skulle hitta present till svärfar som fyllde 65 igår,vi ska på kalas dit imorgon. Men vi hittade inget :/
Svårt att köpa saker till såna som kan köpa det dom vill ha själva.
Och särskilt när dom inte önskar sig nåt heller! :P

Nu ikväll har vi käkat en jätte god variant på kyckling wrap hos Nadja & Koffe. Nu ligger en kladdkaka i ugnen :P Tjockisar. Haha!

Imorgon är det som sagt kalas! :)
Tjingeling!

David roade sig medans vi andra var i köket ;)

Av Suss - 15 mars 2013 15:22

Idag har jag fått en konsultation utav mina barndomskompisars mamma som säljer Mary kay produkter.
Jag frågade för ett tag sen på fb om någon hade tips på make up rengöring o så,så hon erbjöd mig visa det hon säljer. Det jag fick testa idag var make up rengöring + återfuktnings grejer.
Huden kändes len o skön efter.
Sen fick jag även testa en foundation.
Den täckte mitt röd flammiga ansikte bra och känns inte alls kakig på huden. Ska testa dessa under 2 veckor och sen bestämma mig vad jag tycker. Produkterna var relativt billiga.
Stora flaskor och dryga produkter.
Ska bli intressant att se hur min hud reagerar! :)

Idag e det fredag!
Jag ska arbeta några timmar sen blir det eventuellt ett besök hos Nadja.

Gu jag e änna trött nu. Vart uppe sen 6.45 Och den här nedrans förkylningen har inte släppt än,ordentligt :(

Ha en trevlig helg! :)

Av Suss - 12 mars 2013 21:37

Söt får man lov att va!
Har varit hos svärpäronen i eftermiddags å tittat på foton när min älskling var liten :)
Fick ett recept på köttfärs fyllda paprikor utav svärmor som vi blev bjudna på för ett tag sen.
Lagade det nu under kvällen,jätte mumsigt! :)
Och går jätte fort att slänga ihop!
David e rolig,när vi äter så säger han "äter du paprikan?" , "ööh ja?" svarade jag tillbaka. Vad är det annars för mening med den rätten?! :P
Knäppis!
Han gillar inte paprika så mycket,jag frågade varför han ens åt då,att han kunde lika gärna bara tagit köttfärs från stekpannan och svarade att han ville ha med osten på. Haha!

I förmiddags var jag hos min pappa å hälsade på lite. Tiden rann änna iväg. Dom hade sparat en bit "pappas socker kaka" till mig som jag skulle kommit å fikat när jag blev sjuk! Så dom hade frusit en bit åt mig. Gulligt!

Så var denna lediga dagen över...
Nu dör snart min mobil,natti!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards