♥ En shoppaholics bekännelse ♥

Alla inlägg under februari 2009

Av Suss - 28 februari 2009 20:53

Vaknade på fel sida.

Jag ville bara vara hemma å ligga i sängen med älsklingen.
Dagen på jobbet var helt katastrof, började med att dörrarna cpa sig.
Kunderna kom varken in eller ut. Dom blev griniga o jag blev grinig..
Sen kommer en j*vla mupp rent ut sagt och har snott en handkräm,
som han påstår sig ha köpt Igår. Men kvittot låg hemma. ELLER HUR!
Hade fetaste huvudvärken. Vart kom den ifrån?
När det var min tur att gå på golvet så skulle jag fixa mjölken.
Slog mig hela tin och bröt min nagel! H*lvete*
Efter några timmar släppte det dåliga humöret...
När jag kom hem pussades jag lite med David, vi knallade över till syster & hennes kille. Kollade in deras lägenhet en snabbis.
När vi kom hem igen så hoppade jag in i duschen.. Gjorde mig ordning för inflyttningfest hemma hos Fis.
Hade egentligen ingen lust alls,kände mig helt slut efter jobbet.
Vi hade rätt trevligt ändå, tjötade och lyssnade på musik.
Sen,fick jag ett samtal.
"Hej det är polisen i Lerum.." HA HA tänkte jag, vem är det som skojar med mig.
Men det var polisen. Hela kvällen var pajjad. Åååh.
Egentligen skulle jag varit med på Veronica´s födelsedags fest.
Men min dag var som sagt åt h*lvete och jag var mega trött,
tänkte att det var en dum idé att åka och förpesta deras kväll.
Nadja & Veronica har inte partajjat på typ 1½ år.
Eftersom dom producerat barn :P Heheh..

Efter polis samtalet knallade vi hem. Tappade lusten helt.
Somnade ganska omedelbart. Helt slut.

Pok /Susannne<3

Av Suss - 27 februari 2009 20:48

Härligt med lite ledigt :)

Nadja messa mig på morgonen o fråga om jag var vaken.
Vi pratade och bestämde oss att vi skulle mötas och åka till Ikea.
Hon skulle köpa present till Veronica :)
Vi kollade lite annat också, sen åkte Nadja till bejbi simmet och jag till Backaplan.
Jag köpte skor, härmade Nadja. Dom var så fina ju! :D
Se det som en komplimang :P  Hihihi
Köpte en jätte söt skjort tunika och en annan skjorta på h&m.
Sen kom David och hämtade upp mig.
Jag fick åka med på ett mini jobb i Onsala. Tog 1 minut. Haha :9
På hemvägen stannade vi till i Bäckebol,jag köpte våffel tången! :D
Förresten så frågade jag efter mamma´s mobil telefon när Nadja och jag var där tidigare. Det skulle kosta 350 kr för att lösa ut den!
Köper man den ny kostar den 399. EEEEH. Idioter.
Det kunde dom ju sagt innan, när jag lämnade i den.
När vi kom hem duschade vi och gjorde ordning oss igen.
Åkte en sväng till ÖoB, men det vi skulle ha fanns såklart inte.
Tog en sväng till Allum, jag köpte mascara och hårklämmor.
På hemvägen stannade vi och handlade, jag köpte kina mat. Mums.
Resten av kvällen spenderades framför teven :)

Puss /Susannne<3

Av Suss - 26 februari 2009 08:14

Jag var såå tröööött. Kilade upp till mormor strax innan tolv.
Mamma skulle komma dit och hjälpa till med tvätt,
men hon ringde precis när jag skulle gå och sa att hennes gubbe va sjuk igen och att dom var tvugna att åka till Alingsås akut.
Där blev dom tydligen fast till fyra tiden på efter middagen... Pust'

Jag gick iaf upp till mormor, vi gjorde risgrynsgröt, åt skorpor, drack te och löste korsord. Tjöta lite skit :P    Heheh.

Sen var det dags att springa iväg till jobbet.
Chefen verkar trots allt lyssna lite på vad man säger & tycker om saker..
Jag hade tex lagt en lapp till honom om att vi måste lära oss "lott scanning maskinen" , för när han inte är där måste vi ibland kolla vissa lotter innan vi ger ut vinsten. Som typ på pyramid eller ordjakt lotterna.
Fick honom att förstå att man hinner inte kolla igenom dem när man har kö.
Så jag fick min vilja igenom ;D Nu vet vi hur man gör, och det var inte alls särskilt svårt!

Eftersom vi igår sket i att rapportera tidningarna så blev det dubbelt så mycket jobb idag när det var en miljard bilagor att rapporteta idag.
GAAAH, nästa gång rapporterar jag ändå fasten vi är sena! Fy va jobbigt det blev, vi kom inte ifrån jobbet förrens fem över halv nio! :O

Kvällen spenderades framför teven med älskliiing.
Vi slängde ihop potatis gratäng utav köttfärsen vi gjorde häromdan.
Blev jätte go :)

Syrran och andra syrrans pojkvän dök upp en sväng, lånade datorn.
Dom hade änna druckit, "Roppin" var fnissig som en liten flicka. HAHA!
/-/ orkaa \-\

Puss o Kram /Susannne<3

Av Suss - 25 februari 2009 15:59

Löning :)  


Jag fick ställa klockan, orkade inte gå upp.. Snoozade till nio.
Fick kasta mig upp och göra mig klar för att ta bussen fem över halv.
Bil skolan idag! :D  Hade ingen lust, men sen när jag var där och hade kört kändes det bättre.
Åkte till gymmet och solade lite i super effekten ;) Hihih..
Sen kollade jag runt lite i Angered, väntade in tiden tills ungdomsmottagningen skulle öppna. Glömde ju be om p-piller recept förra veckan. Suck.   Tänkte att det skulle gå fort. Men inte! Fick en jätte tjötig tant, så jag satt nog där iaf 2o-3o minuter.

Köpte jätte söta lyktor till vardagsrums fönstret :D  Kommer bild.

Nu kom Daviden hem och jag skall strax kila iväg till jobbet.. :(
Puss puss /Susannne<3




Grattis till lägenheten syster <3

Av Suss - 25 februari 2009 08:28

Har glömt att tala om en sak i onsdags.

Slow fox tanten (som inte handlat på flera månader och som vi trodde avlidit) dök upp halv-tjugo i åtta. Åhneeej tänkte jag. Och det blev veeerkligen ett "åhneeej" moment. När klockan var tio i åtta säger Katta till henne att vi snart stänger. När klockan är en minut över åtta frågar jag Katta om hon sagt till "slow fox" att vi stängt? Det hade hon inte. Hon kilade bort till henne (hon hade då bara kommit till knappt halva butiken) sa att vi stängt nu och ifall hon skulle hjälpa till att plocka åt henne de sista sakerna. Vi båda hjälpte henne så gott vi kunde, packade ner och allting.
När hon gått och vi låst dörrarna var den kvar över åtta. Då skall vi egentligen vara klara med allting! :/       Pheeew.
Man blir så trött.

Var bara tvungen att tillägga det.
//SUSANNNE<3

Av Suss - 24 februari 2009 15:46

Ögat var mycket bättre.. Fast fortfarande lite svullet.
David var hemma från jobbet, ryggen kändes fortfarande inge bra.
Vi låg och drog oss till klockan elva. Åh det var så myysigt.
Det känns lite annorlunda när det är sådär mitt i veckan ;P lite förbjudet. hih
När det var dags för mig att gå till jobbet hade jag ingen lust alls.
David gick med mig ner till jobbet, han skulle köpa semla.

Det gick fint på jobbet, chefens fru gjorde semlor från ett på förmiddagen till sex tiden. Stackarn. När dom gick tog jag över. Men då sålde vi inte lika mycket.. Hmz.

När jag kom hem hade min älskling städat jääätte fint! :D
Det luktade alldeles ny städat.
Fick sen veta att anledning till städningen var att han spillt ut en kopp kaffe (pga mig, jag skickade sms och han skulle sträcka sig efter telefonen och välte koppen).

Vi eller David :P lagade köttfärs sås som vi åt. "Mitt i natta"
Sen var de dagen slut.

Over & out /Susannne<3

Av Suss - 23 februari 2009 15:38

Ögat var helt geggigt när jag vaknade.. Tvättade bort sen och sen kändes det liite bättre, men jag ringde endå vårdcentralen.
Fick en tid att komma dit. Hälsade på mormor några timmar tills det var dags.
Doktorn tittade knappt på det, gav mig en salva för ögat med antibiotika i,
som jag ska ta tills det är borta + två dagar till.
David åkte hem från jobbet,han hade jätte ont i ryggen! Stackarn..
Han mötte upp mig på apoteket. Vi stannade till på jobbet och handlade färdig mat.
Jag hann typ äta sen var det dags att jobba...
Första gången på ja, hur länge har jag jobba där nu? Som jag går dit utan smink! Fatta att det kändes konstigt! Skämdes :$
Men David sa att jag är jätte fin utan spackel, att jag inte skulle bry mig.
(Fjäskare :P  Jag vet att jag ser ut som en albino utan smink, haha!)
Kunderna tittade lite konstigt och vissa undrade vad jag gjort med ögat.
Var lite svullen (såg säkert ut som jag fått mig en propp! :P Heheh)

Det var väl allt den dagen tror jag.. När jag kom hem från jobbet gosade jag med min älskling som låg ner bäddad på soffan med sin onda rygg.

Puss /Susannne<3

Av Suss - 22 februari 2009 15:23

Uppdatering..

Vi åkte iväg, hamnade först på Ikea där vi inhandlade massor av ljus, två dörrmattor (där är så himla slaskigt nu med regn&snö.)  , vidare till Clas Ohlson där David köpte en kaffe ja vad kallas det egentligen? Man häller iaf kaffet där i sen drar man i en liten grej som ger ut lagom mängd kaffe. Hahah ;D Vet inte vad den kallas, himla tjäck sak iaf. Vimsade runt där sen åkte vi vidare till Net on Net. David köpte en kaffe bryggare, en likadan som moster och Daniel har! Tyckte den va bra eftersom den har termos. Jag skulle kolla efter en våffel tång. Typiskt så var den ju slut!  Fast egentligen gjorde det inte så mycket för jag hade inte så mycket pengar med mig att jag kunde köpa den. Men endå! :P   Sen fick vi åka tillbaka till Expert, för att fråga efter mamma´s telefon. Men den fanns inte där, än. Vi kom hem, kände oss rastlösa. Klockan var inte så himla mycket eftersom vi kom iväg så tidigt. Typ två-tre kanske.. Jag frågade om vi inte kunde gå ut och övningsköra lite då. Det gjorde vi. Först körde jag till Allum, vi kollade en sak på Indiska. Sen körde jag vidare (med lite omvägar) mot Munkebäck, där vi skulle köpa pizza. David hade fått i läxa att säga åt mig "vänd på lämplig plats".. Plötsligt sa han det o jag sa " Meh du sa ju att jag körde rätt!!?" Förstod först inte att det var läxan ;)  Men som tur var så hade jag en rondell precis framför mig så den körde jag runt i och där var den läxan gjord! Hahaha.. Det var egentligen lite fusk. Meningen var att det skulle va någon korsning eller liknande. När vi köpt pizza så blev jag vrål hungrig utav doften och ville bara hem! Då säger David "Kör vilken väg du vill, alla vägar bär hemåt.." Jag blev helt virrig och lite små tjurig eftersom jag var jätte hungrig för pizza doften i hela bilen! Men vi kom hem ;P Hehe.
Det blev pizza och ett trångt bad :P  Vi hade jätte kul. Hahah
I alla fall David som spolade ner mig med IS KALLT vatten! Dummis :9
När vi badade så tvättade jag bort mitt smink med sån "pads" eller vad dom heter.. När jag kom ut ifrån badet så fick jag helt plöstligt jätte ont i ögat. Fattade inte vad jag hade gjort! Visade sig till slut att jag fått såna "pads" trådar i ögat! Det var inlindat över allt i ögat. Och man såg dom pytte små trådarna. Jag började peta o pilla i ögat. Sköljde med massa vatten. Stod med det i 2-3 timmar. När jag trodde att jag fått ut sista tråden så gjorde det fortfarande och fick peta vidare. Så var den kvällen förstörd! Fatta inte hur det kunde bli så. Värsta farligt ju. När vi gick och la oss så började mitt öga rinna och vara sig. Vaknade en gång på natten och fick skölja bort gegget. Usch, sån otur man kan ha! :(  Det var faktiskt jätte synd om mig.

Over and Out /Susannne<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards